Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Synology DS220+ 2.7 TB Snapshots niet te vinden

Pagina: 1
Acties:

• gerard87
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 26-11 22:08
In mijn NAS had ik een 4 TB WD Red en een 3 TB WD Red. De 3 TB WD Red heb ik vervangen met een 8 TB WD Red. Van de al aanwezig 4 TB (volume 1) heb ik veel data verplaatst naar de 8 TB (volume 2). Volume 1 blijft echter nog vrij vol (350 GB beschikbaar), omdat er voor 2.7 TB aan snapshots op zou staan. Ik kan deze echter nergens terugvinden en dus ook niet verwijderen. Ik heb gekeken bij SAN Manager en bij Snapshot Replication. Beide heb ik nooit actief gebruikt, maar ik zie daar dus ook geen enkele snapshot terug.

Waar kan ik deze snapshots alsnog terugvinden om ze (deels?) te verwijderen?

• reinier68
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17:22
@gerard87
Wat Synology aangeeft( maar waarschijnlijk had je dat al gedaan):
Open the Snapshot Replication package on your Synology DSM.
Go to Snapshots or Snapshot List.
Select the shared folder or LUN for which you want to delete snapshots.
From the list of snapshots, select the one(s) you wish to remove.
Click the Remove button.
Click Delete in the confirmation dialog to permanently delete the snapshots

Maar als er geen nuttige snapshots op staan, kan je de disk toch gewoon uit je pool gooien, wipen en opnieuw toevoegen?

• gerard87
@reinier68 Bedankt voor je reactie. Er staat echter niks in Snapshot Replication. Niet bij gedeelde map en ook niet bij LUN. Ik heb het nu geïnstalleerd omdat het overal genoemd wordt, maar het zou toch gek zijn dat een app die ik nog nooit heb gebruikt snapshots zou maken?

De disk wil ik niet wipen, want mijn DSM en andere data staat erop en ik gebruik Raid 0.

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:06

nelizmastr

Goed wies kapot

Wellicht een caching probleem? NAS afsluiten en weer opstarten, wellicht is deze “weergavefout” dan weg?

Overigens klopt je stelling niet helemaal. DSM staat op elke fysieke schijf in elk fysiek volume. Je pakketten moet je echter wel verplaatsen en dat is wat lastiger. De snelste methode is verwijderen van volume1 en herinstalleren op volume2.

Voor pakketten die niet kunnen uninstallen is er:

https://github.com/007revad/Synology_app_mover

[ Voor 12% gewijzigd door nelizmastr op 26-11-2025 21:17 ]

I reject your reality and substitute my own - R7 5800X3D - B550M PG Riptide - 32GB Ballistix DDR4-3600 @ C15 - RX7800XT - V750 Gold

• gerard87
nelizmastr schreef op woensdag 26 november 2025 @ 21:17:
Wellicht een caching probleem? NAS afsluiten en weer opstarten, wellicht is deze “weergavefout” dan weg?

Overigens klopt je stelling niet helemaal. DSM staat op elke fysieke schijf in elk fysiek volume. Je pakketten moet je echter wel verplaatsen en dat is wat lastiger. De snelste methode is verwijderen van volume1 en herinstalleren op volume2.

Voor pakketten die niet kunnen uninstallen is er:

https://github.com/007revad/Synology_app_mover
Nou, dat was inderdaad de hele simpele oplossing. Opnieuw opstarten en het is klaar :) Bedankt!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:06

nelizmastr

Goed wies kapot

gerard87 schreef op woensdag 26 november 2025 @ 22:08:
[...]

Nou, dat was inderdaad de hele simpele oplossing. Opnieuw opstarten en het is klaar :) Bedankt!
Graag gedaan ;)

I reject your reality and substitute my own - R7 5800X3D - B550M PG Riptide - 32GB Ballistix DDR4-3600 @ C15 - RX7800XT - V750 Gold

Pagina: 1