Sinds een maand ben ik eigenaar van een leuke jaren 30 woning. Wat isolatie betreft lijkt er in die 10 jaar niet veel te zijn gebeurd. Voor wat betreft de isolatie van het hellende dak ben ik er wel uit, echter bij de dakkapel heb ik nog wat vragen.
De oude bekleding heb ik grotendeels gestript, echter ik kom nu planken tegen waarvan ik mij afvraag of het voor de sier is of dat het structureel is. In het laatste geval zal ik daar tegenaan moeten isoleren. Door de gebrekkige ruimte overweeg ik Aerogel met gips, hopelijk pas 30mm (incl) gips.
De vragen die ik heb:
1. Zijn de planken decors of structureel?
2. Is het verstandig om eerst de afbladderende verf te verwijderen?
3. Als de verf is verwijderd, is het slim om weer een laag grondverf aan te brengen?
4. Is het noodzakelijk om ventilatielatten aan te brengen tussen de aerogel en de zijwangen?
Hopelijk geven de foto’s een beeld bij m’n verhaal.
:strip_exif()/f/image/DkxlYFtcER7uKVN91ToPjwxw.jpg?f=fotoalbum_large)
De oude bekleding heb ik grotendeels gestript, echter ik kom nu planken tegen waarvan ik mij afvraag of het voor de sier is of dat het structureel is. In het laatste geval zal ik daar tegenaan moeten isoleren. Door de gebrekkige ruimte overweeg ik Aerogel met gips, hopelijk pas 30mm (incl) gips.
De vragen die ik heb:
1. Zijn de planken decors of structureel?
2. Is het verstandig om eerst de afbladderende verf te verwijderen?
3. Als de verf is verwijderd, is het slim om weer een laag grondverf aan te brengen?
4. Is het noodzakelijk om ventilatielatten aan te brengen tussen de aerogel en de zijwangen?
Hopelijk geven de foto’s een beeld bij m’n verhaal.
:strip_exif()/f/image/DkxlYFtcER7uKVN91ToPjwxw.jpg?f=fotoalbum_large)