Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vraag

• Marijnus
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 13:07
Toch maar even als een apart topic als dat mag:

Ik heb geprobeerd mijn Inventum Spaarpomp te updaten met de laatste firmware van de website. Alles ging volgens plan en ik kreeg op mijn scherm:

"Het display is aan het updaten, dit kan enkele minuten duren.

Zet de WarmteWinner NIET uit!"

Dat is inmiddels al een ruim half uur aan de gang. Ik maak me een beetje zorgen dat er iets mis is gegaan tijdens het updaten. Hebben jullie nog een idee wat ik kan doen voordat ik uiteindelijk maar probeer te power cyclen?

Link naar de gebruikte update files: https://downloads.inventu...-Spaarpomp-19062023-2.zip

Ik heb geprobeerd Inventum te bellen maar die verwijzen me naar de installateur (en weigeren verder een antwoord te geven). Ik heb deze warmtepomp van Marktplaats gehaald en zelf geïnstalleerd. Hij heeft nu een maandje of twee prima gewerkt.

Alle reacties

• Marijnus
Oei, volgens mij heb ik iets over het hoofd gezien. In de update instructie staat:

"Stap 1: Controleer als eerst het serienummer van de Spaarpomp. Alleen toestellen geproduceerd
vanaf week 20 in 2019 zijn te updaten via een USB stick. Het betreft dus toestellen vanaf
serienummer 1920001. Het serienummer is als volgt opgebouwd: Jaartal / Weeknummer / Volgnummer."

Mijn serienummer is 1842010 dus dat is waarschijnlijk wat er mis is gegaan...

[ Voor 7% gewijzigd door Marijnus op 27-11-2025 11:17 ]

• Marijnus
Ik heb een powercycle geprobeerd en het display werkt niet meer. Super domme actie dit. Ik ga proberen een installateur te vinden die mij wellicht kan helpen. Advies is alsnog welkom.

• dehardstyler
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 11:46
Marijnus schreef op donderdag 27 november 2025 @ 11:04:
Toch maar even als een apart topic als dat mag:

Ik heb geprobeerd mijn Inventum Spaarpomp te updaten met de laatste firmware van de website. Alles ging volgens plan en ik kreeg op mijn scherm:

"Het display is aan het updaten, dit kan enkele minuten duren.

Zet de WarmteWinner NIET uit!"

Dat is inmiddels al een ruim half uur aan de gang. Ik maak me een beetje zorgen dat er iets mis is gegaan tijdens het updaten. Hebben jullie nog een idee wat ik kan doen voordat ik uiteindelijk maar probeer te power cyclen?

Link naar de gebruikte update files: https://downloads.inventu...-Spaarpomp-19062023-2.zip

Ik heb geprobeerd Inventum te bellen maar die verwijzen me naar de installateur (en weigeren verder een antwoord te geven). Ik heb deze warmtepomp van Marktplaats gehaald en zelf geïnstalleerd. Hij heeft nu een maandje of twee prima gewerkt.
Ik kan je verder niet echt helpen. Ik kan alleen voor je bevestigen dat Inventum de grootste ballentent op het Noordelijk halfrond is. Zoveel mogelijk vermijden. Echt een super kansloze tent, die er alles aan doet om je niet te helpen, en dat was in mijn geval met alle garantiebewijzen en bewijzen van het probleem beschikbaar. Aangezien het in jou geval nog een tweedehands is ook, ben ik er bang voor dat je niet op veel hulp hoeft te rekenen...

Misschien dat een makerspace / repair cafe nog hulp kan bieden?