Foto's vanuit iCloud naar windows

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• Harry Mulder
  • Registratie: November 2025
  • Laatst online: 27-11-2025
Hoi
Ik kan maar niet de beste manier vinden om foto's vanuit iCloud naar een windowslaptop te kopiëren. Ik wil ook beslist niet synchroniseren tussen icloud en mijn windowslaptop. Wat ik wel heb is dat de foto's van mijn iPhone automatisch opgeslagen worden in iCloud. Ik kan dan ook via iCloud foto's naar mijn laptop kopieren (downloaden), maar ik wil dan geen linkjes of aliassen naar die foto's, maar de echte foto's op de harde schijf van mijn laptop. Dat kan per duizend, begrijp ik? En als ik 7000 foto's wil kopiëren? Wat dan? En is er nu ook een bekabelde mogelijkheid? Iets met Apple devices of zo?

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:33

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Eeh, iCloud for Windows app?

https://support.apple.com/nl-nl/103232

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• Tiagoo
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 14-01 16:40
Ik heb vroeger wel eens gewoon de iphone met de kabel aangesloten en dan vanuit de pc alle foto's kunnen kopieren naar de pc? Gewoon als verkenner

• SuBBaSS
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08-12-2025

SuBBaSS

-has Ryzen

Inloggen op icloud.com en dan naar foto's.
Even voor de zekerheid een foto aanklikken en via de drie puntjes rechtsboven "more download options> unmodified originals" aanklikken.
Dan weer terug naar je bibliotheek en selecteren welke foto's je wilt downloaden (je kunt slepen maar ook ctrl-/shift selecties maken).

Aangezien je niet wilt syncen, dus die app niet wilt gebruiken is dit je optie.
Wat meer handwerk ja, maar daar kom je vast wel uit. (y)

• Vloris
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16-01 16:55
Tiagoo schreef op donderdag 27 november 2025 @ 14:41:
Ik heb vroeger wel eens gewoon de iphone met de kabel aangesloten en dan vanuit de pc alle foto's kunnen kopieren naar de pc? Gewoon als verkenner
Dat werkt niet als je op je iPhone "optimaliseer opslag" hebt aangevinkt. Daarmee staan namelijk wel al je foto's online in iCloud, maar staan op je telefoon alleen thumbnails en de laatste/meest bekeken foto's opgeslagen.
Als je dan in verkenner probeert foto's van je iPhone te kopieren zie je alleen die lokaal opgeslagen foto's staan.

Je zult ze echt van icloud.com moeten halen.