Vraag

• hwillems
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11-12 23:36
Ik heb een nieuwe Google Pixel 9 Pro XL, vers uit de doos. Daar heb ik via Bluetooth een Sennheiser Epos MB Pro 1-headset aan gekoppeld. Ding werkt prima, gesprekken klinken kraakhelder, accuduur is goed, ben er blij mee. Ik heb deze headset ook jaren gebruikt op m'n vorige, een Pixel 7.

Maar er speelt iets vreemd op deze Pixel 9. De optie om audio te splitsen is verdwenen. Zodra de headset is gekoppeld komt ALLE audio uit die headset, dus niet alleen telefoongesprekken maar ook Spotify of Youtube. Op de Pixel 7 kon ik bij BT-apparaten op het tandwieltje klikken en kiezen om telefoongesprekken en media te splitsen. Die optie is weg.

Maar nu komt 't vreemde: maak ik een tweede gebruiker aan op dezelfde Pixel 9 (de nieuwe dus) dan geeft Android WEL ineens de optie om telefonie en media te splitsen. Dus wat als hoofdgebruiker niet werkt, werkt wel als tweede gebruiker op hetzelfde toestel, zelfde Android 16. Nou, die zag ik niet aankomen :-) Ik heb twee screenshots gemaakt, zie hieronder.

Het zit 'm dus niet in de headset, want als tweede gebruiker werkt het prima. Waarom niet als hoofdgebruiker?

Heeft iemand enig idee?

Groet,
Hein.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/t4lCLtsZODLZEmZe3fALoFuPKBw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nlQQDbj6IUkFcTnMkLV07mgA.jpg?f=fotoalbum_large

Alle reacties

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Nu online
Ten eerste, op de hoofdgebruiker zie ik een Actief batterij niveau, die mist bij de 2de gebruiker. Dus het kan zijn dat er een Sennheiser app is die dit gedrag beïnvloed. Kijk eens naar hoe je de Sennheiser de eerste keer gekoppeld heb en vergelijk dat met de tweede keer.
Kijk ook naar de gegeven rechten wat daar de verschillen zijn.
En ga in de ontwikkelaarsopties snuffelen of je daar iets kunt aanpassen.

Werkt dat allemaal niet, dan kan het zo vervelend zijn dat het komt hoe de telefoon is ingericht, namelijk uit een backup van de vorige telefoon waarbij bepaalde systeeminstellingen overgezet zijn.
Of het kan ook zijn dat met een Android versie upgrade er iets omgevallen is.
Voor beide gevallen, maak een goede backup van alles, reset de telefoon naar fabrieksinstellingen, zet geen backup terug, maar koppel de Sennheiser gelijk, werkt dat heb je 2 keuzes, ga door met inrichten, of doe nog een reset, maar zet nu wel de backup terug en probeer het langs die route nog eens.

• hwillems
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11-12 23:36
Oplossing gevonden...
Je moet blijkbaar Google Play-services even uitzetten. Dan verschijnen dezelfde opties als bij de tweede gebruiker. Vervolgens pas je de instellingen naar wens aan (media uit speaker, telefonie uit headset) en je kunt Google Play-services weer inschakelen. De opties verdwijnen weer uit beeld, maar de werking blijft hetzelfde.