Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• MeesterBas
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online
Op mijn Synology 920+ heb ik Music Player Daemon geïnstalleerd + MPD Web GUI om het pakket aan de voorkant te beheren. Ik heb en audiostream opgestart en die gekoppeld aan een reverse proxy. Als ik het adres "https://[SERVICE].[HOSTNAME].synology.me" ingeef in de browser op mijn eigen iPhones (Air en 16 Pro), iPad (Pro) en MacBook, speelt de stream af als 'live-uitzending'.

Op twee Androids van vrienden speelt de stream ook af, maar op mijn oude iPhone 6 (iOS 12.x) en de iPhone 15 (iOS 18.x) van mijn vriendin geeft de stream resoluut 'fout' als resultaat. Ook wanneer mijn vriendin de link opent met bijvoorbeeld Google Chrome krijgt zij een foutmelding. Ik heb gecontroleerd of het SSL-certificaat geldig is, maar Safari op de iPhone van mijn vriendin vermeldt dat het certificaat geldig is.

3 in de rij, kassa erbij

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:48

nelizmastr

Goed wies kapot

Welke codecs gebruik je en kunnen alle apparaten die van zichzelf afspelen?
Werkt het wel met een 3rd party app zoals VLC?

I reject your reality and substitute my own - R7 5800X3D - B550M PG Riptide - 32GB Ballistix DDR4-3600 @ C15 - RX7800XT - V750 Gold

• MeesterBas
  • Niet online
nelizmastr schreef op donderdag 27 november 2025 @ 21:53:
Welke codecs gebruik je en kunnen alle apparaten die van zichzelf afspelen?
Werkt het wel met een 3rd party app zoals VLC?
Ik heb het simpel gehouden en eerst alleen gebruik gemaakt van mp3. Zojuist VLC en andere netwerkspelers geprobeerd. Op een iPhone 7 krijg ik via VLC de stream te horen. Maar als ik op die iPhone de stream open in Chrome krijg ik een .ogg-bestand aangeboden om te downloaden, wat vervolgens niet lukt.

Kan de VPN verbinding (naar mijn NAS) de stream in de weg zitten?

[ Voor 15% gewijzigd door MeesterBas op 28-11-2025 15:24 ]

3 in de rij, kassa erbij

• MeesterBas
  • Niet online
Ik lees nu dat iPhone moeite heeft met .ogg-bestanden openen en afspelen (in de browser). Het lijkt alsof oudere iOS’en hier last van hebben. Android zou wel goed kunnen omgaan met .ogg. Ik zal denk ik moeten kijken of ik mijn streamer moet vervangen. Helaas kan ik op afstand via VPN de Airsonic docker niet benaderen, anders had ik die wel gebruikt voor de stream.

3 in de rij, kassa erbij

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:48

nelizmastr

Goed wies kapot

MeesterBas schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 15:09:
[...]
Ik heb het simpel gehouden en eerst alleen gebruik gemaakt van mp3. Zojuist VLC en andere netwerkspelers geprobeerd. Op een iPhone 7 krijg ik via VLC de stream te horen. Maar als ik op die iPhone de stream open in Chrome krijg ik een .ogg-bestand aangeboden om te downloaden, wat vervolgens niet lukt.

Kan de VPN verbinding (naar mijn NAS) de stream in de weg zitten?
Als hij over de VPN wel werkt met VLC is het eerder een browser probleem. Chrome kan volgens mij sowieso geen audiofiles rechtstreeks afspelen tenzij je ze embed in een webpagina.

Edit: kennelijk inderdaad iOS issue inderdaad. OGG was ook een ietwat exotische codec.

[ Voor 6% gewijzigd door nelizmastr op 28-11-2025 15:34 ]

I reject your reality and substitute my own - R7 5800X3D - B550M PG Riptide - 32GB Ballistix DDR4-3600 @ C15 - RX7800XT - V750 Gold

• MeesterBas
  • Niet online
nelizmastr schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 15:33:
[...]

Als hij over de VPN wel werkt met VLC is het eerder een browser probleem. Chrome kan volgens mij sowieso geen audiofiles rechtstreeks afspelen tenzij je ze embed in een webpagina.

Edit: kennelijk inderdaad iOS issue inderdaad. OGG was ook een ietwat exotische codec.
Ja, kennelijk. Op zoek naar een andere streamer dus, of nog even geduld hebben voordat ik fysiek weer bij mijn primaire NAS kan om Airsonic te installeren. Bedankt voor je reacties.

3 in de rij, kassa erbij

Pagina: 1