Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Kozijnen geplaatst, hoe veel schade is normaal?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 09:42

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Topicstarter
Na een hele periode wachten is het deze dagen dan eindelijk zo ver: bij ons worden 6 nieuwe kozijnen geplaatst met triple glas. Ik heb er best moeite mee bedrijven werk te laten uitvoeren omdat het vaak gezeur is en ik bepaalde standaarden heb die misschien wat hoger dan gemiddeld zijn, maar ik heb dit toch uitbesteed. Ook met het idee dat ik dan zelf eens een keer niks hoef te doen. Zo gezegd, zo gedaan. Enkele offertes laten opmaken en deze had ik wel een ok gevoel bij.

Natuurlijk, dat er kans op schade is begrijp ik, maar ik vraag me echter af of de schades in de foto's die ik hieronder zet een beetje normaal is of niet. Let op, PUR moet nog weggesneden worden en er zouden dan van die plastic lijstjes komen.

Het gaat zoals te zien is voornamelijk over schade aan stucwerk en overal zwarte vegen. Wederom, natuurlijk begrijp ik dat schade niet te voorkomen is, maar als je iets minder lomp zou zijn heb ik het idee dat het toch wat minder had kunnen zijn. De druppel was voor mij dat ik een van de heren op mijn gloednieuwe toiletpot zag staan, dat zou 'normaal' zijn omdat je er ook op kunt zitten :X

Kortom, Tweakers, help mij mijn morele en zakelijke kompas te calibreren.. Ik wil niet zeuren als dat niet nodig is maar ik wil mezelf ook niet tekort doen. Dit gaat over een dikke 12K euro. Ik heb nog geen euro betaald. Morgen zijn ze nog bezig met een dakkapel, daar moet het trespa nieuw dus ik ben benieuwd hoe ze dat gaan doen.

Stucwerk en vlekken.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/y5W_DekTVUWbnEkbFrIDnL5iq0Y=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Q1XeQlmJnxyxLLxMgEliaFfN.jpg?f=fotoalbum_large

Behoeft geen uitleg denk ik. Er is nog een heel stuk (20cm lang) achter de radiator losgekomen. Raam heeft een barst gekregen met manoeuvreren, die is al nieuw besteld.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vaDl-lPcoguGhdGv0szbaUayIIU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VA3UFNAfnvfAnKDbtiBE0JJk.jpg?f=fotoalbum_large

Vlekken en deuken.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dyns-scIhwcI1-acsemeS48Nvw4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Hc7RMUHsi5PYjjWqrZVkEBCn.jpg?f=fotoalbum_large

Niet dat die radiator nu moeders mooiste is maar dit is een flinke veeg.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qpjCodG7Xf7qOCquVNjsWqzXmXA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FWpHYP298VxPShGFpI9YvrkR.jpg?f=fotoalbum_large

Stucwerk, wel iets meer dan wat een afwerklijstje kan wegmoffelen denk ik 8)7
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/g_VKXXfgo8JeTQvD3ZTLqlMM4zo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MVClXiyd1VKSxhOMy3nafZoz.jpg?f=fotoalbum_large

Glaslat, dit is gelukkig de enige die een beetje twijfelachtig is.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zCtC7HKczCM65Fda7FMXb_iqm7U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5T0qmu60sqHgDtO4UYCg9blL.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb nog wel voorbeelden maar het idee is duidelijk denk ik.
Alvast bedankt!

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Alle reacties

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Nu online
ja lastig. Ik zou er ook ontevreden van worden, vooral die zwarte vegen. Dan hebben ze gewoon continue smerige handen of kleding. dat stucwerk beschadigd natuurlijk altijd al is dat wel afhankelijk van hoe je de oude delen loshaalt, als je dat inzaagt en dan je breekijzer niet tegen het stucwerk laat komen dan scheelt dat al. Maar je kunt ook gewoon slecht stucwerk hebben.

