Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Laser printen duur?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• SoulRyder
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 28-11 09:54
Ik ben aan het orienteren naar een nieuwe printer.

Ik heb nu een HP inkjet printer van een aantal jaren oud, en heb daar altijd wel iets van problemen mee gehad. Als het ding aan blijft staan voor een tijdje komt hij in een soort error terecht waar nergens info over te vinden is. Nu heb ik afgelopen jaar een HP instant ink abbo genomen omdat ik dacht dat betere cartridges misschien een oplossing zijn.

Nou als iemand het overweegt. doe. het. niet. Wat een belachelijke slechte service. Ik heb denk ik een defecte cartridge ontvangn die vanaf het begin al kuren had. Hij printe regelmatig zwarte vlekken. En nu sinds een tijdje print hij 1 vlekkerige pagina, en vervolgens is hij "geblocked". Het lijkt er wel op dat HP op afstand die printer blocked als de cartridge geen goede connectie maakt oid. Meerdere keren naar gekeken ondanks dat ik er helemaal geen tijd voor heb. Geen van de stappen die ze voorstellen bij support pagina heeft iets van nut. Vervolgens wil je contact opnemen en word je van de ene pagina naar de andere pagina naar een virtual assistant weer terug naar een pagina, en dan naar een amerikaanse support agent die doodleuk de verbinding verbreekt, want we kunnen alleen support bieden aan US/Canada. Snap ik maar waarom krijg ik niet gewoon een NL support agent dan. Man man man. Wat een bedrijf.

Dus, nieuwe printer, altijd gezeik met inkjet, nooit een fatsoenlijke gehad zonder problemen zolang ik me kan herinneren. Dus ik dacht misschien laser? Alleen die cartridges zijn duur, maar ik begrijp dat je er ook veel meer mee kan printen.

Iemand ervaring met laser printen voor alleen sporadisch thuis gebruik? Print misschien de ene keer 30 paginas op een dag en dan 4 maanden 3 paginas. Is dat echt veel duurder, of koop je die cartridge 1x en dan kan je 10 jaar voorruit?

Voor inktjet was ik ook al gauw 40-50 euro per jaar kwijt aan cartridges. Nu iets van 1.79 per maand met die &#$ service, maar dat werkt dus ook niet.

Budget denk ik aan 250-300 voor de printer.

[ Voor 4% gewijzigd door SoulRyder op 26-11-2025 23:45 ]

Alle reacties

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 02:02
Lasercartridge gaat langer mee en drogt minder snel uit.
Wat dat betreft is het minder gedoe als met een inktjet. Aan andere kant zijn ook deze printers niet vlekkeloos ;)
Even een vraag die veel mensen haten, maar woon je vlak bij een bieb? Meestal 5 ct per pagina. (laserprinter kost 3 ct, dus 2 ct per pagina duurder, maar werkt altijd, en dus geen gedoe).

• SoulRyder
Is geen slechte tip in het geval nodig, maar merk wel dat ik best vaak savonds nog even iets moet printen, en ook weleens wat verkoop via Vinted ( ook de vrouw) en dan iedere keer naar de bieb om het label te printen is niet altijd ideaal.

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 02:02
Als je regelmatig print (1 A4) dan zou inktjet eigenlijk prima moeten zijn... laserjet is vooral stuk mooier...
Maargoed, je kan het gewoon proberen, het is dat de mijne niet meer wilt, anders had ik gezegd voor bos bloemen voor vrouwlief mag je hem hebben :P Die 3x per jaar doe ik wel even bij de bieb. (en ja, ik moet hem nog steeds wegbrengen naar recyclagepark, komt er almaar niet van).

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:25

DukeBox

loves wheat smoothies

Als je hem weinig gebruikt is het enige waar je op moet letten is dat je hem niet in standby zet maar echt uit omdat anders de fuser regelmatig wordt opgewarmd en die slijt daardoor (buiten het energie verbruik voor niets).

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• SoulRyder
Ja misschien is een betere kwaliteit inkjet printer nog een optie. Meestal koop ik iets van rond de 70-100. Maar dan ben ik toch bang als ik dan wel een 300€ inkjet printer koopt dat die uiteindelijk ook issues krijgt 😆

• ST10©DE
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 00:30

ST10©DE

Dus.............

