Probleem met ppstats.

Pagina: 1
Acties:

• theezeefje
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-05 13:59
Ik weet niet of mijn vraag hier goed zit, zo niet, moven :)

Ik heb een eigen rc5 proxy draaien, incl. stats:
http://scaresoft.dyndns.org

loopt op zich lekker, alleen, de tijd (last seen) klopt voor geen meter. als ik iets flush, de stats update, dat blijft er bij last seen standaard 2 uur staan.

wie heeft dit ook, en of wie weet hier een oplossing voor ?

alvast bedankt !!

Vroeger, toen de kratten bier nog van hout waren, en je moest doorzuipen om de kachel warm te houden....

Verwijderd

ik denk dat je in [DPC] meer reacties zult krijgen

maarreuh

je had natuurlijk liever nu al een zinnig antwoord gehad

sorrie

kan ik je niet geven

• theezeefje
`Geeft niet, ik zoek nog wel ff verder :)

Vroeger, toen de kratten bier nog van hout waren, en je moest doorzuipen om de kachel warm te houden....

• Sequence
  • Laatst online: 27-05-2024

Sequence

Online marketing

[topic=232631]

enne kijk eens op http://www.dutchpowercows.org/full.dsp?id=70 ;)

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

[move->DPC] Denk dat onze DPC-boeren meer van de gevlekte beesten afweten ;)

• 0rbit
  • Laatst online: 20-05 13:55
Is het inmiddels opgelost? Ik zie dat de tijd zich regelmatig aanpast :)

Ik ben geheel voldaan, dank u wel!

• 0rbit
Houd je er wel rekening mee dat de proxy de tijd in GMT rekent (Op dit moment 2 uur tijdsverschil) ?

• theezeefje
Tnx, ga het daar ff proberen.

• theezeefje
Op donderdag 20 september 2001 00:08 schreef Mr_Atheist het volgende:
Is het inmiddels opgelost? Ik zie dat de tijd zich regelmatig aanpast :)
De personen die bovenaan staan, staan allemaal op 2 hours :(
en dat blijft zo staan.

• theezeefje
Op donderdag 20 september 2001 00:10 schreef Mr_Atheist het volgende:
Houd je er wel rekening mee dat de proxy de tijd in GMT rekent (Op dit moment 2 uur tijdsverschil) ?
Waarom krijg ik dan steeds exact 2 uur ? en niet een paar minuten ofzo ??
had ik op mijn ouwe bakkie wel :(

• 0rbit
Het lijkt erop dat Perl een andere tijd hanteert dan de proxy; Op die manier zou je op 2 uur verschil kunnen komen aangezien Perl de lokale tijd zou kunnen nemen en de proxy GMT zou kunnen nemen...

• theezeefje
Op donderdag 20 september 2001 00:16 schreef Mr_Atheist het volgende:
Het lijkt erop dat Perl een andere tijd hanteert dan de proxy; Op die manier zou je op 2 uur verschil kunnen komen aangezien Perl de lokale tijd zou kunnen nemen en de proxy GMT zou kunnen nemen...
Dan vind ik het nog steeds vaag dat ie psies 2 uur aangeeft.
(zou die, als de tijden synchroon zouden lopen, contenu op 0 moeten staan ???)

• 0rbit
Volgens mij leidt de proxy de GMT tijd ook maar af van de lokale tijd... Dat zou het precieze verschil van 2 uur verklaren... Uhm... Je zou even moeten controleren welke tijd Perl gebruikt.

• theezeefje
Op donderdag 20 september 2001 00:21 schreef Mr_Atheist het volgende:
Volgens mij leidt de proxy de GMT tijd ook maar af van de lokale tijd... Dat zou het precieze verschil van 2 uur verklaren... Uhm... Je zou even moeten controleren welke tijd Perl gebruikt.
Hoe kan ik dat checken :?

Verwijderd

Ik zie in je pagina (onder aan) dat je GMT gelijk is gezet aan de lokale tijd.
Door dat de proxy wel de GMT tijd correct heeft houd je minimaal een tijdsverschil van 2 uur.
Daar ppstats de tijd in minuten weer geeft tot 119 en jij een minimale tijd hebt van 120 dus 2 uur is hier in je tijds verschil te verklaren.