Veroordeel niet, verwonder u slechts

• Kuusj

Kuusj

Topicstarter
No Hands schreef op dinsdag 25 november 2025 @ 21:25:
ja lastig. Ik zou er ook ontevreden van worden, vooral die zwarte vegen. Dan hebben ze gewoon continue smerige handen of kleding. dat stucwerk beschadigd natuurlijk altijd al is dat wel afhankelijk van hoe je de oude delen loshaalt, als je dat inzaagt en dan je breekijzer niet tegen het stucwerk laat komen dan scheelt dat al. Maar je kunt ook gewoon slecht stucwerk hebben.
Inzagen hebben ze niet gedaan, gewoon een blok uit het kozijn gezaagd en met breekijzer los gerukt.

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09:26

DukeBox

loves wheat smoothies

Kuusj schreef op dinsdag 25 november 2025 @ 21:29:
Inzagen hebben ze niet gedaan, gewoon een blok uit het kozijn gezaagd en met breekijzer los gerukt.
Dat is precies wat je dan krijgt.. ik heb bij mijzelf, ouders, schoonouders en diverse vrienden nog nooit zulke schade gezien bij het plaatsen van nieuwe kozijnen. Er is altijd kans dat ergens wat schade ontstaat, ook als je heel voorzichtig tewerk gaat maar dit is wel heel erg veel.. naar mijn idee zijn het een stel rouwdouwers geweest, met een beetje beleid was dit volgens mij niet nodig geweest.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• chrisborst
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 08:23
@Kuusj
Snap je teleurstelling maar in dit soort situatie snap ik altijd bepaalde zaken niet.
Als je hoge standaarden hebt, dan moet je dit soort zaken vooraf bespreken, helemaal bij kozijnenboeren.
Dus eerste vraag zou moeten zijn, wat beschermen jullie in mijn woning? Meeste bedrijven zullen standaard niks doen, dus je zal zelf stucloper dan moeten neerleggen, wat verhuiskleden op kwetsbare zaken, etc.
2 jaar geleden kreeg ik nieuw glas, bedrijf gaf aan dat ze zelf niks zouden beschermen. Dus zelf netjes stucloper neergelegd, 0 beschadigingen. Leuke was wel (ging om een complex met 37 woningen) dat sommige mensen echt niks hadden voorbereid en het gewoon prima vonden als mensen dwars door hun huis liepen met natte schoenen en spullen op het bed neerlegde. 8)7
Dus blijkbaar zijn er ook mensen die het gewoon niks uit maakt.

Tweede vraag, wat als jullie stucwerk rondom beschadigen? Dan heb vooraf duidelijke afspraken hierover gemaakt.
Helaas moet je dit bij veel bedrijven doen omdat er steeds minder bedrijven zijn die dit nog standaard doen en werken zoals je van ze mag verwachten.

Maar neemt niet weg dat ze dit gewoon keurig moeten oplossen, of zelf zaken herstellen of een korting geven zodat je het zelf kan (laten) doen.

[ Voor 30% gewijzigd door chrisborst op 25-11-2025 21:58 ]

• Tabacca
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 22:36
Het lijkt er op dat het stompe kozijnen zijn en via binnen geplaatst? Hoeft niet perse slecht te zijn maar heb je ook al gekeken naar de afwerking aan de buitenkant? Uiteindelijk is dat het belangrijkste, binnenkant is makkelijk bij te repareren

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 00:31
@Kuusj
Ja, dit is helaas wel herkenbaar. Familie heeft dit ook laten uitvoeren (door een andere partij) en het resultaat was van vergelijkbare kwaliteit. Ook met deuken en beschadigingen aan de nieuwe deuren en kozijnen, stucwerk kapot en schade gemaakt in en aan de woning. Pas nadat alles was gerepareerd en opgeleverd conform de offerte hebben ze de factuur betaald.

My favorite programming language is solder.