Die Brother Laserjets kosten toch geen kont meer?

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:22
Ik heb zelf ooit een partijtje oude kantoorprinters gekocht. 3x HP 4050 en 1x hp 3600 color.

Met een zwik toner erbij.

Dat is alweer jaren geleden. 1 avondje klooien om ze met CUPS in mijn netwerk te delen en bij 2 familieleden direct op hun laptopje.

Zaaaaaalig. Kosten zijn nihil, print ligt al te wachten voor ik naar de printer gelopen ben, staat altijd paraat, er gaat 500 vel papier in...

Ik print hoofdzakelijk verzendlabeltjes voor mijn bedrijfje, en de kinderen printen zo nu en dan op de colorjet.

Werkt met CUPS ook prima vanaf een Android toestel.

Natuurlijk moet je met een oud-zakelijke printer wel een beetje mazzel hebben, maar die 4050 van mij heeft inmiddels 120.000 vel gedraaid en op het fixen van het "papier-pak-rolletje" na (goeie tutorial op youtube) heb ik nog nooit omkijken gehad naar dat beest.

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

• sus
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:47

sus

is druk :+

Zowel zakelijk als prive veel goede ervaringen met Brother; zowel mono als kleur.

Lopen niet te muiten als je er huismerk-toners in gebruikt, simpel te installeren en de laatste paar series kan je zonder gedoe ook gebruiken vanaf android/ios zonder apps

• Trichoglossus
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 18:32
SoulRyder schreef op woensdag 26 november 2025 @ 23:41:
Ik ben aan het orienteren naar een nieuwe printer.

Ik heb nu een HP inkjet printer van een aantal jaren oud, en heb daar altijd wel iets van problemen mee gehad. Als het ding aan blijft staan voor een tijdje komt hij in een soort error terecht waar nergens info over te vinden is. Nu heb ik afgelopen jaar een HP instant ink abbo genomen omdat ik dacht dat betere cartridges misschien een oplossing zijn.

Nou als iemand het overweegt. doe. het. niet. Wat een belachelijke slechte service. Ik heb denk ik een defecte cartridge ontvangn die vanaf het begin al kuren had. Hij printe regelmatig zwarte vlekken. En nu sinds een tijdje print hij 1 vlekkerige pagina, en vervolgens is hij "geblocked". Het lijkt er wel op dat HP op afstand die printer blocked als de cartridge geen goede connectie maakt oid. Meerdere keren naar gekeken ondanks dat ik er helemaal geen tijd voor heb. Geen van de stappen die ze voorstellen bij support pagina heeft iets van nut. Vervolgens wil je contact opnemen en word je van de ene pagina naar de andere pagina naar een virtual assistant weer terug naar een pagina, en dan naar een amerikaanse support agent die doodleuk de verbinding verbreekt, want we kunnen alleen support bieden aan US/Canada. Snap ik maar waarom krijg ik niet gewoon een NL support agent dan. Man man man. Wat een bedrijf.

Dus, nieuwe printer, altijd gezeik met inkjet, nooit een fatsoenlijke gehad zonder problemen zolang ik me kan herinneren. Dus ik dacht misschien laser? Alleen die cartridges zijn duur, maar ik begrijp dat je er ook veel meer mee kan printen.

Iemand ervaring met laser printen voor alleen sporadisch thuis gebruik? Print misschien de ene keer 30 paginas op een dag en dan 4 maanden 3 paginas. Is dat echt veel duurder, of koop je die cartridge 1x en dan kan je 10 jaar voorruit?

Voor inktjet was ik ook al gauw 40-50 euro per jaar kwijt aan cartridges. Nu iets van 1.79 per maand met die &#$ service, maar dat werkt dus ook niet.

Budget denk ik aan 250-300 voor de printer.
Ik heb al jaren een Brother HL-2310D laserprinter (alleen zwart). De opvolgers zullen zo rond de 120 euro liggen.