Als je geen wijzigingen hebt doorgevoerd in ppstats-rc5-7.1.pl kan ik hier geen logische verklaring voor geven anders heb je ergens iets verkeerd gedaan.

Ik hoop dat je er uit komt.
suc6.

• NightBird
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-05 22:53

NightBird

DPC-Crew Coding
Op donderdag 20 september 2001 02:50 schreef Sir.Kiekeboe.kijkt.tv het volgende:
Ik zie in je pagina (onder aan) dat je GMT gelijk is gezet aan de lokale tijd.
Door dat de proxy wel de GMT tijd correct heeft houd je minimaal een tijdsverschil van 2 uur.
Daar ppstats de tijd in minuten weer geeft tot 119 en jij een minimale tijd hebt van 120 dus 2 uur is hier in je tijds verschil te verklaren.
Inderdaad .. doordat je de tijd op die pc niet goed hebt staan (namelijk niet de juiste tijdszone, of gewoon 2 uur vooruit gezet), lijkt het voor de perlstats 2 uur later dan dat het eigenlijk is. Dan is het dus altijd minimaal 2 uur geleden dat je hebt geflusht, want die tijden haaltie uit de logs (waar de tijd wel goed loopt). Ik hoop dat dit iets verduidelijking geeft ;)

WatHoorJeWaar · Asobakken
Eerdere projecten: Leading Courses · Brandstof-zoeker.nl · Voertuig-zoeker.nl

• theezeefje
Kan iemand mij ff uitleggen hoe ik onder Linux Slackware 8.0 de tijd goed kan instellen ? (dus met tijdzones enzo)

tnx

• NightBird
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-05 22:53

NightBird

DPC-Crew Coding
Op donderdag 20 september 2001 09:25 schreef theezeefje het volgende:
Kan iemand mij ff uitleggen hoe ik onder Linux Slackware 8.0 de tijd goed kan instellen ? (dus met tijdzones enzo)

tnx
Met date -u MMDDhhmm[.ss] kan je de datum/tijd gelijk zetten met de UTC tijd (nu, zomertijd -> 2 uur eerder).
Dus vandaag, 19:51 nl-tijd instellen gaat zo:
code:
1
2
root@home:~# date -u 09201751
Thu Sep 20 17:51:00 UTC 2001

WatHoorJeWaar · Asobakken
Eerdere projecten: Leading Courses · Brandstof-zoeker.nl · Voertuig-zoeker.nl

• theezeefje
BEDANKT!!!
tis gelukt !

• theezeefje
Nou ja, bijna :(

krijg deze melding:
Fri Sep 21 06:24:28 Local time zone must be set

wat doe ik daar aan ??
(draai slackware 8.0)

• GraveHard
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-05 10:54
Op woensdag 19 september 2001 13:22 schreef theezeefje het volgende:
Ik weet niet of mijn vraag hier goed zit, zo niet, moven :)

Ik heb een eigen rc5 proxy draaien, incl. stats:
http://scaresoft.dyndns.org

loopt op zich lekker, alleen, de tijd (last seen) klopt voor geen meter. als ik iets flush, de stats update, dat blijft er bij last seen standaard 2 uur staan.

wie heeft dit ook, en of wie weet hier een oplossing voor ?

alvast bedankt !!
Cool, ik zie dat ook sinds kort een proxy hebt draaien, ik ook, maar mij wil het niet lukken, ben een beetje een leek op dit gebied, de proxy heb ik zonder veel moeite draaiende gekregen, alleen de stats meet ppstats en gnuplot geven me veel problemen.

Nauw wauw ik dus vragen, kan jij me niet helpen. Misschien kan je zippen wat jij hebt ingesteld in de ppstats en gnuplot zodat die bij mij gelijkt werkt, met misschien een paar kleine aanpassingetjes. Ik zou het echt top vinden als je me hier mee kon helpen.

Alvast bedankt.
Pagina: 1