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
chrisborst schreef op dinsdag 25 november 2025 @ 21:53:
@Kuusj
Snap je teleurstelling maar in dit soort situatie snap ik altijd bepaalde zaken niet.
Als je hoge standaarden hebt, dan moet je dit soort zaken vooraf bespreken, helemaal bij kozijnenboeren.
Gewoon netjes werken hoort toch de standaard te zijn? Vandaag is mijn nieuwe oven geleverd. Ik heb niet eerst besproken met ze of ze wel of niet hem nog tegen een muur aan knallen eerst, ik ga er gewoon vanuit dat ze dat niet doen. En natuurlijk een kozijn is wat anders, maar nog steeds.
Leuke was wel (ging om een complex met 37 woningen) dat sommige mensen echt niks hadden voorbereid en het gewoon prima vonden als mensen dwars door hun huis liepen met natte schoenen en spullen op het bed neerlegde. 8)7
Dat zijn toch compleet verschillende dingen? Diegene die de oven leverde kwam met een steekwagentje, en omdat het nogal nat buiten was, liet die een mooi spoor binnen achter. Waar ik dus heel teleurgesteld in was. Wat me niks uitmaakte want ik pak even een dweil en maak het direct schoon. Ook als ze wat op mijn bed zouden neerleggen, so what? Dat is wat anders als schade.

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 02:16
Tsja, het is best lomp gedaan. Maar als het netjes hersteld wordt zou ik het wel ok vinden. (Ik zit al een jaar te wachten op herstel, en het kozijn zit los aan de onderkant 8)7. Morgen maar weer bellen. Ik hoop dat het bij jou vlotter gaat)

Roomba E5 te koop

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:50
Vind het eigenlijk nog wel meevallen.

Die vegen hadden minder gekund, maar wat verwacht je als er zo strak geplaatst moet worden. Niets wat even schoonmaken en opnieuw sauzen van stucje muur niet oplost.

De radiator had gewoon weggehaald moeten worden om ruimte te bieden om met het kozijn te manouvreren? Ik heb wel eens een offerte daarvoor gehad en het daarop vrolijk zelf gedaan :P (Meteen goede gelegenheid om even te schuren en verven.)

De beschadigingen aan stuc smeer je zo bij. Dat zullen ze zelf ook wel doen bij het afwerken.

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:53

Klippy

Still Game

Maar je zegt zelf dat ze nog komen afwerken toch?

Als dat zo is dan zou ik me hier niet zo druk over maken en dat gewoon aangeven wanneer ze beginnen met de afwerking. Stucwerk bijsmeren en wat deuken vullen lijkt me iets dat ze toch overal wel moeten doen.
Alleen moet je waarschijnlijk dat kleine muurtje met die deuken en vegen wel even opnieuw gaan verven en ik verwacht niet dat je kozijnen plaatser dat gaat doen. Maar goed, dat is dan nog te overzien.

Verder zou ik me hier op dit moment geen zorgen over maken tenzij dat gat in je stucwerk er nog zit tijdens de laatste opleverronde.

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

• Kuusj

Kuusj

Topicstarter
chrisborst schreef op dinsdag 25 november 2025 @ 21:53:
@Kuusj
Dus eerste vraag zou moeten zijn, wat beschermen jullie in mijn woning? Meeste bedrijven zullen standaard niks doen, dus je zal zelf stucloper dan moeten neerleggen, wat verhuiskleden op kwetsbare zaken, etc.
2 jaar geleden kreeg ik nieuw glas, bedrijf gaf aan dat ze zelf niks zouden beschermen. Dus zelf netjes stucloper neergelegd, 0 beschadigingen. Leuke was wel (ging om een complex met 37 woningen) dat sommige mensen echt niks hadden voorbereid en het gewoon prima vonden als mensen dwars door hun huis liepen met natte schoenen en spullen op het bed neerlegde. 8)7

Tweede vraag, wat als jullie stucwerk rondom beschadigen? Dan heb vooraf duidelijke afspraken hierover gemaakt.
Helaas moet je dit bij veel bedrijven doen omdat er steeds minder bedrijven zijn die dit nog standaard doen en werken zoals je van ze mag verwachten.