Voorheen een kleuren inktjet, waar het doffe ellende mee was, juist omdat ik zo onregelmatig/weinig printte. Dan weer een kleur op, dan weer half lege inktpatroon die niet meer wilde.

Al gebruik ik de laserprinter 2 maanden niet, daarna print die gewoon. Als je zoiets koopt zit er al een toner bij met beperkte capaciteit. Als die op is koop je een toner van bv 80 euro, en kan je 3000 pagina's printen.
Met mijn printjes ben ik jaren verder voor dat die op is. Maar nooit meer geklooi met inkt die op is of verstopt zit.
En mocht ik incidenteel een foto willen printen dan kan dat ook prima via Hema etc. Met een kleureninktjetprinter worden het anders hele dure foto's

• Mistraller
Trichoglossus schreef op donderdag 27 november 2025 @ 23:26:
[...]
...
En mocht ik incidenteel een foto willen printen dan kan dat ook prima via Hema etc. Met een kleureninktjetprinter worden het anders hele dure foto's
Precies, dat realiseerde ik mij ook. Ik print ze bij het kruitvat, direct klaar, en inderdaad; grotere formaten bij de Hema. Want dat was vroeger de enige reden wat ik "gaaf" vond aan die printer. Ja, en dat er een scanner op zat. Nu ja, scanner al in geen jaren gemist.

---------------

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:30
300 okt 2020 (canon laser netwerk multifunctional)
130 zwart origineel hoge capaciteit jul 2022 50%
140 geel origineel hoge capaciteit juli 2023 80%
150 cyaan origineel hoge capaciteit mrt 2024 90%
150 magenta origineel hoge capaciteit mrt 2024 90%
Bruto: EUR870
Netto: EUR425 (alleen gebruikte deel van gekochte toner)

Totaal (Zwart-wit/klein)
2183
Totaal (Full-colour + Eén kleur/klein)
1306
Afdruk (Totaal 1)
3391

Per afdruk 425 / 3400 ~ 12.5ct/print

Daarvoor print je dus jarenlang zorgeloos.

[ Voor 17% gewijzigd door Rukapul op 28-11-2025 10:40 ]

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 01:31
3 jaar geleden ook een brother gekocht, laser. De initiële cartridge zit er nog in... Want ik print net zoals je beschrijft. Soms eens 30 pagina's (kleurplaten voor de kids) en soms 3 maanden niet. Apparaat is via wifi verbonden en werkt altijd. Echt altijd. Kan printen vanaf de iPhones, pc's etc.

2 jaar geleden ook aan mijn ouders aangeraden en die hebben nog niet 1x gebeld sinds ik hem heb ingesteld. En dat zegt wat want voor andere zaken bellen ze elke week....

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:19

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

hier staat een uitvoering: Kyocera FS-1061DN (1102M33NL0) na jaren een oki b401 te hebben gehad.

Ow en als je veel verzend labels moet drukken is een label printer handiger ;)

[ Voor 18% gewijzigd door Damic op 28-11-2025 01:09 ]

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

• Mistraller
Damic schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 01:08:
hier staat een uitvoering: Kyocera FS-1061DN (1102M33NL0) na jaren een oki b401 te hebben gehad.

Ow en als je veel verzend labels moet drukken is een label printer handiger ;)
Dat ligt er maar net aan; 4 labels op 1 a4tje en bij het inpakken van het doosje gaat het label meteen onder de tape.
En een rol stickers van 500 is al duurder dan een pak met 500vel, dus je bent meer kwijt aan stickers. (ook al is het per label natuurlijk maar een centenkwestie)

---------------

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:53

remco_k

een cassettebandje was genoeg

SoulRyder schreef op woensdag 26 november 2025 @ 23:41:
Koop een laser printer, dan heb je een zorgeloos print-leven. Misschien initieel iets hogere kosten maar onder de streep m.i. duidelijk aanzienlijk goedkoper in gebruik. En zorgeloos. Zei ik dat al? Vanaf het moment dat ik overstapte van inkt naar laser had ik spijt dat ik dat niet eerder had gedaan. Dat is nu meer dan 8 jaar geleden en ik heb nu nog diezelfde laserprinter. Terwijl ik in de jaren ervoor bijna elke 2 of 3 jaar een nieuwe inktjet moest kopen omdat er wat mee was.

