Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Asbest vensterbank?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• MennoM
  • Registratie: November 2025
  • Laatst online: 18:10
Hallo,
Ik heb deze vensterbanken verwijderd, vraag me af of het asbest is. Bvd dank voor elke reactie!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WIYqyVIjpDL1lYKNhYkxMEyAgeA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XN3rTDYCxGy9ODh0YwxADKJz.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bNb-lOrNGBVlsIYuzvqHgLqKMvo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9BtnBD3qUIceHNz8ez5W82pI.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KaMUAd3KJUNGAuX_wNhiz9GKjT4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KxoIhhLvCEEE95zmD6hArTFx.jpg?f=fotoalbum_large

Alle reacties

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Nu volgen heel veel reacties van “mogelijk wel, bestel een testsetje om het te controleren”.

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Mogelijk wel, bestel een testsetje om het te controleren.

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 20:39
Kijk even hier
Het lijkt er op dat je deze zelf mag verwijderen, met de nodige beschermingsmiddelen/maatregelen.
Bij sommige gemeenten moet je wel een vergunning aanvragen, anders kun je het (goed ingepakte) materiaal niet bij het aanbiedstation aanbieden. Check dus even bij de gemeente hoe je dit aan kunt pakken.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 20:25

Veroordeel niet, verwonder u slechts

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:59
Wolly schreef op dinsdag 25 november 2025 @ 18:12:
Nu volgen heel veel reacties van “mogelijk wel, bestel een testsetje om het te controleren”.
Maar als de al los zijn zou dat wat onzinnig zijn. Hier mag ik losse asbest gewoon bij de gemeente inleveren. Alleen hoe weet je of het asbest is?

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

• pentaw1nz
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 20:40
Makkelijk schreef op dinsdag 25 november 2025 @ 18:28:
[...]

Maar als de al los zijn zou dat wat onzinnig zijn. Hier mag ik losse asbest gewoon bij de gemeente inleveren. Alleen hoe weet je of het asbest is?
Door te testen...

Je kunt er ook aan likken maar ik denk niet dat je er dan wijzer van wordt.

PV: 13 x LG Solar 320N1K-A5 - NeON2 / WP: Adlar Aurora II 6kw / WPB: Atlantic Explorer 200l / jaren 70 woning gasloos sinds 10-2024

• sonina
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 20:12
Het is al te laat, ze zijn al uitgebroken?

Behandelen (afvoeren) alsof het asbest is.
Anders een testset kopen om zeker te zijn..

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:59
pentaw1nz schreef op dinsdag 25 november 2025 @ 18:29:
[...]

Door te testen...

Je kunt er ook aan likken maar ik denk niet dat je er dan wijzer van wordt.
Of je lever het gewoon in alsof het asbest is. Zekere voor het onzekere enzo.

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

• pentaw1nz
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 20:40
Makkelijk schreef op dinsdag 25 november 2025 @ 18:31:
[...]

Of je lever het gewoon in alsof het asbest is. Zekere voor het onzekere enzo.
Zeker kan dat, prima idee. Maar je vroeg "hoe weet je of het asbest is"

PV: 13 x LG Solar 320N1K-A5 - NeON2 / WP: Adlar Aurora II 6kw / WPB: Atlantic Explorer 200l / jaren 70 woning gasloos sinds 10-2024

• Frontysco
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20:07

• mrmrmr
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Duidelijk asbest, daar heb je geen testsetje voor nodig.

• chrisborst
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19:45
@MennoM
Vraag bij je gemeente wat de lokale regels zijn om zelf asbest te verwijderen. Vaak kan je een paar zakken ophalen bij de gemeente, vensterbanken erin, dichtmaken en inleveren.

• deWit
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19:57

deWit

Niet goed, geld toch kwijt!

Dit is wel een hele grote kanshebber, maar met een testkitje weet je het zeker...
Pagina: 1