Maar neemt niet weg dat ze dit gewoon keurig moeten oplossen, of zelf zaken herstellen of een korting geven zodat je het zelf kan (laten) doen.
Dat zou kunnen, daarom deze vraag haha. Ik ben pas midden 20 en heb gewoonweg niet overal ervaring in, zoals dit. De volgende keer zou ik dit zeker anders aanpakken. Echter, ik ga er ook een beetje van uit dat je niet achteraf nog met allemaal herstelwerken zit, misschien is het andersom ook netjes als het bedrijf wat de werken gaat uitvoeren dit communiceert ;)

Oplossen gaan ze dus niet doen, behalve plastic afwerklijstjes..
Tabacca schreef op dinsdag 25 november 2025 @ 22:27:
Het lijkt er op dat het stompe kozijnen zijn en via binnen geplaatst? Hoeft niet perse slecht te zijn maar heb je ook al gekeken naar de afwerking aan de buitenkant? Uiteindelijk is dat het belangrijkste, binnenkant is makkelijk bij te repareren
Nee, van buitenaf..
sig69 schreef op dinsdag 25 november 2025 @ 23:07:
Tsja, het is best lomp gedaan. Maar als het netjes hersteld wordt zou ik het wel ok vinden. (Ik zit al een jaar te wachten op herstel, en het kozijn zit los aan de onderkant 8)7. Morgen maar weer bellen. Ik hoop dat het bij jou vlotter gaat)
Gaan ze dus niet doen, verfwerk en die schade aan het stuc (ook voorbij de range van afwerklijstjes) “hoort erbij”. Dat is wat me dan een beetje dwars zit. Zoals ik al zei begrijp ik helemaal dat er schade ontstaat, maar meestal los je het dan ook op, dat lijkt hier niet het geval haha.
Rukapul schreef op dinsdag 25 november 2025 @ 23:16:
Vind het eigenlijk nog wel meevallen.

Die vegen hadden minder gekund, maar wat verwacht je als er zo strak geplaatst moet worden. Niets wat even schoonmaken en opnieuw sauzen van stucje muur niet oplost.

De radiator had gewoon weggehaald moeten worden om ruimte te bieden om met het kozijn te manouvreren? Ik heb wel eens een offerte daarvoor gehad en het daarop vrolijk zelf gedaan :P (Meteen goede gelegenheid om even te schuren en verven.)

De beschadigingen aan stuc smeer je zo bij. Dat zullen ze zelf ook wel doen bij het afwerken.
Kozijn is van buiten geplaatst dus die radiator hebben ze helemaal niks met van doen gehad. Dae schade is lompigheid geweest met de oude slopen. En zelfs al moest het van binnen, die schade zit aan het andere uiterste van de radiator dus niet waar ze bezig zijn.

Afwerken doen ze dus niet buiten plastic lijstjes. Ook dit is weer een les, op iedere offerte stond hetzelfde: ‘afwerking dmv plastic afwerklijsten’. Tja, ik heb daar verder ook niks bij gedacht omdat ik er niet vanuit ging dat er zo veel schade zou zijn haha. Je weet niet wat je niet weet..
Klippy schreef op dinsdag 25 november 2025 @ 23:29:
Maar je zegt zelf dat ze nog komen afwerken toch?

Als dat zo is dan zou ik me hier niet zo druk over maken en dat gewoon aangeven wanneer ze beginnen met de afwerking. Stucwerk bijsmeren en wat deuken vullen lijkt me iets dat ze toch overal wel moeten doen.
Alleen moet je waarschijnlijk dat kleine muurtje met die deuken en vegen wel even opnieuw gaan verven en ik verwacht niet dat je kozijnen plaatser dat gaat doen. Maar goed, dat is dan nog te overzien.

Verder zou ik me hier op dit moment geen zorgen over maken tenzij dat gat in je stucwerk er nog zit tijdens de laatste opleverronde.
Nope, bijsmeren doen ze niet. Dat is het punt, anders had ik dit topic niet gemaakt. Want ja, als je iets sloopt en je herstelt heb ik daar natuurlijk geen probleem mee.

