To change something insignificant to significant - adding love and compassion - Tweaker
Vraag
Beste antwoord (via JayPe op 26-11-2025 16:32)
Alle reacties
[ Voor 12% gewijzigd door JayPe op 26-11-2025 10:32 ]
To change something insignificant to significant - adding love and compassion - Tweaker
Iets om over na te denken, ongeacht welke je kiest: waar blijft de warmte?
Spel en typfouten voorbehouden
In mijn huidige woning heb ik op een paar plekken een unifi schotel aan het plafond hangen, en één onder de dakgoot, voor de tuin. (AP-AC, U6). Tegen het plafond nooit problemen met warmte gehad, maar de U7 Pro (ligt vanwege de aanstaande verhuizing nog op de kast) wordt inderdaad FLINK veel warmer dan ik met de U6+ / U6 Lite / AP-AC gewend was.FredvZ schreef op woensdag 26 november 2025 @ 14:04:
Iets om over na te denken, ongeacht welke je kiest: waar blijft de warmte?
Ik snap je punt. Daar waar de schuifdeuren hangen is er gelukkig ruimte boven de deuren. Ik ga ervanuit er dus wel genoeg ventilatie aanwezig is. Al wordt het wel lastig om er fysiek bij te komen.
Dit .. (waarom ze het niet standaard "Azimuth and Elevation" noemen .. gene idee)Nielson schreef op woensdag 26 november 2025 @ 16:06:
Dit is misschien ook nog wel interessant: Unifi AP Antenna Radiation Patterns
v
Voor de U7 Pro:ijske schreef op woensdag 26 november 2025 @ 16:13:
[...]
Dit .. (waarom ze het niet standaard "Azimuth and Elevation" noemen .. gene idee)
Ik kan het niet zo goed lezen, maar ik denk dat ik zie dat er inderdaad aan de achterkant ( de bevestigingszijde) een soort blindspot zit
[ Voor 16% gewijzigd door JayPe op 26-11-2025 16:19 ]
De U7 Pro XG heb ik bewust aangeschaft in plaats van de U7 Pro. De XG heeft namelijk géén actieve ventilator in het access point en voert z'n warmte af via een dikke stalen basisplaat.
De U7 Pro Wall straalt voornamelijk naar voren, direct achter de unit zit een redelijke blind spot.
De pagina met stralingspatronen is handig, maar de diagrammen zijn niet super eenvoudig te interpreteren. Als je een plattegrond hebt dan is mijn tip om het Unifi Design Center te gebruiken. Hiermee kun je muren en barrières intekenen en de specifieke Unifi apparatuur. Je ziet vervolgens welk bereik je kan verwachten en hoe de signalen dempen door bijvoorbeeld muren.
Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW