Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vraag

• netgirl
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 27-11 18:36
Ik heb een usb hub gekocht met de volgende omschrijving:
USB-C-stekker > 1x USB-A-aansluiting (USB 3.2), 1x USB-C-aansluiting (USB 2.0), 2x USB-A-aansluiting (USB 2.0)
Versie 3.2 Gen 1x1
Aansluiting 1 USB C male
Aansluiting 2 USB C female
Aansluiting 3 3x USB A female
Voeding Busgevoed
Kabellengte 10 centimeter

Deze hub wil ik gebruiken om op die manier de aansluitingen van mijn laptop te vermeerderen. Op dit moment is mijn 2e beeldscherm (MSI) is met een displaykabel en verlengstukje naar een usb c uitgang verbonden met mijn laptop. Nu wil ik echter de usb hub aansluiten maar dan geeft de laptop storingsmeldingen zoals, geen beeld maar wel een regelmatig beep-geluid.

Zou deze hub geen displayaansluiting aankunnen? Heb ik daar een specifieke hub voor nodig? De overige poorten (gewone usb aansluitingen) werken wel naar behoren.

Ik heb een Asus Notebook, UX430UAR. Ik hoor graag of ik een onjuiste aankoop heb gedaan of dat het iets technisch is.

Alle reacties

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Geef de link naar de hub die je hebt gekocht? Merk etc.

[ Voor 10% gewijzigd door gambieter op 25-11-2025 20:55 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 27-11 22:40

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Je maakt de fout dat USB-C alleen de connector is en er allerlei verschillende protocollen hier gebruik van maken. Je beeldscherm doet DisplayPort Alt-Mode en een USB hub doet alleen het USB protocol en eventueel stroom. Geen andere protocollen zoals beeld.

Wil je wel beeld door een "hub" sturen, dan zal je naar een multimedia dongle of docking station moeten kijken.

Commandline FTW | Tweakt met mate

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15:46

nelizmastr

Goed wies kapot

Je moet inderdaad een hub kopen die echt een video out heeft.

Deze heeft HDMI en kost niet veel:

uitvoering: Ugreen 7 in 1 Multiport Adapter 4K@60Hz Hubs

I reject your reality and substitute my own - R7 5800X3D - B550M PG Riptide - 32GB Ballistix DDR4-3600 @ C15 - RX7800XT - V750 Gold

• netgirl

• netgirl
Hero of Time schreef op dinsdag 25 november 2025 @ 20:56:
Je maakt de fout dat USB-C alleen de connector is en er allerlei verschillende protocollen hier gebruik van maken. Je beeldscherm doet DisplayPort Alt-Mode en een USB hub doet alleen het USB protocol en eventueel stroom. Geen andere protocollen zoals beeld.

Wil je wel beeld door een "hub" sturen, dan zal je naar een multimedia dongle of docking station moeten kijken.
Oh..... Maar hij doet wel wat hij hoort te doen als ik 2 reguliere usb sticks erin steek. Dan functioneert hij wel als een extra poort. Het ligt dus alleen aan de doorgifte van beeldschermsignalen.

• netgirl
Hero of Time schreef op dinsdag 25 november 2025 @ 20:56:

Dit soort zou het dus wel moeten doen, denk jij? >> https://tinyurl.com/5-in-1-poort

Ik heb nu deze gekocht: >> https://www.allekabels.nl.../174/4454685/usb-hub.html

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ben al geen fan van tinyurl en na 5 seconden werd er nog niks geladen, dus tab maar weer gesloten. Geen idee wat voor product je dus naar linkt. Maar kijk goed naar de specificaties. Bij je link van allekabels staat duidelijk dat het alleen voor opslag zoals USB sticks werkt, maar ook voor muis en toetsenbord. Niks over video.

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Met @Hero of Time . Dit staat redelijk duidelijk in de omschrijving:
• De handige USB-splitter breidt één USB-C-apparaatpoort uit naar één USB-C- plus drie USB-A-aansluitingen: hierdoor bedient één tablet- of laptoppoort tot wel vier randapparaten
• Compatibel met alle gangbare USB-apparaten, zoals smartphones zoals de iPhone 16 of Samsung Galaxy, Apple MacBook, toetsenborden, muizen, webcams, harde schijven (SSD, HDD) of headsets – zonder dat u aparte drivers hoeft te installeren.
Er staat niets over andere zaken dan USB beschreven, de conclusie moet je alleen zelf even doen omdat er niet expliciet bij staat dat beeld, geluid en netwerk het niet zomaar gaan doen.

@Hero of Time Mocht je toch stiekem die tinyURL willen bekijken, die gaat hierheen.

@netgirl Wanneer je bij een hub of dock niet iets ziet staan van welke beeldschermresoluties en frequenties worden ondersteund dan heeft het ook geen ondersteuning voor beeld. Fabrikanten zijn gek op getalletjes bij dergelijke apparaten, net als hun klanten, zodat ze de juiste informatie kunnen geven.

[ Voor 34% gewijzigd door sypie op 26-11-2025 20:15 . Reden: URL aangepast. ]

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

@sypie, dank, met een hover over de url zie ik al waarom ik 'm überhaupt al niet wil laden. Vol met tracking bagger en wat lijkt op een referral.

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
@Hero of Time Aangepast. Stond inderdaad wel veel tracking in de URL.

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09:03
Als je per se via usb-c wilt, dan zijn er ook hubs met ondersteuning voor DP altmode, bijvoorbeeld deze van Startech.

• netgirl
Hero of Time schreef op woensdag 26 november 2025 @ 19:45:
[...]

Ben al geen fan van tinyurl en na 5 seconden werd er nog niks geladen, dus tab maar weer gesloten. Geen idee wat voor product je dus naar linkt. Maar kijk goed naar de specificaties. Bij je link van allekabels staat duidelijk dat het alleen voor opslag zoals USB sticks werkt, maar ook voor muis en toetsenbord. Niks over video.
Dit is de volledige Url
https://nl.ugreen.com/pro...xIShRJNfe-wAE7Hna3PfcHbjQ

• netgirl
@netgirl Wanneer je bij een hub of dock niet iets ziet staan van welke beeldschermresoluties en frequenties worden ondersteund dan heeft het ook geen ondersteuning voor beeld. Fabrikanten zijn gek op getalletjes bij dergelijke apparaten, net als hun klanten, zodat ze de juiste informatie kunnen geven.
[/quote]

Oké, dank je wel. Ik was dus te onwetend op dit gebied en heb dus een verkeerde hub gekocht. 8)7 Gelukkig was deze niet zo duur (dat zal ook de reden zijn dat er dus beperkte mogelijkheden in zitten) Lesje geleerd, eerst dus goed onderzoek doen voordat ik weer eens wat aanschaf.
Volgende keer kom ik eerst hierheen, zodat ik weet wát ik moet kopen (of in ieder geval op welke specificaties ik moet letten.

Toch nog even de vraag of de UGREEN Revodok 5 in 1 dan wel een goede optie zou zijn? :?

https://nl.ugreen.com/pro...xIShRJNfe-wAE7Hna3PfcHbjQ
Pagina: 1