• silencedkill
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08:14
Het valt best allemaal mee, kon het netter ? Ja maar dit is niets wereldschokkend.
Vandaar dat afspraken altijd belangrijk zijn. Persoonlijk vraag ik hier altijd naar (opkuisen, afwerking, disposal e.d.), mag iets meer kosten. Vroeger heb ik ook wel eens gehad dat er een installatie gebeurde en toen het 'opgeleverd' werd lagen er kartonnen dozen, plastic, stukjes metaal, gestripte kabels, de oude installatie die ik dan nog zelf moest afvoeren, en andere rotzooi. Was een leerschool.

Van die radiator zou ik ook niet blij worden en eigenlijk had je een stuk karton/flies ertegen kunnen zetten ter bescherming of zelfs demonteren (niet afgesproken = word niet gedaan) maar goed het is nu zo. In de action kun je goedkope radiatorverf kopen, misschien het ding eens helemaal opfrissen? Indien het er wordt afgehaald kun je gelijk dat stuk van 20cm doen en doorgaan met het leven.

Zoals hierboven vermeld komen ze nog terug om af te werken, spreek hen eens aan of ze hier en daar iets kunnen doen, als je eentje hebt die van wanten weet pakt die dat wel mee. Eventueel wat drinkgeld geven en klaar. Maak gewoon dat je een zak knauf/goldband of iets dergelijks liggen hebt, zul je tenslotte toch nodig hebben.

Voor die vlekken, afhankelijk van de verf zou je die kunnen afwassen of eventueel een magic sponge gebruiken? Die laatste wel eerst eens proberen op een stukje die niet zichtbaar is want dat werkt als een soort superfijn schuurpapier.

Wat ik wel zou aanraden is om ook eens de buitenkant te bekijken. stucwerk kun je snel een eenvoudig repareren. Bakstenen aan de buitenkant in tegenstelling iets minder.

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 10:06

servies

Veni Vidi Servici

silencedkill schreef op woensdag 26 november 2025 @ 08:13:
Het valt best allemaal mee, kon het netter ? Ja maar dit is niets wereldschokkend.
Blijkbaar heb ik andere normen dan jij.
Het is een tijd geleden, maar bij ons zijn in 2014 de (originele) kozijnen in de woonkamer vervangen omdat er nog enkel glas in zat, Helaas kon dat niet in de originelel kozijnen omdat ze niet de ruimte hadden en in 1 van de 2 zat in een hoek een klein beetje houtrot...
Dat waren 2 flinke kozijnen van ongeveer 2.5x1.5. Ongeveer omdat het een huis uit 1907 is en we zijn er inmiddels wel achtergekomen dat het toen nog alllemaal niet zo gestandaardiseerd was....
Maar nergens is er zulke schade geweest. Niet bij het uithalen en niet bij het plaatsen van de nieuwe.

• No Hands
  • Nu online
Kuusj schreef op woensdag 26 november 2025 @ 08:10:
[...]

Dat zou kunnen, daarom deze vraag haha. Ik ben pas midden 20 en heb gewoonweg niet overal ervaring in, zoals dit. De volgende keer zou ik dit zeker anders aanpakken. Echter, ik ga er ook een beetje van uit dat je niet achteraf nog met allemaal herstelwerken zit, misschien is het andersom ook netjes als het bedrijf wat de werken gaat uitvoeren dit communiceert ;)

Oplossen gaan ze dus niet doen, behalve plastic afwerklijstjes..

[...]

Nee, van buitenaf..

[...]

Gaan ze dus niet doen, verfwerk en die schade aan het stuc (ook voorbij de range van afwerklijstjes) “hoort erbij”. Dat is wat me dan een beetje dwars zit. Zoals ik al zei begrijp ik helemaal dat er schade ontstaat, maar meestal los je het dan ook op, dat lijkt hier niet het geval haha.

[...]

Kozijn is van buiten geplaatst dus die radiator hebben ze helemaal niks met van doen gehad. Dae schade is lompigheid geweest met de oude slopen. En zelfs al moest het van binnen, die schade zit aan het andere uiterste van de radiator dus niet waar ze bezig zijn.