Alles kan stuk.

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:30
De zorgeloosheid is een grote factor. De huidige laserprinter staat al 5 jaar op zolder standby voor wanneer er ook maar iemand hoeft te printen vanaf welk device dan ook (inclusief telefoons).

De vorige heeft ook 10 jaar op zolder gestaan en het probleemloos gedaan tot het moment dat het niet meer probleemloos was (mechanisch, vlekken).

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01:13

DropjesLover

Dit dus ->

Ik heb eens een middenmoot-budget Samsung all-in-one zwart-wit laserprinter gekocht voor scannen en printen.
Ding staat ondertussen al 6 jaar op z'n plek nog met de originele toner en doet het nog steeds prima die 8x per jaar voor een verzendlabel of iets.

Even een snelle selectie:
categorie: Printers

edit
for shits & giggles even opgezocht wanneer ik hem gekocht heb... 2016 :P
9 jaar dus al.
1x nieuwe toner volgens mij.

Samsung M2070.
Helaas heeft HP de Samsung printer divisie overgenomen.

[ Voor 16% gewijzigd door DropjesLover op 28-11-2025 12:25 ]

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21:04

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Waah schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 00:46:
3 jaar geleden ook een brother gekocht, laser. De initiële cartridge zit er nog in... Want ik print net zoals je beschrijft. Soms eens 30 pagina's (kleurplaten voor de kids) en soms 3 maanden niet. Apparaat is via wifi verbonden en werkt altijd. Echt altijd. Kan printen vanaf de iPhones, pc's etc.

2 jaar geleden ook aan mijn ouders aangeraden en die hebben nog niet 1x gebeld sinds ik hem heb ingesteld. En dat zegt wat want voor andere zaken bellen ze elke week....
Klinkt goed, welk type? :)

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

• sjoerddebruin
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 15:30
The Verge vat het ieder jaar goed samen: https://www.theverge.com/...-middle-finger-in-the-air

• a.boogerd
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22:00
Zelf jaren terug een 2e hands op marktplaats gekocht. Werkt als een zonnetje.

Je kan natuurlijk ook hier op V&A kijken

• PetervdM
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
al 6 jaar een HP M252DW, doet het altijd. daarvoor een zw/w laser die werd gesloopt door een niet orginele toner, maar dat ding had dan ook al 10+ jaar gedraaid.
NOOIT meer een inkjet. altijd ellende en geklieder.

• chrisborst
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16:09
@SoulRyder
Voor zwart-wit, ga voor een simpele brother.
Heb deze voor 25 euro op MP gekocht incl. 2e volle toner: uitvoering: Brother HL-1110
Super ding, maanden staat hij in de kast. Aansluiten en binnen 2 minuten een probleemloos printje.

Model is al lang op de markt dus vaak genoeg 2e hands te vinden. En anders zijn er ook opvolgers nieuw te vinden voor rond de 100 euro.

• Nikel
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Hier dan mijn succesverhaal. Ik heb nu al 22 jaar een HP Laserjet 1010. Ik zit nu op mijn derde cartridge.

Na 15 jaar was het rubbertje dat de papieren oppakt uit de lade uitgedroogd en heb ik die vervangen. En HP is officieel al heel lang gesopt met drivers maken, maar de driver van de 1012 werkt gewoon zonder problemen (is hardwarematig identiek) dus dat is ook simpel op te lossen. Dus werkt tot en met Windows 11 nog probleemloos (en onder Linux heb je ongetwijfeld oneindigde support van het ding praat gewoon Postscript natuurlijk).

Het ding is snel opgewarmd en print altijd probleemloos.

Mijn tip is dus; koop een tweedehands HP 1010/1012/1015/1020 op Marktplaats voor een paar tientjes.

