Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Laatste check: laptopadvies 1100-1250 eur

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• aRegularUser
  • Registratie: Augustus 2014
  • Nu online
Ik zoek een gaminglaptop rond de 1100-1250 euro. Eventueel iets meer als het echt een stuk meer “bang for the buck” geeft.

Ik gebruik deze voor spellen zoals Anno Pax Romana, RDR2, Manor Lords 2, Ghost of Tsushima etc. (En hopelijk nog gta6 op medium specs wanneer deze uitkomt).

Ik hoef niet op de hoogste ultra specs te spelen, gewoon van de spellen kunnen genieten. Wel zou ik graag op stil kunnen spelen gezien ik in de woonkamer vaak zit en mijn vrouw er ook tv kijkt.

Ik dacht zelf aan uitvoering: Lenovo Legion 5 15AHP10 (83M0000GMH) en zal er zelf 16gb ram extra bij steken & als het later nodig is nog een extra ssd, gezien deze er gewoon bij te klikken zijn. Spijtig dat het qwerty is (als belg ben ik azerty gewoon) maar dat neem ik er dan wel bij. Momenteel te koop aan 1130 euro. Of anders uitvoering: Lenovo Legion Pro 5 16IRX10 (83NN0026MB, Azerty toetsenbord) die wel azerty is en 1TB geheugen.

Ik weet dat een RTX5070ti een stuk beter is en de aanrader voor deze generatie, maar laptops van boven de 1500 euro zitten niet in mijn budget.

Jullie mening?

[ Voor 10% gewijzigd door aRegularUser op 25-11-2025 21:25 ]

Alle reacties

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Nu online

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Het is een prima laptop en inderdaad een goede keus om 32GB ram ervan te maken als je ook wat met gaming wil doen.

Edit; dan bedoel ik dus de eerste versie. De tweede zou ik zelf niet doen met azerty toetsenbord, maar ja in belgië is dat andersom natuurlijk. Maar dan moet er van die eerste versie toch ook een Azerty versie te vinden zijn?

[ Voor 70% gewijzigd door DeNachtwacht op 25-11-2025 21:30 ]

youtube.com/@hisrep

• aRegularUser
  • Nu online
DeNachtwacht schreef op dinsdag 25 november 2025 @ 21:25:
Het is een prima laptop en inderdaad een goede keus om 32GB ram ervan te maken als je ook wat met gaming wil doen.

Edit; dan bedoel ik dus de eerste versie. De tweede zou ik zelf niet doen met azerty toetsenbord, blijft toch irritant. Bovendien is hij uitverkocht en moet er toch ook een qwerty van te vinden zijn als je hem wel ergens kan kopen?
Azerty is voor mij als Belg een plus :) Maar ik geef er niet zo veel om. De eerste heeft een OLED en dat is wel aangenamer? Ik neig naar deze versie.

Zijn er andere laptops die ik ook moet bekijken?

• DeNachtwacht
  • Nu online

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Als ik zo een beetje rond kijk, ziet het er echt als goede deal uit, met 16GB erbij kom je ook mooi in je budget. Zo snel kan ik niet gauw een betere deal vinden, en ik denk ook niet dat het realistisch is te verwachten nog een model met een 5070 te vinden voor max €1250. Dat zit echt ruim boven dat budget, zeker als je er nog 16GB ram bij wil prikken.

youtube.com/@hisrep

• aRegularUser
  • Nu online
DeNachtwacht schreef op dinsdag 25 november 2025 @ 21:36:
Als ik zo een beetje rond kijk, ziet het er echt als goede deal uit, met 16GB erbij kom je ook mooi in je budget. Zo snel kan ik niet gauw een betere deal vinden, en ik denk ook niet dat het realistisch is te verwachten nog een model met een 5070 te vinden voor max €1250. Dat zit echt ruim boven dat budget, zeker als je er nog 16GB ram bij wil prikken.
Ik denk het ook, bedankt voor de feedback.

Ik twijfel enkel of ik van bvb een uitvoering: ASUS ROG Strix G16 G614PR-RV016W (Azerty toetsenbord) 500 euro meer aan waarde eruit zou halen, even buiten budget denkende of dat het ecbt waard zou zijn. Maar ik denk voor mijn gebruik dat ik met die lenovo rtx5060 nog wel jaren verder kan.

• DeNachtwacht
  • Nu online

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Tsja, uiteindelijk kan je het altijd duurder maken. En kijk op zich is je GTA 6 eis niet bepaald licht. Maar ja dan is eigenlijk sowieso ga een desktop pc bouwen want laptops zijn altijd relatief duur en de GPU's presteren altijd fors minder dan hun desktop variant.

Ik denk dat het in dit geval belangrijk is echt simpelweg een bedrag te pakken wat je er écht max. aan uit wil geven. Is dat €1250 dan is dit inclusief een ram upgrade een goede keus (hoewel 512TB SSD niet groot is ook).

youtube.com/@hisrep

• DeNachtwacht
  • Nu online

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Ik kom nog wel dit merk tegen:
uitvoering: Skikk Alfheim 16 RTX 5060 - Azerty BE

Ik ken ze zelf niet, je zou ze eens kunnen bellen om te zien of het een betrouwbare partij is, maar de reviews van tweakers zijn hartstikke goed en de shop staat al langer dan 5 jaar op tweakers. Hiermee heb je dan 1TB SSD én 32GB ram. Is wellicht best een leuk/interessant bedrijfje. Voor €1399 hebben ze ook een model met een RTX 5070, ben je toch nog net iets toekomstbestendiger :)

[ Voor 29% gewijzigd door DeNachtwacht op 25-11-2025 21:54 ]

youtube.com/@hisrep

• aRegularUser
  • Nu online
DeNachtwacht schreef op dinsdag 25 november 2025 @ 21:44:
Tsja, uiteindelijk kan je het altijd duurder maken. En kijk op zich is je GTA 6 eis niet bepaald licht. Maar ja dan is eigenlijk sowieso ga een desktop pc bouwen want laptops zijn altijd relatief duur en de GPU's presteren altijd fors minder dan hun desktop variant.

Ik denk dat het in dit geval belangrijk is echt simpelweg een bedrag te pakken wat je er écht max. aan uit wil geven. Is dat €1250 dan is dit inclusief een ram upgrade een goede keus (hoewel 512TB SSD niet groot is ook).
Ja klopt. Ik wil er niet meer aan kwijt eigenlijk. En er is een tweede ssd slot, dus ik kan er zo eentje extra bijklikken.

• DeNachtwacht
  • Nu online

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Ik zou eens bij dat Skikk merk kijken (zie de shop reviews van alle tweakers). Volgens mij hebben zij idd misschien wel spul dat prijs/kwaliteit leuk is en ze kunnen zo te zien ook wat adviseren en/of naar wens samenstellen.

youtube.com/@hisrep

Pagina: 1