Mijn 12 jaar oude BOFA V250 gassenafzuiging heeft sinds een week een vage issue.
Standaard staat het ding op ca 25% ingesteld. Maar na 1 a 2 minuten zakt het rpm drastisch in en blijft de motor op een laag toerental draaien.
Als ik de regelaar uitschakel, enkele minuten wacht en weer start, werkt alles weer zoals het moet. voor ca 1 - 2 minuten.
Filter eruit gehaald, bodem eronder vandaan, maar zelfde issue.
Met op zijn kant leggen startte plots de motor helemaal niet meer. Rechtopgezet, ook niets.
Terug op zijn kant, de motor aangezwengeld en sindsdien functioneert hij weer.
Moet ik dit zoeken in een condensator, of is er iets anders aan de hand?
Er gebeurt meer in het apparaat dan ik dacht moet ik bekennen, inclusief een drukschakelaar.
Als de motor loopt en ik blokkeer opzettelijk de luchtaanzuigroute, dan gaat hij hoorbaar harder draaien. Blokkeer ik het slangetje; dan gebeurt er helemaal niets
:strip_exif()/f/image/hvtcnr3Y4iO7o6gJb4cwZrpI.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/9rnMj4i8wXjUwZB70EmNNMdT.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Qe07lj7HLFKgw4E09Ch1NxDr.jpg?f=fotoalbum_large)
Standaard staat het ding op ca 25% ingesteld. Maar na 1 a 2 minuten zakt het rpm drastisch in en blijft de motor op een laag toerental draaien.
Als ik de regelaar uitschakel, enkele minuten wacht en weer start, werkt alles weer zoals het moet. voor ca 1 - 2 minuten.
Filter eruit gehaald, bodem eronder vandaan, maar zelfde issue.
Met op zijn kant leggen startte plots de motor helemaal niet meer. Rechtopgezet, ook niets.
Terug op zijn kant, de motor aangezwengeld en sindsdien functioneert hij weer.
Moet ik dit zoeken in een condensator, of is er iets anders aan de hand?
Er gebeurt meer in het apparaat dan ik dacht moet ik bekennen, inclusief een drukschakelaar.
Als de motor loopt en ik blokkeer opzettelijk de luchtaanzuigroute, dan gaat hij hoorbaar harder draaien. Blokkeer ik het slangetje; dan gebeurt er helemaal niets
:strip_exif()/f/image/hvtcnr3Y4iO7o6gJb4cwZrpI.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/9rnMj4i8wXjUwZB70EmNNMdT.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Qe07lj7HLFKgw4E09Ch1NxDr.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 44% gewijzigd door paQ op 26-11-2025 14:54 ]
Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/FmAMhJWZNuuZSOAQPH4A5ifO.jpg?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/zOmU6PuFtGFcI5FLSRrTKqXP.jpg?f=fotoalbum_large)