• Pietervs
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

Ik had ook iedere keer gedoe met inkjetprinters. Komt ook omdat ik weinig print, met als gevolg dat als ik een keer wat wilde ik eerst nieuwe cartridges erin moest zetten omdat de oude uitgedroogd waren.
Dat geneuzel was ik beu, dus heb ik een Brother laserprinter gekocht in december 2022.
Eerste cartridge zit er nog in, gisteren toevallig nog wat geprint.

Nadeel: het is geen kleur. Voordeel: het is geen kleur (want kleurencartridges zijn ook niet goedkoop). ;)
Ik ben er blij mee.

Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40

• ica1984
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 17:17
SoulRyder schreef op woensdag 26 november 2025 @ 23:49:
Is geen slechte tip in het geval nodig, maar merk wel dat ik best vaak savonds nog even iets moet printen, en ook weleens wat verkoop via Vinted ( ook de vrouw) en dan iedere keer naar de bieb om het label te printen is niet altijd ideaal.
echt volledig off topic, maar leverde je vrouw wat op (asking for a friend)? :+

• TheInsomniac
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Hier idem, meer dan 10 jaar met een brother laser printer gedaan tot volle tevredenheid en sinds een jaar ofzo overgestapt op een HP colorlaser MFP (scannen, kopieren etc) van ongeveer 250 euro. In die prijsrange zie ik er nu ook een stuk of 3 (xerox, canon, hp)
Het geklooi met opgedroogde inktcartridges mis ik niet en hoe snel die dingen leeg waren.

Tot nu toe bevalt dat prima, en kleurenlaser is erg mooi en je print er gewoon erg lang mee, ik heb tot nu toe niets vervangen (print ook vrij weinig), wanneer de toners wel leeg zijn (die je erbij krijgt zijn halfleeg oid), dus met nieuwe toners houdt je het dan nog veel langer vol, maar die kosten dan wel even wat meer inderdaad.

Make it fool proof and someone will make a better fool.

• sjoukew587
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22:11
Ik print al 10 jaar met een epson xp-215 goedkope inktjet printer, met inkt van de action. Ook 1x per maand - 3 maand eens wat. Nooit problemen.
HP + problemen ken ik des te meer, die hoef ik niet meer. Zowel bloated software als cardridge ellende.

• bszz
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:14
Epson M1180 Ecotank hier. Zeer tevreden:

Sinds april 2022 in gebruik. Sindsdien 8676 pagina's geprint. Twee keer het automatische reinigingsprogramma gedraaid om de printkop schoon te maken en misschien 15 euro aan inkt gespendeerd. Daarvoor meerdere HP Laserjets gehad: Toner is echt veel duurder in gebruik en bij de laatste kon ik na 2,5 jaar de drum vervangen en dan kan je beter een nieuwe printer kopen.

• Gideon88
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15:22
Ik heb geen idee of het was is maar ik zag vandaag toevalling bij de action een Thermische printer.
https://www.action.com/nl...chero-thermische-printer/
Zo ver ik kan zien heeft dat helemaal geen cardridges of toners, alleen speciaal papier.
En of het betrouwbaar is weet ik ook niet maar het lijkt me een optie als je toch alleen maar verzendlabels moet printen.

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Niet online
2e hands laserprinter is inderdaad ideaal, een toner gaat jaren mee ook als je weinig print.
Bij een budget inkjet heb je toch het idee dat het goedkoop is duurkoop is.

• deathmonkey
  • Registratie: Oktober 2013
  • Niet online
Laserprinter is inderdaad prima. Wel groot en duurder in aanschaf. Zelf een Epson ink prinmter gekocht met flesjes inkt. Drogen niet zo uit als cardriges en is goedkoper bijvullen. Printer wel iets duurder, maar na 2x inkt vervangen is dat er wel uit.Kwaliteit is trouwens acceptabel voor labels of even iets snels, maar er zitten wel eens stippen of strepen op, dus zou er geen foto's mee afdrukken of iets wat er echt goed uit moet zien.

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 00:53

Blokker_1999

Full steam ahead

Waah schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 00:46:

Ook hier, een simpele Brother laser printer gekocht, ondertussen een jaar of 6-7 terug. Nog altijd de originele toner erin. Ik print nog heel weinig en dan is laser gewoon niet te verslaan. Met inkjet was het elke keer opnieuw prijs. Ik wil iets printen en kon eerst naar de winkel nieuwe inktcartridges kopen. Dan op een gegeven moment, omdat ik veel moest gaan printen een HP Pagewide printer gekocht. Supersnel als inkjet printer, maar niet goedkoop in gebruik en als je niet regelmatig print en de printkop krijgt daardoor problemen is ie zo voor de vuilbak. :X

Daarna een simpele broter die wifi aan boord heeft, duplex kan printen en als ik nu nog iets wens af te drukken, de wetenschap dat die printer er gewoon klaar voor is.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

• chielsen
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20:12
Wat ze zeggen over de brother is ook zo met mijn xerox. Laatst voor het eerst in 10 jaar (neppe) toner moeten kopen. Top ding. Nu wel wat vaker kuren dat ik hem ff aan en uit moet zetten, naar werkt nog prima. Inktjets zijn echt enorme oplichting.
Heb hem ooit op ibood voor weinig gekocht. Gewoon zoiets afwachten of Black Friday natuurlijk.

[ Voor 16% gewijzigd door chielsen op 28-11-2025 20:12 ]

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 01:31
uitvoering: Brother HL-L2445DW

Meerdere types van. Sommige met wifi, sommige met lan, sommige met beide. Maar werken uitstekend en altijd.

• mjl
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:18

mjl

Ugh

Ik heb denk ik al meer dan 20 jaar mijn eerste kleuren laser, enige nadeel is dat nieuwe toner alleen nog te krijgen is via AliExpress. Zeker als je weinig print: toner droogt niet uit, bij inktjet mag je als je weinig print en een beetje pech hebt bij elke print actie nieuwe inkt installeren :)

-------

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23:01

Theo

moederbord

Na het gezeik met een inktjetprinter heb ik al ruim 15 jaar een kleine goedkope laser staan. Toen eens voor 75 euro in een aanbieding gekocht.Soms print ik 30 pagina's per dag, soms een paar weken niks. Ik gok dat ik 150-200 printjes per jaar maak. Een paar weken geleden voor 30 euro een nieuwe toner geplaatst. De oude was leeg en is vijf jaar meegegaan. Ik doe dus ongeveer 5 jaar met een toner va drie tientjes, en print zo'n 750-1000 pagina's ermee.

Het gemak is enorm. Ctrl-P, [Enter] en het komt gewoon draadloos uit de printer rollen. Nooit gezeik dat de inkt op is. Het werkt gewoon zonder foutmeldingen, jaar in jaar uit. En als bonus kost het een stuk minder per print dan een inktjet.

Voor mij nooit, maar dan ook nooit meer een inktjetprinter

7400 Wp op het dak

• brownyster
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 22:58
Jaren terug goedkope samsung laserprinter gekocht van iets van 40 euro, toner huismerk iets van 20 a 25 euro en gaan met die banaan. Nooit geen problemen en kost weinig denk dat hij al 8 jaar gebruikt wordt naar alle tevredenheid

• n8tur3
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 23:04
Beroepsmatig zeg ik, blijf weg van HP, Xerox en vooral Brother zijn goed. En laatste merk gaat na zijn garantie over naar een huismerk cartidge en gaat lang na mij met pensioen. Privé heeft mijn toentertijd studerende dochter een Epson inktjet met huismerkcartridges helemaal versleten en ben ik aan mijn 2e Canon all-in-one inkjet bezig. Inktjet is bij weinig gebruik indrogend en vereist aandacht. Volgende wordt een laserjet, all dan niet in kleur.
En nr 1 is dan een Brother met postscript, dan is hij erfgenaam-proof.

• Hortz
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23:33
Eventueel een inkttankprinter van Epson of Canon

Veel paginas per inktflesje (geen cardridge dus) en zijn niet eens zo duur.
Als je 1x per maand print blijft de kop ook goed.

Heb zelf de Pixma G650(ook voor foto's, verschil met Hema bijv. is niet te zien) en beste printer die ik in alle jaren ooit eens heb gehaald
Pagina: 1