Ben op zoek naar andere cilinders voor mijn huis nu kwam ik uit bij Vesper Extreme SKG3 zijn hier mensen die ervaring hebben met deze cilinder en hoe hij bevalt?
Vraag
Beste antwoord (via ppatrick op 29-11-2025 09:46)
Als ik zo naar de foto's kijk dan is het een exacte replica van bijv. de M&C SKG3 cilinders. En die M&C is ook gewoon weer een eigen stempel op massa-productie cilinders.
Heb jarenlang aan lockpicking gedaan, die M&C cilinders heb je over het algemeen binnen een paar minuten open, simpelweg omdat het geen hoogstaande bouwkwaliteit is. (Te) veel speling, maar dat kan ook niet anders met die prijs. De cilinders hier thuis kosten per stuk al meer dan een set van 5 Vespers, maar de EVVA 4KS cilinder heb ik dan ook nog nooit open gekregen zonder sleutel.
Heb jarenlang aan lockpicking gedaan, die M&C cilinders heb je over het algemeen binnen een paar minuten open, simpelweg omdat het geen hoogstaande bouwkwaliteit is. (Te) veel speling, maar dat kan ook niet anders met die prijs. De cilinders hier thuis kosten per stuk al meer dan een set van 5 Vespers, maar de EVVA 4KS cilinder heb ik dan ook nog nooit open gekregen zonder sleutel.
Alle reacties
Iemand ervaring aanbieding loopt tot weekend vandaar de haast.
Iets kopen omdat het in de aanbieding is, is altijd een slecht idee.
Verder ken ik deze cilinders niet. Waarom wil je specifiek deze?
28 x AUO SunBravo + Fronius Symo 10.0 + Mitsubishi Zubadan 8kw om de stroom weer op te maken...
Niemand heeft er ooit van gehoord, maar het is in de aanbieding en vernoemd naar een Bond-girl. Ach dan moet het wel goed genoeg zijn om je huis te beschermen, toch? 
Au serieux; ik zou het niet kopen, aanbieding of niet.
Au serieux; ik zou het niet kopen, aanbieding of niet.
Ben al even aan kijken naar andere cilinders maar is toch best een uitgave. Opzich voldoet hij aan de eisen die ik heb 3 sterren. Nu met black friday 50% korting is toch best een prijs verschil.
Nou ja dan zou ik ze vooral kopen, what could go wrong....ppatrick schreef op zaterdag 29 november 2025 @ 09:25:
Ben al even aan kijken naar andere cilinders maar is toch best een uitgave. Opzich voldoet hij aan de eisen die ik heb 3 sterren. Nu met black friday 50% korting is toch best een prijs verschil.
Wat wil je met dit topic?
Hoopte op wat ervaringen die mensen hebben met de cilinder
Als ik zo naar de foto's kijk dan is het een exacte replica van bijv. de M&C SKG3 cilinders. En die M&C is ook gewoon weer een eigen stempel op massa-productie cilinders.
Heb zelf ook zo M&C cilinder gehad maar best veel problemen mee gehad. Wat ik niet had verwacht is toch niet de goedkoopste cilinder. Nog tips ouweklimgeit? Die je zelf hebt zitten helaas buiten budget.
Naar wat voor ervaringen ben je opzoek? Bij veruit de meeste personen is nog nooit ingebroken dus ze hebben geen ervaring op het gebied van inbraakprotectie. Geen idee hoe veilig een bepaalde cilinder wel of niet is.
Zelf eerder dit jaar Vesper Extreme SKG3 cilinders geplaatst. En ze doen het, meer kan ik er niet over zeggen. De sleutel is trouwens groter dan verwacht. Ik had de hoop dat het een "normaal" formaat zou zijn maar deze zijn echt wel een stukje groter dan een standaard sleutel zoals bijvoorbeeld een DOM Plura. Tegelijkertijd zijn ze weer een heel stuk kleiner dan een M&C Color sleutel.
Zelf eerder dit jaar Vesper Extreme SKG3 cilinders geplaatst. En ze doen het, meer kan ik er niet over zeggen. De sleutel is trouwens groter dan verwacht. Ik had de hoop dat het een "normaal" formaat zou zijn maar deze zijn echt wel een stukje groter dan een standaard sleutel zoals bijvoorbeeld een DOM Plura. Tegelijkertijd zijn ze weer een heel stuk kleiner dan een M&C Color sleutel.
Meer of het cilinder is die goed doet of veel problemen mijn zijn. De M&C cilinder die ik zelf heb gehad is in 4 jaar tijd 2 keer terug geweest omdat hij stuk was.
Dat is wel heel fors en ook irritant. Als hij stuk is met de deur dicht ben je mooi het bokje.
Ik heb zelf niet bezuinigd op dit soort spul en gewoon een dure gekocht.
Ik heb zelf niet bezuinigd op dit soort spul en gewoon een dure gekocht.
Heb je gelijk in dacht alleen met cilinder van 70 euro dat ik niet echt voor budget cilinder ging
Daar heb ik ze te kort voor. In de paar maanden heb ik geen enkel probleem gehad. Dat gezegd hebbende: de M&C Color cilinders die al meer dan 10 jaar in gebruik zijn, hebben het ook altijd gedaan. Alleen de cilinder van de voordeur heb ik 1x van WD40 moeten voorzien omdat de cilinder blokkeerde voor het draaien. Na WD40 gebruikt te hebben is dat probleem meteen opgelost.ppatrick schreef op zaterdag 29 november 2025 @ 11:37:
Meer of het cilinder is die goed doet of veel problemen mijn zijn. De M&C cilinder die ik zelf heb gehad is in 4 jaar tijd 2 keer terug geweest omdat hij stuk was.
