Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• GoldfishBeatbox
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 26-11 23:45
Dag iedereen,

niet zeker of ik hier met deze vraag terecht kan, maar heb alles geprobeerd dat ik kan en gevonden heb, maar vind geen oplossing.

Dit is het probleem:
1. ik krijg mijn PC op geen enkele manier uit slaapstand.
2. De led-verlichting gaat nooit uit, ook niet als ik de PC (via windows) uitzet.

De PC bestaat uit de volgende onderdelen:
AMD Ryzen 7 5800X3D
ASUSTEK PRIME B550-PLUS
2 x 8GB Corsair DDR4-3200 1599.8MHz
ZOTAC nVidia GeForce RTX 3070 Ti
Bios versie: UEFI Bios Utility version 2.20.1271
Windows 11 25H2

In Windows staan volgens mij alle instellingen die er voor kunnen zorgen dat de
PC uit slaapstand komt door muis/kb of powerknop aan, maar er is geen enkele reactie. Ik kan de PC enkel ontwaken door de reset knop in te drukken. Ik kan ook de powerknop lang ingedrukt houden, dan valt het LED-licht ook uit, en dan start ik de PC gewoon opnieuw.

Erg vervelend allemaal...

Heeft er iemand een idee wat het probleem kan zijn?
BIOS is gereset
Windows instelling bij energiebeheer staan juist
tb en muis verschinen in cmd bij 'powercfg -devicequery wake_armed'
bios : Power On By PCI-E = Enabled
ErP Ready = Disabled

Alvast bedankt voor eender welke nuttige info!!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 11:17
1(is een instelling, op welke manier je opstart uit slaapstand. Vaak is standaard de aan/uit knop de manier.
2) LED verlichting gaat meestal niet uit in slaapstand. Of bedoel je ook als je pc uitstaat gaat LED niet uit? Dit kan je in je bios instellen, als je het helemaal uit wilt hebben. Alternatief is in de Armoury Crate & Aura Creator van de fabrikant . Hiermee kan je alle RGB instellen, inclusief hun gedrag.

• GoldfishBeatbox
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 26-11 23:45
ok, thx! ik probeer Armoury Crate & Aura Creator! LED gaat idd ook niet uit als de PC uitstaat, behalve als ik hem 'hard' uitzet door de powerknop ingedrukt te houden..