Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vraag

• Pharos1985
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 00:22
Beste,

Ik zou een HDMI kabel van 20 meter nodig hebben. Die moet door een flexbuis getrokken worden van 32mm (heb met opzet dikke buis laten leggen).

Iemand heeft me zulks aangeraden:
https://www.ruconnected.nl/hdmi-kabel-door-buis/

Zou er nu veel verschil zijn tegenover deze:
https://www.amazon.nl/YIW...lkabel/dp/B0964Q1HW4?th=1

Het prijsverschil is toch een +/-180 EUR!!

Welke HDMI kabel raden jullie me aan?

Het is voor een simpele TV decoder te verbinden met een LG G4 televisie.
Ik zoek een beetje een toekomstgerichte kabel, hoewel ik over 5 jaar altijd een andere kabel door die buis kan trekken, dus ik vraag me af of ik daar nu echt op moet gaan letten..

Alvast bedankt!
Pieter

Beste antwoord (via Pharos1985 op 25-11-2025 21:39)

• RoL0
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22:36
CB32 schreef op dinsdag 25 november 2025 @ 17:40:
Is op het randje. Is een hdmi over Ethernet converter een optie? Heb je wel spanning nodig aan beide kanten.

Ik heb hier in onze kerk 15+3 meter tussen laptop en active splitter en dat gaat net goed. Maar bij onweer of instabiele stroom gaat het net niet lekker goed.

Context: in Uganda met goede kabel maar ietwat twijfelachtige splitter en spanning die even dipt als ik een projector aanzet.
Dit is optisch, dus afstand zal niet zo'n probleem zijn.

Welk signaal gaat eroverheen en past dat binnen de genoemde specificaties? Dan zou het in principe gewoon moeten werken. Is de hogere bandbreedte niet nodig (bijv. 8K) dan zou de goedkopere ook zonder problemen moeten kunnen werken.

[ Voor 7% gewijzigd door RoL0 op 25-11-2025 17:44 ]

Alle reacties

• CB32
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 20:03
10/15m koper Is al op het randje. Is een hdmi over Ethernet converter een optie? Heb je wel spanning nodig aan beide kanten.

Ik heb hier in onze kerk 15+3 meter hdmi koper tussen laptop en active splitter en dat gaat net goed. Maar bij onweer of instabiele stroom gaat het net niet lekker goed. Ik verzend maximaal 1080p.

Ik heb optisch overwogen maar kon eerst met koper testen en was praktisch een beetje bang voor aanleggen optisch in ons geval, gaat niet netjes door een groot maar over wat steunbalken. Dus niet gedaan.

Context: in Uganda met goede kabel maar ietwat twijfelachtige splitter en spanning die even dipt als ik een projector aanzet.

[ Voor 24% gewijzigd door CB32 op 25-11-2025 17:42 ]

Acties:
  • Beste antwoord

• RoL0
CB32 schreef op dinsdag 25 november 2025 @ 17:40:
Is op het randje. Is een hdmi over Ethernet converter een optie? Heb je wel spanning nodig aan beide kanten.

Ik heb hier in onze kerk 15+3 meter tussen laptop en active splitter en dat gaat net goed. Maar bij onweer of instabiele stroom gaat het net niet lekker goed.

Welk signaal gaat eroverheen en past dat binnen de genoemde specificaties? Dan zou het in principe gewoon moeten werken. Is de hogere bandbreedte niet nodig (bijv. 8K) dan zou de goedkopere ook zonder problemen moeten kunnen werken.

[ Voor 7% gewijzigd door RoL0 op 25-11-2025 17:44 ]

• CB32
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 20:03
RoL0 schreef op dinsdag 25 november 2025 @ 17:42:
[...]

Welk signaal gaat eroverheen en past dat binnen de genoemde specificaties? Dan zou het in principe gewoon moeten werken.
Excuus ik dacht dat het ging om vergelijking koper en optisch.

• Pharos1985
RoL0 schreef op dinsdag 25 november 2025 @ 17:42:
[...]
Ik ga er gewoon een (Belgische) Proximus decoder aanhangen (v5c decoder).
Ik weet niet echt welk "signaal" dit is. Heeft dit iets te maken met 4K bvb? Sorry ik ken niet dadelijk het verschil tussen al die afkortingen die voor beeld/geluid gebruikt worden (mijn interesse ligt er helaas niet).

Maar ik denk dat die Proximus decoders ruimschoots volstaan met een 2.1 kabel, tenzij er hier iemand anders iets nuttigs over kan zeggen O-)

Bedankt allemaal al!

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23:01

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Het verschil tussen beide kabels is het verschil tussen iets in een Nederlandse winkel kopen of iets op AliExpress kopen: Heel vaak dezelfde of vergelijkbare kwaliteit voor een fractie van de prijs, maar met meer risico.

Dat het hier om Amazon i.p.v. AliExpress gaat maakt de kwestie niet anders: De kabel wordt door een derde partij op Amazon verkocht en die derde partij is een Chinees bedrijf.

• Pharos1985
dmantione schreef op dinsdag 25 november 2025 @ 21:04:
Het verschil tussen beide kabels is het verschil tussen iets in een Nederlandse winkel kopen of iets op AliExpress kopen: Heel vaak dezelfde of vergelijkbare kwaliteit voor een fractie van de prijs, maar met meer risico.
Dat vind ik toch altijd een moeilijke. Ga eens naar de Casa (bestaat dat nog) en je ziet daar eigenlijk gewoon allemaal spullen liggen van AliExpress met de prijs x6. Beter uitgestald en mooie winkelbeleving rond gemaakt, dat wel.
Het zal vast niet overal zo zijn natuurlijk, maar toch.
Dat hij in China gemaakt is vind ik geen probleem (wordt dat niet allemaal in China gemaakt?), maar daar heb je uiteraard A en B en C kwaliteit als je zulks laat produceren.

• RoL0
Pharos1985 schreef op dinsdag 25 november 2025 @ 20:33:
[...]
Ik ga er gewoon een (Belgische) Proximus decoder aanhangen (v5c decoder).
Ik weet niet echt welk "signaal" dit is. Heeft dit iets te maken met 4K bvb?
Zeker! Hoe hoger de resolutie en pixels, hoe meer data er per seconde door de kabel moet. De duurdere kabel kan sneller data doorvoeren en kan daardoor dus een hogere resolutie (bijv. 8k VS 4k), meer beelden per seconde (bijv. 60 VS 120fps) of extra opties (bijv 3D) aan. Een standaard decoder moet volgens mij prima met de goedkopere kabel lukken. Zoals hierboven aangegeven zul je vast goedkopere opties kunnen vinden, zolang je maar in de gaten houdt dat deze kabel optisch is (vanwege de afstand) en genoeg 'bandbreedte' (snelheid) heeft. Bijvoorbeeld omdat het aangeeft '4K' aan te kunnen.
Pagina: 1