Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

PS5 de moeite waard om te kopen?

Pagina: 1
Acties:

• Urbanized
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 08:48
Hallo forumleden,

Ik heb momenteel een Playstation 4 Pro en ben van plan de PlayStation 5 Slim Disc Edition te kopen. De Playstation heb ik nu zo'n 2 of 3 jaar en was een verademing nadat ik overgestapt was van de Playstation 3. Ik speel elke dag wel na mijn werk en in de weekenden.

Bij Bol kost de PlayStation 5 Slim Disc Edition momenteel 439,-. Kopen of wachten op de PS6? Wat denken jullie?

• Psyonara
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 01:28
PS6 duurt minimaal nog wel 2 jaar zo niet langer plus tijdens launch waarschijnlijk eerste 2 jaar dan ook moeilijk verkrijgbaar. Tenzij wegens Ram/SSD tekorten dat de PS5 langer op de markt zal zijn denk aan Ps3/360 generatie die langer bleef dan de generatie ervoor en erna.

Als je nu een PS4 voor 2/3 jaar hebt kun je minstens net zolang een PS5 of zelfs langer hebben.

• Urbanized
Bedankt voor je reactie.

Denk je dat de games voor de PS6 ook op de PS5 gespeeld kunnen worden in de toekomst?

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Nee dat gaat niet, daarvoor koop je een PS6 namelijk.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• Psyonara
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 01:28
Urbanized schreef op woensdag 26 november 2025 @ 18:26:
Bedankt voor je reactie.

Denk je dat de games voor de PS6 ook op de PS5 gespeeld kunnen worden in de toekomst?
PS6 zal wel backwards compatible zijn. PS5 is dat ook.

• Urbanized
Psyonara schreef op woensdag 26 november 2025 @ 18:32:
[...]

PS6 zal wel backwards compatible zijn. PS5 is dat ook.
Ik denk dat ik dat bedoelde :)

• BadpunK
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07:01

BadpunK

Wijsheden van een dwaas

Nee is niet de moeite. (Mijn mening is gebaseerd op feit dat ik altijd een xbox heb).

De keuze moet je echt zelf maken o.b.v. zaken zoals ben je uitgekeken op de ps4, zijn er spellen die je graag wilt spelen die alleen op de ps5 te spelen zijn? Is het geld je waard? Weeg de voor- en nadelen af en neem een besluit.

Ik zou niet zo zijn geworden als ik niet al die ouderwetse waarden had om tegen te rebelleren.

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-11 20:15
Sony heeft aangegeven dat de PS5 op de helft van z’n levenscyclus zit. Daar heb je dus echt nog jaren plezier van! De PS5 is een hele fijne upgrade vanaf de PS4. Zeer korte laadtijden en veel 60fps games.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

• koboy
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

koboy

Heb een idee voor een icon

Je kunt ook nog net als ik doen: van de PS4pro naar de PS5pro (en daarna PS6pro).....

Ik zie ik zie wat jij niet ziet, en het is....... ach laat ook maar je ziet het toch niet!

• Urbanized
BadpunK schreef op woensdag 26 november 2025 @ 19:35:
Nee is niet de moeite. (Mijn mening is gebaseerd op feit dat ik altijd een xbox heb).

De keuze moet je echt zelf maken o.b.v. zaken zoals ben je uitgekeken op de ps4, zijn er spellen die je graag wilt spelen die alleen op de ps5 te spelen zijn? Is het geld je waard? Weeg de voor- en nadelen af en neem een besluit.
Ik ben niet echt uitgekeken op de PS4. Bij online gaming zoals FO76 heeft het wel langzame inlaadtijden en loop ik en beetje achter de feiten aan vergeleken met andere spelers. Vaak zijn zij al ingeladen (spawn) terwijl zij moeten wachten op mij. Ik was eigenlijk van plan om een SSD te kopen voor de PS4 maar dacht waarom niet gelijk een PS5 kopen? Er zullen vast ook wel spellen zijn die niet speelbaar zijn op de PS4. Sowieso de aankomende GTA6 in 2027.

• Urbanized
koboy schreef op woensdag 26 november 2025 @ 23:03:
Je kunt ook nog net als ik doen: van de PS4pro naar de PS5pro (en daarna PS6pro).....
Ik vind de PS5 Pro aan de dure kant voor wat het kan.

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Niet online
Als je nu nog een PS4 hebt is een PS5 echt wel een mooie upgrade. Veel sneller en moderner, en natuurlijk meer games om te spelen dan wel in een verbeterde vorm.
Ik zou inderdaad eerder een PS5 halen dan een SSD in de PS4 zetten.

Je kunt altijd wachten op die PS6 maar dat duurt nog wel een paar jaar, dan loop je GTA 6 mis etc.

PS5 Pro zou ik niet doen, daar ga je te weinig van merken als je nu nog niet uitgekeken bent op die PS4.

[ Voor 13% gewijzigd door dutchgio op 27-11-2025 09:05 ]

Pagina: 1