Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vraag

• Simkin
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12:22
Ik probeer een nieuw geïnstalleerd ritsscreen met een Somfy sunilus IO motor toe te voegen aan een TaHoma hub via de bijbehorende Situo 5 io handzender.

De beginsituatie is als volgt:
  1. De eindpunten (boven- en onderpositie) van de Somfy Suneo io motor zijn ingesteld.
  2. De screen reageert op de OP- en NEER-knoppen van de gekoppelde Situo 5 io handzender. De motor is dus operationeel.
De TaHoma app vraagt, om de motor als extra bedieningspunt toe te voegen, om de Programmeerknop (Prog knop) aan de achterzijde van de Situo zender in te drukken om de motor in de leermodus te zetten.

Het probleem is dat de screenmotor geen enkele reactie (geen korte op- en neerbeweging) geeft, zowel bij een korte als een lange druk op de Programmeerknop van de handzender. Dit gebeurt terwijl het correcte kanaal is geselecteerd.

Omdat de motor niet in de leermodus gaat, kan ik de installatie via de TaHoma app niet afronden.

Vraag: Wat kan de oorzaak zijn dat een functionele io-motor niet reageert op de Programmeerknop van zijn reeds gekoppelde zender, en wat is de juiste procedure om de motor alsnog aan de TaHoma te koppelen in deze situatie? Ik wil de motor het liefst niet terugzetten naar de fabrieksinstellingen omdat dat enkel gaat via de groepenkast (uit/aan/uit/aan..)