Hulleman schreef op woensdag 26 november 2025 @ 13:11:
[...]
Geen enkele soundbar is goed in muziek afspelen. Dat is ook niet de usecase van een soundbar. Wil je goed muziek afspelen, dan zul je naar hifi speakers moeten kijken. Is het je met name te doen om beter geluid uit de tv voor films, series etc, dan kan een soundbar best een goede oplossing zijn. Vaak voor relatief weinig geld. De Samsung Q930F is zo'n gekke soundbar nog niet voor het geld.
Overigens heeft de Q930F geen echte draadloze speakers. Ze hebben gewoon netstroom nodig, alleen het audiosignaal verloopt draadloos. Voor zover ik weet heeft alleen JBL een echt draadloos concept. De achterspeakers kun je dan aan de soundbar knopen om ze op te laden. Gaan dan een uurtje of 10 mee.
Zie ook de review van tweakers van Soundbars tot € 1.000
Over welke 'geluidsinstallatie' ben je nu niet tevreden? Dan weten we waar je vanaf komt. Wat wil je er precies mee doen en wat is je budget? Wellicht kunnen we je nog van advies voorzien.
Ik kom van een dijk van een Marantz versterker. Met koperen kabels etc....
De volumeknop werd "dodgy" zoals ze dat op youtube noemen.
Moet dat ding nog eens uit elkaar halen en schoonmaken.
Heb ter vervanging een marantz 1509 gekocht om mijn 5.1 (stenen tijdperk) surround aan te sturen.
Front: Magnat Lambdasphere Back: Magnat surround speakers. Bass: Magnat Subwoofer. Center: Magnat Centerspeaker
In den beginne speelde dit alsof Saving Private Ryan zich in de kamer afspeelde.
Ook muziek kon prima stereo met sublaag worden afgespeeld. Vooral muziekdvd's klonken fantastisch.
Met de 1509 is het alsof je met een fiat 500 een tandemasser caravan probeert te trekken.
Het is gewoon te licht. Bij muziek moet het volume al op 60 staan, wil er een beetje power uitkomen.
Bij film is het geen echte surround. Te fragiel. Te basserig.
Lang verhaal kort.
Tijd voor wat nieuws.
Mijn maat heeft Bose surround (voor sommigen is dit vloeken in de Kerk) en ik vind dat daar ook alleraardigst muziek op afgespeeld kan worden. Maar ja; kost ook 2 en halve rug.
Plus dat het zeer moeilijk leverbaar is.
Budget?
Voor niks gaat de zon op.
Roept u maar