Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Printer of kopieerapparaat koop advies

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• RoCou
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 27-11 19:04
Ik had graag wat koopadvies voor mijn zaak (winkel).
na xx jaar heeft ons kopieerapparaat het zo goed als begeven, er zijn zelfs geen wisselstukken meer voor en dus is ons onderhoudscontract ook beëindigd, nu zitten we wat met een dilemma.
Nog een nieuw of tweedehands kopen va een jaar oud voor eind 2000 tot 4000 euro met garantie + onderhoudscontract of leasing, wat we misschien wat veel vinden omdat zoveel jaar terug haalden we dat geld er nog terug uit met kopieën te maken maar in deze tijden..
Of gewoon een all-in-printer kopen voor enkele honderden euro's, wat dan veel kleiner is en natuurlijk niet aan kan qua snelheid wat ons apparaat nu nog kon, ook bestaat er precies geen optie van eentje die A3 kan printen en met toners ipv inktjets, wat dus ook onzettend veel gaat verbruiken en als deze het begeeft of iets stuk hebben we er ook geen onderhoud op.
We kopiëren nog redelijk maar natuurlijk niet zoveel om er winst uit te halen bij een duur apparaat..

Alle reacties

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:40

nelizmastr

Goed wies kapot

Een printer moet je in principe als een kostenpost zien en niet denken in terugverdienen, want dat is eigenlijk niet meer te doen. Het liefst laat je je bij dergelijke apparatuur ontzorgen door een betrouwbare partner. Zij sturen tijdig toner, repareren en onderhouden de printer en vervangen deze wanneer dat nodig is.

Je zou anders een business case moeten maken bij hoeveel printjes het uit kan om zelf een printer en toners te kopen en zeg eens per jaar een monteur voor schoonmaak/onderhoud. Ik denk zelf dat je die kopzorgen liever niet hebt vs. een paar euro.

Wat is het printvolume precies en wat is het aandeel z/w en kleur? Kopiëren valt ook onder printen in dit geval.

Als je dat weet kun je rustig offertes opvragen bij de printerboeren :)

I reject your reality and substitute my own - R7 5800X3D - B550M PG Riptide - 32GB Ballistix DDR4-3600 @ C15 - RX7800XT - V750 Gold

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22:25

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Ik hoor toch wat zakelijker gebruik. Een laserprinter kan ergens te overwegen zijn, maar tegenwoordig heb je heel veen InktTank printers, dus een inktjet printer maar dan met heel grote inkttanks. Ik heb zelf een modelletje voor €175 ofzo gehaald, zijn prima dingen en de inkt is nog lang niet op (jaar in gebruik nu).

youtube.com/@hisrep

• RoCou
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 27-11 19:04
Ja, kan ik misschien best eens allemaal doen.
printvolume tegenwoordig is wat moeilijker in te schatten.
Ik ga zeggen +/- enkele 100/maand. Meestal z/w
Het apparaat was van 2010-2011 en heeft tot nu ongeveer 160627 z/w en 59376 kleuren afgedrukt.
nelizmastr schreef op woensdag 26 november 2025 @ 11:04:
Een printer moet je in principe als een kostenpost zien en niet denken in terugverdienen, want dat is eigenlijk niet meer te doen. Het liefst laat je je bij dergelijke apparatuur ontzorgen door een betrouwbare partner. Zij sturen tijdig toner, repareren en onderhouden de printer en vervangen deze wanneer dat nodig is.

Je zou anders een business case moeten maken bij hoeveel printjes het uit kan om zelf een printer en toners te kopen en zeg eens per jaar een monteur voor schoonmaak/onderhoud. Ik denk zelf dat je die kopzorgen liever niet hebt vs. een paar euro.

Wat is het printvolume precies en wat is het aandeel z/w en kleur? Kopiëren valt ook onder printen in dit geval.

Als je dat weet kun je rustig offertes opvragen bij de printerboeren :)

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:40

nelizmastr

Goed wies kapot

Uitgaande van 220000 printjes in 15 jaar zit je op >14.500 printjes per jaar en >1.200 per maand.
Dat is toch behoorlijk.

Bij dit soort volumes zit je echt wel aan een flinke zakelijke MFP.

Ik blijf wat dat betreft bij mijn voorgaande statement. Vraag eens rond bij printerboeren wat ze rekenen
voor een totaalpakket incl. toners en onderhoud. Dan heb je er geen omkijken naar.

Voor de printer die wij op de zaak hebben zou je over jouw huidige tellerstand het volgende verbruiken:

10x toner zwart à €45 = €450
6x tonerset kleur à €217,50 = €1305
3x toner prullenbak à €17 = €51
------------------------------------------
€ 1.806

Daar komt dan nog een printer bij plus kosten voor onderhoud en natuurlijk papier

I reject your reality and substitute my own - R7 5800X3D - B550M PG Riptide - 32GB Ballistix DDR4-3600 @ C15 - RX7800XT - V750 Gold

• Dekar
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:12
Ik zou een bedrijf benaderen die in de printers zit. Met automatische levering van papier en toner en een onderhoudscontract.
123zakelijk.nl is een goede. De 3rd party toners van 123inkt.nl werken heel goed en kosten minder dan de helft dan originele. Bij onze vorige zaak printen wij vergelijkbare aantallen en hadden een laserprinter met 2 lades.
Pagina: 1