glasvezelabonnement afgesloten maar geen aansluitpunt?

Pagina: 1
Acties:

• CalvinStengs
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 28-11 13:56
Ik heb bij Online.nl een glasvezelabonnement afgesloten nadat ik een huis gekocht heb waar ze altijd Ziggo als provider hebben gehad en ik ook daarna weer gebruik heb gemaakt van Ziggo. Volgens online.nl is op mijn adres een glasvezelaansluiting en zal KPN als netwerkeigenaar de glasvezel op je adres klaar maken voor gebruik. Echter ik zie nergens wat maar op een glasvezel aansluiting lijkt, niet in de meterkast en niet in de woonkamer. KPN wel opgebeld en volgens hen moet er wel degelijk een aansluiting liggen?
Vraag als het mogelijk enkel voor de woning ligt en de oude eigenaren (waarvan ik geen gegevens meer heb) ze destijds hebben geweigerd wat dan? Moet ik dan voor de kosten opdraaien om alsnog binnen het huis een aansluitpunt te laten leggen terwijl men heeft aangegeven dat er wel degelijk glasvezel ligt.

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18:44
@CalvinStengs KPN zegt dat het er is, dan zorgt KPN dat het er is. Je krijgt geen kosten voor archeologische speurtochten naar fibers als je daar geen opdracht toe geeft.

Opties: het is er wel maar je hebt het nog niet gevonden, of het is tot aan je deur en moet nog even naar binnen, of de administratie klopt niet en het is er niet en KPN gaat onverrichte zaken weg. Mijn ervaring is dat ze eindeloos doorgaan met het regelen en je er verder niets extra voor betaald.

Tenslotte: als je twijfelt bel je ze toch even?

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Je kan ook even aan de buren vragen waar zij de aansluiting hebben

• CalvinStengs
418O2 schreef op donderdag 27 november 2025 @ 14:48:
Je kan ook even aan de buren vragen waar zij de aansluiting hebben
Buren hebben idd kpn aansluiting. In de straat hebben sommige Ziggo en sommige KPN.
Punt is dat ik nergens iets zie wat maar op een aansluiting lijkt.
Zojuist naar KPN gebeld en volgens hun data is er wel gelijk een aansluiting, maar ik kan het nergens bespeuren.
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/hzXKxgnx/20251127-124126.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/628BRwKc/20251127-124519.jpg

• Chielioj
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 15:45
Grootte kans dat de kabel naast de voordeur in de grond op slag ligt. Was bij ons 10 jaar geleden ook zo. Kpn stuurt een mannetje om hem naar binnen te brengen...

• CalvinStengs
Chielioj schreef op donderdag 27 november 2025 @ 14:54:
Grootte kans dat de kabel naast de voordeur in de grond op slag ligt. Was bij ons 10 jaar geleden ook zo. Kpn stuurt een mannetje om hem naar binnen te brengen...
Volgens mij moet je dan wel zelf voor de kosten opdraaien voor zo'n monteur?

• Chielioj
CalvinStengs schreef op donderdag 27 november 2025 @ 14:56:
[...]

Ik heb er nooit een cent voor betaald.
Ik zag toen ook op de site van kpn dat er een aansluiting zou zijn.

[ Voor 12% gewijzigd door Chielioj op 27-11-2025 14:58 ]

• pistole
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13:17

pistole

Frutter

Controleer ook even in je kruipruimte, als je die hebt.

Ik frut, dus ik epibreer

• CalvinStengs
pistole schreef op donderdag 27 november 2025 @ 14:57:
Controleer ook even in je kruipruimte, als je die hebt.
Hebben we niet. Betonnen vloer

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 19:05
CalvinStengs schreef op donderdag 27 november 2025 @ 14:56:
[...]

Dat ligt eraan, als er ooit (meermaals) geweigerd is soms wel afhankelijk van het project, anders vaak niet.

• CalvinStengs
Volgens KPN zou een aansluitpunt zich in de meterkast moeten bevinden (vaak 60cm vanaf de vloer) en zoals te zien op foto meterkast is daar niets van te bespeuren.

[ Voor 3% gewijzigd door CalvinStengs op 27-11-2025 15:03 ]

• CalvinStengs
Jammerlijke is dat ik zelf bij Ziggo mijn contract heb opgezegd op de
beëindigingsdatum.
Wie weet hoe lang het gaat duren, want er was al vertraging dat KPN pas 4 dagen na de
beëindigingsdatum langs komt (wat ik wel wilde overbruggen)en ze zullen dan weer een andere monteur voor buiten-naar-binnen glasvezel moeten inschakelen (als Online.nl of KPN hierover tenminste instemmen en niet weer extra kosten op mij laten maken). Overigens klopt het dat NPO als je afgesloten bent dan nog wel kunt bekijken?

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 16:33
Niet handig om je oude schoenen weg te gooien voordat je nieuwe hebt, zeker als ze naast elkaar kunnen bestaan. In het ergste geval betaal je een maandje teveel, maar dan zit je nooit zonder internet, dat is ook wat waard.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

• Ronwiel
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Annuleer de contractopzegging bij Ziggo? Of neem een maandelijks opzegbaar abonnement op Klik & Klaar van Odido.

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:11

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

CalvinStengs schreef op donderdag 27 november 2025 @ 15:02:
Volgens KPN zou een aansluitpunt zich in de meterkast moeten bevinden (vaak 60cm vanaf de vloer) en zoals te zien op foto meterkast is daar niets van te bespeuren.
Je hebt alleen een foto geplaatst van je gasmeter en van het Ziggo aansluitpunt. Waar is de rest van je meterkast?

* Orion84 is dit jaar in een huis ingetrokken waar de glasvezel nog uit de stoep stak om een of andere reden (tegels zouden in beton liggen, aldus het haalbaarheids onderzoek). Foto gestuurd van de voortuin (die we inmiddels kaal getrokken hadden) en bevestigd dat de tegels toch echt gewoon in zand liggen en ze kwamen (na afsluiten abonnement) gewoon kosteloos de glasvezel alsnog naar binnen leggen en installeren.

Om gedoe te voorkomen inderdaad bewust gekozen om Ziggo pas op te zeggen nadat ik de glasvezel aansluiting volledig werkend had.

[ Voor 41% gewijzigd door Orion84 op 27-11-2025 15:53 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

CalvinStengs schreef op donderdag 27 november 2025 @ 15:14:
Overigens klopt het dat NPO als je afgesloten bent dan nog wel kunt bekijken?
Dat werkt nog zo lang Ziggo nog niet langs is geweest om je coax fysiek af te koppelen in de wijkkast. Geen idee hoe consequent / snel ze daar doorgaans mee zijn. Kan best dat ze dat een keer meepakken als ze toch in de wijk moeten zijn of zo.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• Delph1900
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 27-11 16:35
CalvinStengs schreef op donderdag 27 november 2025 @ 15:14:
Overigens klopt het dat NPO als je afgesloten bent dan nog wel kunt bekijken?
Na over gegaan te zijn op glasvezel heeft er bij ons nog meer dan een jaar een signaal op de coax van Ziggo gestaan.
Ik had eigen CI modules en heel veel zenders waren gedurende die tijd nog in de lucht, ook Ziggo go werkte al die tijd nog.

• CalvinStengs
Orion84 schreef op donderdag 27 november 2025 @ 15:47:
[...]

Je hebt alleen een foto geplaatst van je gasmeter en van het Ziggo aansluitpunt. Waar is de rest van je meterkast?
Hierbij foto boven de gasmeter in de meterkast. Maar zoals ik begrepen heb zou het normaal op zijn 40 a 60cm van de vloer een aansluitpunt moeten liggen, links van de gasmeter. Maar ik zie niets in de meterkast en zie niets in de huiskamer wat maar iets op een glasvezel aansluitpunt lijkt?.
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/GmzCn7FM/20251127-163650.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door CalvinStengs op 27-11-2025 16:50 ]

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Daar is inderdaad ook niet de kenmerkende oranje kabel terug te vinden.

• CalvinStengs
Chielioj schreef op donderdag 27 november 2025 @ 14:57:
[...]

Ik heb er nooit een cent voor betaald.
Ik zag toen ook op de site van kpn dat er een aansluiting zou zijn.
Weet je nog of dat redelijk snel was gebeurt toen KPN zag dat er daadwerkelijk geen aansluitpunt in het huis was te vinden om een andere monteur langs te laten komen om de glasvezel binnenshuis aan te brengen?

• Chielioj
Pfff het is al een tijd geleden, maar volgens mij duurde het geen weken. Ze waren redelijk snel met het aansluiten toen die tijd

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Waar is je telefoonaansluiting? Dat is ook nog een plaats waarbij je glasvezel in de buurt kan zitten, en die zie ik ook nog niet zo snel op deze foto's. En die moet toch ergens zijn.

• bjusterbaarlik
  • Registratie: December 2022
  • Niet online
Sissors schreef op maandag 1 december 2025 @ 08:00:
Waar is je telefoonaansluiting? Dat is ook nog een plaats waarbij je glasvezel in de buurt kan zitten, en die zie ik ook nog niet zo snel op deze foto's. En die moet toch ergens zijn.
Die is wel duidelijk zichtbaar op de foto, rechts van waar de hoofdzekeringen zitten die je de kabel lopen.

• krietjur
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:07

krietjur

Where am I?

Toen ik de woning kocht was er ook geen glasvezel in de woning, die had de vorige bewoner geweigerd. Had ook geen toestemming gegeven om door de tuin te graven, dus die lag nog verborgen onder de stoep. Ik heb dit toen gemeld bij KPN (nog voor ik een abonnement had aangevraagd) en die hebben kosteloos de glasvezel tot in de woning gebracht. Ging niet heel vlot en heb er meerdere keren achteraan moeten bellen. Geloof ik dat ik 3-4 maanden verder was voor het geregeld was. Pas nadat de glasvezel in de woning lag heb ik daadwerkelijk een glasvezel abonnement via KPN afgesloten.
Pagina: 1