Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Cinematic Q-series Soundbar HW-Q930F

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Stoyanov
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 27-11 08:05
Omdat ik helemaal klaar ben met de geluidsinstallatie die ik nu heb staan en die ik maar niet geïntegreerd krijg met mijn Samsung Curved TV (moet met meerdere AB's werken) zat ik te denken over de aankoop van een Cinematic Q-series Soundbar HW-Q930F.
Zelfde merk, dus het lijkt me sterk dat het dan niet werkt.
Ik lees echter dat de achterspeakers en de subwoofer draadloos zijn.
Iemand ervaring hiermee?
De subwoofer heeft een stroomdraad, maar de achterspeakers werken op batterijen (?!)
Hoe moet ik me dat voorstellen?
Gaan die dingen lang mee?
Moet ik elke zoveel weken/maanden een paar batterijen wisselen?

Beste antwoord (via Stoyanov op 26-11-2025 22:35)

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:02
Stoyanov schreef op woensdag 26 november 2025 @ 12:36:
Dat filmpje met die kale gozer heeft mij overtuigd...
Om het niet te doen.
Niet goed in muziek afspelen.
Geen enkele soundbar is goed in muziek afspelen. Dat is ook niet de usecase van een soundbar. Wil je goed muziek afspelen, dan zul je naar hifi speakers moeten kijken. Is het je met name te doen om beter geluid uit de tv voor films, series etc, dan kan een soundbar best een goede oplossing zijn. Vaak voor relatief weinig geld. De Samsung Q930F is zo'n gekke soundbar nog niet voor het geld.

Overigens heeft de Q930F geen echte draadloze speakers. Ze hebben gewoon netstroom nodig, alleen het audiosignaal verloopt draadloos. Voor zover ik weet heeft alleen JBL een echt draadloos concept. De achterspeakers kun je dan aan de soundbar knopen om ze op te laden. Gaan dan een uurtje of 10 mee. Zie ook de review van tweakers van Soundbars tot € 1.000

Over welke 'geluidsinstallatie' ben je nu niet tevreden? Dan weten we waar je vanaf komt. Wat wil je er precies mee doen en wat is je budget? Wellicht kunnen we je nog van advies voorzien.

[ Voor 3% gewijzigd door Hulleman op 26-11-2025 13:13 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Alle reacties

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 23:22
Wellicht is het handig als je nog een keer de specificaties op de website van Samsung doorneemt en een unboxing video op YouTube kijkt. ;)

• Stoyanov
Freshouttheoven schreef op woensdag 26 november 2025 @ 11:30:
Wellicht is het handig als je nog een keer de specificaties op de website van Samsung doorneemt en een unboxing video op YouTube kijkt. ;)
Ga ik nu doen! :)

En gedaan.
Om het niet te doen.

[ Voor 17% gewijzigd door Stoyanov op 26-11-2025 12:55 ]

Acties:
  • Beste antwoord

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:02
Stoyanov schreef op woensdag 26 november 2025 @ 12:36:
Om het niet te doen.
Geen enkele soundbar is goed in muziek afspelen. Dat is ook niet de usecase van een soundbar. Wil je goed muziek afspelen, dan zul je naar hifi speakers moeten kijken. Is het je met name te doen om beter geluid uit de tv voor films, series etc, dan kan een soundbar best een goede oplossing zijn. Vaak voor relatief weinig geld. De Samsung Q930F is zo'n gekke soundbar nog niet voor het geld.

Overigens heeft de Q930F geen echte draadloze speakers. Ze hebben gewoon netstroom nodig, alleen het audiosignaal verloopt draadloos. Voor zover ik weet heeft alleen JBL een echt draadloos concept. De achterspeakers kun je dan aan de soundbar knopen om ze op te laden. Gaan dan een uurtje of 10 mee. Zie ook de review van tweakers van Soundbars tot € 1.000

Over welke 'geluidsinstallatie' ben je nu niet tevreden? Dan weten we waar je vanaf komt. Wat wil je er precies mee doen en wat is je budget? Wellicht kunnen we je nog van advies voorzien.

[ Voor 3% gewijzigd door Hulleman op 26-11-2025 13:13 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

• Stoyanov
Hulleman schreef op woensdag 26 november 2025 @ 13:11:
[...]

Ik kom van een dijk van een Marantz versterker. Met koperen kabels etc....
De volumeknop werd "dodgy" zoals ze dat op youtube noemen.
Moet dat ding nog eens uit elkaar halen en schoonmaken.
Heb ter vervanging een marantz 1509 gekocht om mijn 5.1 (stenen tijdperk) surround aan te sturen.
Front: Magnat Lambdasphere Back: Magnat surround speakers. Bass: Magnat Subwoofer. Center: Magnat Centerspeaker
In den beginne speelde dit alsof Saving Private Ryan zich in de kamer afspeelde.
Ook muziek kon prima stereo met sublaag worden afgespeeld. Vooral muziekdvd's klonken fantastisch.
Met de 1509 is het alsof je met een fiat 500 een tandemasser caravan probeert te trekken.
Het is gewoon te licht. Bij muziek moet het volume al op 60 staan, wil er een beetje power uitkomen.
Bij film is het geen echte surround. Te fragiel. Te basserig.
Lang verhaal kort.
Tijd voor wat nieuws.
Mijn maat heeft Bose surround (voor sommigen is dit vloeken in de Kerk) en ik vind dat daar ook alleraardigst muziek op afgespeeld kan worden. Maar ja; kost ook 2 en halve rug.
Plus dat het zeer moeilijk leverbaar is.
Budget?
Voor niks gaat de zon op.
Roept u maar

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Nu online

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Stoyanov schreef op woensdag 26 november 2025 @ 22:44:
[...]

Bij muziek moet het volume al op 60 staan, wil er een beetje power uitkomen.
Bij film is het geen echte surround. Te fragiel. Te basserig.
Dat is niet 1 op 1 te vergelijken. Andere speakers of een andere receiver kunnen ervoor zorgen dat je het volume verder of juist minder ver moet opendraaien voor hetzelfde volume. Het maakt het ook niet beter of slechter, maar gewoon een andere combi van apparaten met een ander cijfertje op het display.

Klinkt ook alsof het totaal niet goed ingesteld is. Als je geen exotische speakers hebt met rare eisen aan je apparatuur, dan moet je met jet 1509 ook gewoon muziek in TrueHD kunnen horen.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Pagina: 1