Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vraag

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:12

PromWarMachine

Forsaken Archer

Topicstarter
In zone 1 heb ik 2 front speakers op de AVR.

Sinds gister heb ik 2 Home 250's gekocht die zouden moeten gaan dienen als surround sound.
De eerste heb ik uitgepakt en kon ik gemakkelijk koppelen in de HEOS app.
Daarna heb ik een 'room' gemaakt voor zowel de AVR als de Home 250.

Stuur ik vervolgens via Spotify een liedje naar de Home 250, dan werkt het vlekkeloos en worden alle 3 de speakers gebruikt. Een heerlijke ervaring :9~

Andersom lukt me niet. Zet ik de AVR op een andere input (bv de TV), dan blijft de Home Spotify spelen, terwijl de AVR netjes geluid van de TV gaat produceren.

Wat heb ik gedaan:
• 'All rooms' gekozen in de HEOS app
• Geprobeerd te wisselen van kanaal op de Home 250, maar ik weet niet goed welk kanaal zou horen bij de AVR.
• Zone 2 aangezet op de AVR

Net alsof ik een stap mis?

Dividend for Starters

Beste antwoord (via PromWarMachine op 26-11-2025 12:17)

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10:22
PromWarMachine schreef op woensdag 26 november 2025 @ 11:14:
Sinds gister heb ik 2 Home 250's gekocht die zouden moeten gaan dienen als surround sound.
Denon receivers ondersteunen geen (wireless) surround via dit soort speakers. Wireless surround op deze manier werkt bij Denon met Home-producten. Denon Home Soundbar 550 als basis had de Home 250 wel als surround kunnen toewijzen. Een Denon receiver zal de Home 250 alleen gebruiken als andere Zone. Yamaha kan wel wat je wilt: wireless speakers opnemen in de surround setup (aansturing via MisicCast).

[ Voor 11% gewijzigd door FeaR op 26-11-2025 11:39 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10:22
PromWarMachine schreef op woensdag 26 november 2025 @ 11:14:
Denon receivers ondersteunen geen (wireless) surround via dit soort speakers. Wireless surround op deze manier werkt bij Denon met Home-producten. Denon Home Soundbar 550 als basis had de Home 250 wel als surround kunnen toewijzen. Een Denon receiver zal de Home 250 alleen gebruiken als andere Zone. Yamaha kan wel wat je wilt: wireless speakers opnemen in de surround setup (aansturing via MisicCast).

[ Voor 11% gewijzigd door FeaR op 26-11-2025 11:39 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Lieftalig
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 26-11 12:00

Lieftalig

Beperking van de mens is tijd.

Waar Yamaha het inderdaad via de MusicCast app koppelt, doet Denon dit op een andere manier en is de versterker niet als bron te gebruiken, de speakers onderling wel.

P.s. Forsaken Archer is sinds 11 november weer terug met een officiële relaunch van Heroes of Newerth.

Werkzaam bij: Next Stairs Traprenovatie, Timmerman in Almere en Treinkaartjes

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:12

PromWarMachine

Forsaken Archer

Topicstarter
FeaR schreef op woensdag 26 november 2025 @ 11:36:
[...]

Wow, daar had ik helemaal geen rekening mee gehouden.
Switchen naar Yamaha is leuk voor als deze ermee stopt, maar voorlopig ben ik best tevreden met deze Denon.

De Soundbar heb ik nooit overwogen, maar als je ziet hoe de TV-setup van de huidige bewoners van ons nieuwe huis is, dan is het eigenlijk geen gek idee om met soundbar + surround speakers te gaan werken, in plaats van een traditionele receiver.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P2-dgOlwNurUh6GjULxGs4LqAE4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8D2Hb3MjMWTvcId1TaB5L9Xs.jpg?f=fotoalbum_large
Lieftalig schreef op woensdag 26 november 2025 @ 11:49:
P.s. Forsaken Archer is sinds 11 november weer terug met een officiële relaunch van Heroes of Newerth.
Dank voor de tip! O+
Vroeger zoveel plezier mee gehad. Ik wist niet eens dat HoN een relaunch heeft gekregen.

Dividend for Starters