Afwerken doen ze dus niet buiten plastic lijstjes. Ook dit is weer een les, op iedere offerte stond hetzelfde: ‘afwerking dmv plastic afwerklijsten’. Tja, ik heb daar verder ook niks bij gedacht omdat ik er niet vanuit ging dat er zo veel schade zou zijn haha. Je weet niet wat je niet weet..

[...]

Nope, bijsmeren doen ze niet. Dat is het punt, anders had ik dit topic niet gemaakt. Want ja, als je iets sloopt en je herstelt heb ik daar natuurlijk geen probleem mee.
Nou leerschool dan voor alle andere klussen die er mogelijk nog aankomen, spreek van alles af van tevoren. Er vanuit gaan dat ze netjes werken en een standaard hanteren die jij acceptabel vind kan niet, dus bedenk hoe jij het verwacht en leg dat voor dat er ergens akkoord op wordt gegeven aan ze voor.

• Kuusj

Kuusj

Topicstarter
silencedkill schreef op woensdag 26 november 2025 @ 08:13:
Vandaar dat afspraken altijd belangrijk zijn. Persoonlijk vraag ik hier altijd naar (opkuisen, afwerking, disposal e.d.), mag iets meer kosten. Vroeger heb ik ook wel eens gehad dat er een installatie gebeurde en toen het 'opgeleverd' werd lagen er kartonnen dozen, plastic, stukjes metaal, gestripte kabels, de oude installatie die ik dan nog zelf moest afvoeren, en andere rotzooi. Was een leerschool.

Van die radiator zou ik ook niet blij worden en eigenlijk had je een stuk karton/flies ertegen kunnen zetten ter bescherming of zelfs demonteren (niet afgesproken = word niet gedaan) maar goed het is nu zo. In de action kun je goedkope radiatorverf kopen, misschien het ding eens helemaal opfrissen? Indien het er wordt afgehaald kun je gelijk dat stuk van 20cm doen en doorgaan met het leven.

Zoals hierboven vermeld komen ze nog terug om af te werken, spreek hen eens aan of ze hier en daar iets kunnen doen, als je eentje hebt die van wanten weet pakt die dat wel mee. Eventueel wat drinkgeld geven en klaar. Maak gewoon dat je een zak knauf/goldband of iets dergelijks liggen hebt, zul je tenslotte toch nodig hebben.

Voor die vlekken, afhankelijk van de verf zou je die kunnen afwassen of eventueel een magic sponge gebruiken? Die laatste wel eerst eens proberen op een stukje die niet zichtbaar is want dat werkt als een soort superfijn schuurpapier.

Wat ik wel zou aanraden is om ook eens de buitenkant te bekijken. stucwerk kun je snel een eenvoudig repareren. Bakstenen aan de buitenkant in tegenstelling iets minder.
Stuc heb ik staan, maar hij heeft al expliciet gezegd niet te gaan stucen. Ik kan het zelf, maar het hele idee was dat ik een keer niet zelf zo veel moeite hoefde te doen haha. Ik doe alles zelf voor de rest namelijk.

Wat betreft baksteen, tja. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/j6mr0rMUVe2zT30DUgMHEwUsnAk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/u11pyWx8AfJL9ubgmttTtiIW.jpg?f=fotoalbum_large

Hier komt een nieuwe hardstenen dorpel, maar het gele voegwerk kan hij (wil hij) niet maken. Eindstand, ik kan een grijze voeg accepteren of mijn geverrenovateur heel lief met wat geld aankijken of hij bereid is hiervoor langs te komen. Enkele stenen liggen los nu.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SdoXWae6KZve9G9j3sCB1hoW73w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EyQeaJBHdmmflI2z4yEHV4Aw.jpg?f=fotoalbum_large

• Kuusj

Kuusj

Topicstarter
No Hands schreef op woensdag 26 november 2025 @ 08:28:
[...]