Hoe snel een cilinder stuk gaat zal ongetwijfeld ook te maken het dagelijkse gebruik (die is bij ons niet groot) en misschien zou je eerst kunnen proberen om 1 nieuwe M&C cilinder te bestellen i.p.v. meteen alle cilinders te gaan vervangen.
Ik dacht dat dit serieus goede cilinders waren. Welke merken kun jij wel aanraden op basis van jouw ervaring?ouweklimgeit schreef op zaterdag 29 november 2025 @ 09:44:
Heb jarenlang aan lockpicking gedaan, die M&C cilinders heb je over het algemeen binnen een paar minuten open, simpelweg omdat het geen hoogstaande bouwkwaliteit is.
Ik zou smeermiddel voor sloten nemen en niet per se waterverdrijver. Dom heeft pennen met smeermiddel erin, natuurlijk met behoorlijke marge, maar M+C en dergelijke hebben die ook.
Mijn favoriete merk is zonder twijfel Mul-T-Lock, die hebben fantastisch mooie cilinders die (vanaf de Classic Pro) range o.a. pin-in-pin beveiliging hebben en echt moeilijk te picken zijn. In de vorige woning altijd Mul-T-Lock MT5 gehad, paar jaar geleden overgestapt op Evva 4KS omdat dit bedrijf een samenwerking heeft met Tedee waardoor ik mijn Tedee Pro deursloten 'vast' op de cilinders kon laten monteren. Mijn favoriet van Evva is trouwens de (magnetische) MCS variant, heel gaaf stukje techniek.Bulldog schreef op zaterdag 29 november 2025 @ 18:37:
[...]
Ik dacht dat dit serieus goede cilinders waren. Welke merken kun jij wel aanraden op basis van jouw ervaring?
Mooiste cilinder/sleutel combinatie ooit is dan natuurlijk weer de DOM Diamant, maar vrij onbetaalbaar met 300+ per cilinder.
Misschien was mijn opmerking over M&C en Vesper wat te kort door de bocht, uiteindelijk zijn het SKG3 cilinders die gewoon veilig genoeg zijn voor de gemiddelde woning. Ben je enthousiast over sloten, heb je wat meer te beveiligen of wil je gewoon wat moois aan je sleutelbos, dan zijn er leuke alternatieven.
[ Voor 6% gewijzigd door ouweklimgeit op 30-11-2025 09:18 ]
Dat zegt ie toch, omdat ze in de aanbieding zijn.hesselbeertje schreef op zaterdag 29 november 2025 @ 09:14:
Iets kopen omdat het in de aanbieding is, is altijd een slecht idee.
Bedankt voor de uitleg, wist niet dat er nog zoveel bijzondere cilinders waren. Dacht ga voor beetje beter kwaliteit dan bij bouwmarkt. Voor mij is ook gewoon stukje gemak dat alles bijv ook tuinhuisje met de zelfde sleutel open gaat om daar cilinder in te zetten van 200+ zit er niet in. Vraag mij wel af hoeveel van de inbraken ze slot echt proberen te pikken ipv met machine slot gewoon kapot makenouweklimgeit schreef op zondag 30 november 2025 @ 09:16:
[...]
Mijn favoriete merk is zonder twijfel Mul-T-Lock, die hebben fantastisch mooie cilinders die (vanaf de Classic Pro) range o.a. pin-in-pin beveiliging hebben en echt moeilijk te picken zijn. In de vorige woning altijd Mul-T-Lock MT5 gehad, paar jaar geleden overgestapt op Evva 4KS omdat dit bedrijf een samenwerking heeft met Tedee waardoor ik mijn Tedee Pro deursloten 'vast' op de cilinders kon laten monteren. Mijn favoriet van Evva is trouwens de (magnetische) MCS variant, heel gaaf stukje techniek.
Mooiste cilinder/sleutel combinatie ooit is dan natuurlijk weer de DOM Diamant, maar vrij onbetaalbaar met 300+ per cilinder.
Misschien was mijn opmerking over M&C en Vesper wat te kort door de bocht, uiteindelijk zijn het SKG3 cilinders die gewoon veilig genoeg zijn voor de gemiddelde woning. Ben je enthousiast over sloten, heb je wat meer te beveiligen of wil je gewoon wat moois aan je sleutelbos, dan zijn er leuke alternatieven.
Dit. Flesje Griffon slot spray uit de bouwmarkt gehaald, heb hier alle weigerende cilinders en sloten mee gesmeerd.Boudewijn schreef op zaterdag 29 november 2025 @ 18:37:
Ik zou smeermiddel voor sloten nemen en niet per se waterverdrijver. Dom heeft pennen met smeermiddel erin, natuurlijk met behoorlijke marge, maar M+C en dergelijke hebben die ook.
Kofferbakslot van de auto werkte een paar weken geleden alleen nog als je de kofferbak naar beneden drukte, paar spuitjes van dat spul erin en nergens last meer van.
WD40 werkt tijdelijk en daarna komt de ellende dubbel zo hard terug.
Pagina: 1