Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

5G router met vpn en WiFi repeater

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Topicstarter
Ik heb een oude mobiele 4G router, zo’n ding op accu om je eigen wifi hotspot te maken met internetverbinding via het mobiele net.

Ik heb ook een oude travel router waarmee je (bijvoorbeeld) een hotel/camping wifi kan delen met meerdere apparaten.

Ik zou eigenlijk graag een nieuw apparaat kopen dat deze twee functies verenigt en daarbij ook nog als WireGuard cliënt kan dienen.

Tot nu toe vind ik verschillende apparaten die een deel van mijn wensen dekken, maar nog niks wat alles dekt.

De netgear nighthawk M6/7 modellen doen wel de combinatie van 5G router en repeater, maar hebben geen VPN client voor zover ik kan vinden (en zijn nogal duur).

De tp-link M8550 doet wel 5G en WireGuard, maar kan geen wifi repeater spelen.

De gl.inet travel routers doen wel vpn client en wifi repeater, maar missen dan weer 5G en accu. De Mudi v2 doet het wel allemaal, maar met slechts 4G als mobiele verbinding en max 40Mbps WireGuard client doorvoersnelheid.

Nu kan ik natuurlijk een travel router nemen en daar dan een powerbank en 5g usb dongle aanhangen, maar dat is nogal een gehannes.

Zie ik nu een merk / type over het hoofd of ben ik daadwerkelijk op zoek naar het schaap met de 5 poten?

[ Voor 5% gewijzigd door Orion84 op 25-11-2025 20:43 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Alle reacties

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

Zie ik nu een merk / type over het hoofd of ben ik daadwerkelijk op zoek naar het schaap met de 5 poten?
Heel eerlijk ik liep dus tegen hetzelfde aan (het een heeft andere weer niet). Dus ik ben benieuwd wat hier nog voorbij komt :).

Toevallig zocht ik dit ook ongeveer en voor niet te veel geld. Iets andere eisen. Zonder accu en zonder VPN. Wel Ethernet poort. Zal hier als redelijke vaste opstelling zijn. Primair als backup internet. Als bonus op vakantie chromecast kan gebruiken.

Dit is het geworden:
Beryl AX (GL-MT3000) (bij Ali weekje geleden nog geen 50 euro)
Aangezien ik geen LTE stick werkend kreeg een telefoontje als tethering gepakt (via de WiFi kan ook)
iPhone SE (2016) verbonden (4G prima voor hier) met USB aan de Beryl AX. Ook getest met Pixel 9 Pro alleen Pixel 9 Pro is mijn dagelijkse telefoon dus hangt er niet 24/7 (mogelijk voor de toekomst als upgrade naar 5G).

Deze setup komt redelijk in de buurt maar mist voor jou eisen en wensen de accu...

[ Voor 4% gewijzigd door RobbyTown op 25-11-2025 21:14 ]

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

• Orion84
  • Nu online

Orion84

Fotogenie(k)?

Topicstarter
Uiteindelijk gaat het mij primair om het upgraden van mijn oude ‘Speedbox LTE mini’ een Duitse t-mobile branded Huawei E5776s-32 die ik meer dan tien jaar terug ooit heb aangeschaft toen er nog geen gratis roaming was en ik op een project in Duitsland zat.

Dus de 5G mobiele hotspot is het belangrijkste. VPN zou erg handig zijn, zodat ik dat niet op achterliggende apparaten nog apart hoef te regelen. Wifi repeater is niet onmisbaar maar zou best handig zijn soms.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• Schallie233
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 08:01
Gl.inet x2000 en x3000 kunnen dit denk? XE3000 heeft ook een accu.

[ Voor 25% gewijzigd door Schallie233 op 27-11-2025 18:25 ]

• Orion84
  • Nu online

Orion84

Fotogenie(k)?

Topicstarter
Schallie233 schreef op donderdag 27 november 2025 @ 18:25:
Gl.inet x2000 en x3000 kunnen dit denk? XE3000 heeft ook een accu.
Check, wel een tikje onpraktisch met dat hele antennepark er aan vast.