Nou leerschool dan voor alle andere klussen die er mogelijk nog aankomen, spreek van alles af van tevoren. Er vanuit gaan dat ze netjes werken en een standaard hanteren die jij acceptabel vind kan niet, dus bedenk hoe jij het verwacht en leg dat voor dat er ergens akkoord op wordt gegeven aan ze voor.
Misschien is dat de conclusie wel. Rest voor mij de vraag in hoeverre het acceptabel is om iets (250€?) minder te willen betalen om de herstelwerken uit te voeren? Of kan ik dat beter niet doen?

• eagle00789
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 09:59

eagle00789

Est. November 2005

Tja, wat moet ik hier van zeggen. Ze hadden netter kunnen werken, maar als ze nog komen afwerken ivm de afwerklijstjes, dan zou ik het dan ook bespreken zoals eerder gemeld.
Ook reviews lezen VOORDAT je ergens zoiets besteld bij een willekeurige kozijnenboer wil nog wel eens helpen.
Ik ben nu (in fases) ook bezig al mijn houten kozijnen te vervangen voor kunststof en laat hiervoor iedere keer het zelfde bedrijf komen, omdat ik weet hoe hun werken (voordat ik met hun in zee ging, had ik al van andere mensen gehoord en zelf gezien hoe ze werken en zaken dis fout gaan zoals kapot stuckwerk, zelf ook direct bij de klant vermelden en samen tot een oplossing komen om het te herstellen. ook wordt er altijd een korte vooraf inspectie gedaan om bijvoorbeeld los/slecht stuckwerk al te kunnen opvangen zodat hier achteraf geen discussies over kunnen ontstaan. Bij mij was er bijvoorbeeld bij 1 raam een stukje stuckwerk losgekomen bij het weghalen van het oude raam, ze hebben dit netjes hersteld en vroegen zelfs of ik toevallig nog verf had staan zodat ze dit bij konden schilderen als de nieuwe stuck droog was.)
Ik zou het in jou geval gewoon met ze overleggen wat ze gaan doen hieraan. Ga niet lopen dwingen tijdens dat gesprek vanwege je hoge standaarden

• Kuusj

Kuusj

Topicstarter
eagle00789 schreef op woensdag 26 november 2025 @ 08:35:
Tja, wat moet ik hier van zeggen. Ze hadden netter kunnen werken, maar als ze nog komen afwerken ivm de afwerklijstjes, dan zou ik het dan ook bespreken zoals eerder gemeld.
Ook reviews lezen VOORDAT je ergens zoiets besteld bij een willekeurige kozijnenboer wil nog wel eens helpen.
Ik ben nu (in fases) ook bezig al mijn houten kozijnen te vervangen voor kunststof en laat hiervoor iedere keer het zelfde bedrijf komen, omdat ik weet hoe hun werken (voordat ik met hun in zee ging, had ik al van andere mensen gehoord en zelf gezien hoe ze werken en zaken dis fout gaan zoals kapot stuckwerk, zelf ook direct bij de klant vermelden en samen tot een oplossing komen om het te herstellen. ook wordt er altijd een korte vooraf inspectie gedaan om bijvoorbeeld los/slecht stuckwerk al te kunnen opvangen zodat hier achteraf geen discussies over kunnen ontstaan. Bij mij was er bijvoorbeeld bij 1 raam een stukje stuckwerk losgekomen bij het weghalen van het oude raam, ze hebben dit netjes hersteld en vroegen zelfs of ik toevallig nog verf had staan zodat ze dit bij konden schilderen als de nieuwe stuck droog was.)
Ik zou het in jou geval gewoon met ze overleggen wat ze gaan doen hieraan. Ga niet lopen dwingen tijdens dat gesprek vanwege je hoge standaarden
Ik begrijp wat je zegt maar ik ben iemand die rustig maanden bezig is om het juiste bedrijf te vinden. Ik ben net op dit bedrijf uitgekomen. Zij waren ook de enige die zich de moeite namen om langs te komen, de rest moest ik zelf maar opmeten en als de offerte getekend was zouden ze precies komen inmeten, dat vond ik persoonlijk een rare gang van zaken.

