Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk gamen, verder zal ie gebruikt worden voor normale pc taken (internet, beetje Fusion 360).
Ik heb nu een oude (gaming) laptop (HP Omen), maar die is langzamerhand aan het overlijden. Ik reis nu ook niet zoveel meer als ik voorheen deed, dus een gaming PC voldoet nu meer aan de eisen. Heb zelf nooit een PC gebouwd, maar dit wil ik wel graag eens proberen.
Voor mij is 1080p meer dan voldoende, maar een upgrade pad naar 1440p is misschien wel handig.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de €1500,-, mag een beetje meer als het de performance ten goede komt, maar zeker niet meer dan €2000,-.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb al een scherm, keyboard en muis, gaat puur om de PC.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
AMD processor, voor de rest ben ik open voor suggesties.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik wil graag een kleinere kast, vind zelf de Lian Li mATX A3 Wood Edition erg gaaf.
Ga je overklokken?
In principe niet, maar wat optimaliseren van de performance van de componenten lijkt mij wel interessant.
Wat verwacht je van ons?[i]
Een goed systeem dat goede FPS haalt bij hoge settings in de meeste games, met componenten die goed op elkaar afgestemd zijn (die kennis mis ik nu nog) Ik heb een begin gemaakt in de wenslijst, maar of dit een optimale set-up is weet ik niet.
Alvast bedankt!
Voornamelijk gamen, verder zal ie gebruikt worden voor normale pc taken (internet, beetje Fusion 360).
Ik heb nu een oude (gaming) laptop (HP Omen), maar die is langzamerhand aan het overlijden. Ik reis nu ook niet zoveel meer als ik voorheen deed, dus een gaming PC voldoet nu meer aan de eisen. Heb zelf nooit een PC gebouwd, maar dit wil ik wel graag eens proberen.
Voor mij is 1080p meer dan voldoende, maar een upgrade pad naar 1440p is misschien wel handig.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de €1500,-, mag een beetje meer als het de performance ten goede komt, maar zeker niet meer dan €2000,-.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb al een scherm, keyboard en muis, gaat puur om de PC.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
AMD processor, voor de rest ben ik open voor suggesties.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik wil graag een kleinere kast, vind zelf de Lian Li mATX A3 Wood Edition erg gaaf.
Ga je overklokken?
In principe niet, maar wat optimaliseren van de performance van de componenten lijkt mij wel interessant.
Wat verwacht je van ons?[i]
Een goed systeem dat goede FPS haalt bij hoge settings in de meeste games, met componenten die goed op elkaar afgestemd zijn (die kennis mis ik nu nog) Ik heb een begin gemaakt in de wenslijst, maar of dit een optimale set-up is weet ik niet.
Alvast bedankt!
| # | Categorie | Product | Prijs | Subtotaal |
|---|---|---|---|---|
| 1 | Processors | AMD Ryzen 7 9700X Boxed | € 264,90 | € 264,90 |
| 1 | Moederborden | Gigabyte X870M AORUS ELITE WIFI7 | € 269,- | € 269,- |
| 1 | Videokaarten | Sapphire Pulse Radeon RX 9060 XT 16GB | € 354,99 | € 354,99 |
| 1 | Behuizingen | Lian Li & DAN Cases A3-mATX Wood Edition Black | € 80,66 | € 80,66 |
| 1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance CMK32GX5M2B6400C36 | € 224,- | € 224,- |
| 1 | Voedingen | be quiet! Pure Power 13 M | 750W | € 111,99 | € 111,99 |
| 1 | Interne SSD's | WD Blue SN5000 2TB | € 139,- | € 139,- |
| Totaal | € 1.489,53 | |||