Het financiële gat tussen de ps4 regular en probead indertijd ook minder groot wat de twee makkelijker maakte. Ik ben van de ps3-phat-60Gb versie naar de PS4pro gegaan omdat mijn backlog een beetje over raakte en qua releases de ps3 een beetje over was.
De ps5pro kwam er omdat we onze dochter met haar Minecraft op haar kamer wilden hebben en omdat ze graag Empire of the Ants wilde hebben.
De ps5pro is gewoon de beste console ervaring die je op dit moment kunt kopen, en mijn verwachting is het er op door te kunnen halen tot halverwege de ps6 generatie (met de PS6pro dus).
De ps5pro wordt door velen hier neergesabeld, maar je hebt gewoon 30% meer fps. Dit zie je in hogere framerates maar ook in minder upscaling. De verbeteringen die mogelijk zijn op raytracing gebied zijn nog veel groter.
Het grootste pijnpunt voor de PS5pro zit in de prijs, maar ook de ps5slim is eigenlijk t.o.v. de release prijs jaren geleden nauwelijks gedaald. Oorzaak hiervan ligt gewoon in de AI bubbel, en zie je ook terug in prijzen voor PC componenten. RAM/SSD prijzen gaan momenteel door het dak omdat 1 of ander mafklapper/piramide bedrijf (mijn mening!) een heel groot deel van de productie heeft opgekocht.
Ikzelf zit niet te wachten op GTA 6, het is niet mij ding. Wel is mijn
verwachting dat het qua consoles acceptabel draait op de ps5, lekker op de PS5pro en super op de ps6 wanneer die er is. Zou me niets verbazen als de ps6 uitgesteld wordt als die hele AI gekte blijft puur omdat de prijs te hoog zou worden. De RTX50xx super serie ligt om die reden ook al op het hakblok.
Ik zie ik zie wat jij niet ziet, en het is....... ach laat ook maar je ziet het toch niet!