• No Hands
  • Nu online
Kuusj schreef op woensdag 26 november 2025 @ 08:31:
[...]

Misschien is dat de conclusie wel. Rest voor mij de vraag in hoeverre het acceptabel is om iets (250€?) minder te willen betalen om de herstelwerken uit te voeren? Of kan ik dat beter niet doen?
Je kan niet zomaar minder betalen, dat zal je dan bij het bedrijf moeten uitleggen en voorstellen: luister bedrijf, die kozijnen zitten er lekker in maar er is wel hel veel schade, daar hebben jullie niets over gezegd, het lijkt me redelijk dat we de kosten die ik moet maken om dat te herstellen gedeeltelijk door jullie vergoed krijg. Ik stel voor om bedrag x minder aan jullie te betalen, akkoord?

• Kuusj

Kuusj

Topicstarter
No Hands schreef op woensdag 26 november 2025 @ 08:49:
[...]

Je kan niet zomaar minder betalen, dat zal je dan bij het bedrijf moeten uitleggen en voorstellen: luister bedrijf, die kozijnen zitten er lekker in maar er is wel hel veel schade, daar hebben jullie niets over gezegd, het lijkt me redelijk dat we de kosten die ik moet maken om dat te herstellen gedeeltelijk door jullie vergoed krijg. Ik stel voor om bedrag x minder aan jullie te betalen, akkoord?
Nee precies, dat snap ik haha. Wat je zegt is wat ik wilde doen. Ik neem het ze ook niet kwalijk, hoop gewoon dat we tot een eerlijke oplossing kunnen komen.

• hollandnick
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online
Als ik zo bepaalde dingen zie dan zijn ze wel te verwachten maar het had zeker netter gekund. Ik denk dat je moet gaan afwachten hoe het eruit ziet na het afwerken. Vervolgens maak je voor jezelf een rekening op:
- Repareren bakstenen
- Repareren voegen in originele kleur
- Overmatige schade aan stucwerk repareren

Vervolgens maak je daar een rekening van op ( ook al ga je het zelf doen ) en presenteer je dit aan het bedrijf. Dan kan je voorstellen om het geld wat het kost voor de reparaties van de rekening af te trekken of te splitten (waar ben jij tevreden mee). Lijkt mij wel het eerlijkst

A hero need not speak. When he is gone, the world will speak for him

• Horla
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10:07
Hoe gaan ze die dorpel plaatsen? Ik dacht dat een dorpel altijd geplaatst moest worden voor het raam?

• Oilman
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 09:59
hollandnick schreef op woensdag 26 november 2025 @ 09:05:
Als ik zo bepaalde dingen zie dan zijn ze wel te verwachten maar het had zeker netter gekund. Ik denk dat je moet gaan afwachten hoe het eruit ziet na het afwerken. Vervolgens maak je voor jezelf een rekening op:
- Repareren bakstenen
- Repareren voegen in originele kleur
- Overmatige schade aan stucwerk repareren

Vervolgens maak je daar een rekening van op ( ook al ga je het zelf doen ) en presenteer je dit aan het bedrijf. Dan kan je voorstellen om het geld wat het kost voor de reparaties van de rekening af te trekken of te splitten (waar ben jij tevreden mee). Lijkt mij wel het eerlijkst
Dat is natuurlijk een kansloze actie, alles wijst er op dat het geplaatst is door een bedrijf met enige omvang, dus die gaan zich echt wel ingedekt hebben in de offerte.

Als iemand mij gisteren had gevraagd of er stucwerk zou zijn na het plaatsen van nieuwe kozijnen, dan had ik dat met een volmondige ja beantwoord. Ik vind het een beetje makkelijk dat sommige beweren dat er maar voorzichtiger gewerkt had moeten worden, terwijl niemand er bij was. Uiteindelijk zal dat oude kozijn er toch uit moeten of het vast zit of niet.

Dus ja bepaalde zaken hadden misschien voorkomen kunnen worden, maar er vanuit gaan dat je volledig ontzorgt zou worden als een turn-key project lijkt mij niet helemaal realistisch.
Pagina: 1