Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Temperatuur cpu laptop erazer scout E30i

Pagina: 1
Acties:

• nickjonk
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 28-11 06:26
Goedemiddag,
Ik heb een vraagje ik heb onlangs de erazer scout E30i gekocht alleen is deze in rust 45c en bij vlagen springt hij naar 85 in rust .. is dit normaal ? Gisteren starte ik de laptop en begon hij te piepen(alarm) waarschijnlijk omdat hij te warm wordt alleen hij was enkel aan het opstarten en hij is nooit uitgevallen of iets .. net een maand oud heeft iemand tips?

• nickjonk
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 28-11 06:26
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_392ZF4oF739PrD4zXEyzFDkj8M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qVpD7XWniMVRRq6zlWw1k6Tp.jpg?f=fotoalbum_large

• Markie001
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 29-11 18:06
Als de laptop net een maand oud is zou ik contact opnemen met de verkoper zodat deze het probleem op kan lossen.
Zelf zou je nog kunnen kijken of de koeling voldoende vrijheid heeft om zijn warme lucht kwijt te kunnen.
Stof of zelfs een stukje verpakkingsmateriaal, als de laptop nog zo nieuw is.
Hoe dan ook is 85 graden in rust niet normaal.

• Phenos2
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 00:34
Opzich zijn deze temperaturen tegenwoordig niet meer zo raar omdat CPU's hedendaags hele hoge turboclocks/PL1/PL2 powerlimits hebben icm hoog voltage dus als er een "dataverzamelings"achtergrond processje van windows 11 draait dan piekt 1 van de CPU kernen meteen naar een hele hoge clocksnelheid+voltage. Bij volledige belasting, lange duur belasting of het draaien van een spel moet hij wel onder de 100'c blijven. Vanuit een koude start met volle PL2 turbobuffer (koude heatsink) mag een CPU wel even 100'c aantikken.
(Ik zet hierom altijd PTM7950 gecombineerd met Halnziye HY256 Thermal Putty ipv Thermal pads voor betere montagedruk op de CPU/GPU in dit soort laptops want gewone koelpasta gaat hooguit een paar weken mee in dit soort situaties)