Vraag

• Steum
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 03-12 00:18
Ik zoek een?
OLED monitor voor gebruik bij een game pc met een RX 9070XT

Wat is je budget?
Zelf heb ik een aantal gevonden tussen de 500 en 600 euro. Maar tot 650 vind ik ook nog goed mocht er echt een wezenlijk betere monitor voor die prijs zijn.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Te gamen voornamelijk. Super high refresh rate gaming ben ik niet van plan om te doen. Ik ga voor de eye candy. Dus 4k lijkt me leuk, maar 1440p met raytracing lijkt me misschien wel mooier. 4k raytracing zal met deze kaart niet echt lukken. Ik wil games gaan spelen zoals: Battlefield 6 (hier is FPS wel belangrijk), Cyberpunk 2077, Horizon: Zero Dawn / Forbidden West, ARC Raiders, Doom: The Dark Ages (FPS belangrijk), God of War: Ragnarök.

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik heb al even gekeken en ben 3 monitoren tegen gekomen voor een schappelijke prijs. De Gigabyte MO27Q28G, Gigabyte MO32U en MSI MAG 341CQP QD-OLED.

Welke vragen heb je hier nog over?
Momenteel heb ik een 1440p 32 inch VA paneel scherm. De vraag is eigenlijk welke monitor de beste upgrade is ten opzichte van mijn huidige scherm in acht houdend dat ik graag games met raytracing wil proberen en 4k een stuk zwaarder is (zeker voor deze kaart). Even googlen verder en ik kwam er achter dat elk scherm een upgrade in resolutie is als je kijkt naar PPI. Momenteel neig ik het meeste naar de MSI MAG 341CQP QD-OLED omdat dit ook gelijk een groot scherm is. Maar ik hoor graag wat jullie denken. _/-\o_

Alle reacties

• Miyazono
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 03:45
Op basis van reviews van Monitors Unboxed en TFTCentral heb ik zelf begin van de maand uitvoering: Gigabyte MO27Q28G Zwart besteld (ja, ik wacht nog steeds tot die eindelijk eens word verzonden :P). Lijkt mij een van de beste OLED's op dit moment. Ik zou dus ook eens een kijkje nemen bij die kanalen op Youtube. Waar je ook veel goede monitor reviews kan vinden is https://www.rtings.com/

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 02:15
Steum schreef op dinsdag 25 november 2025 @ 15:27:
Even googlen verder en ik kwam er achter dat elk scherm een upgrade in resolutie is als je kijkt naar PPI.
PPI volgt uit oppervlakte gedeeld door resolutie. Aangezien je nu een maat groter hebt dan standaard 27 inch 1440p is dat an sich wel logisch. De vraag is dan wel even of je een 27 inch monitor dan niet als een stap terug ervaart. Persoonlijk heb ik in ieder geval liever 34 inch ultrawide dan 32inch 16:9.

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

• Steum
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 03-12 00:18
PPI volgt uit oppervlakte gedeeld door resolutie. Aangezien je nu een maat groter hebt dan standaard 27 inch 1440p is dat an sich wel logisch. De vraag is dan wel even of je een 27 inch monitor dan niet als een stap terug ervaart. Persoonlijk heb ik in ieder geval liever 34 inch ultrawide dan 32inch 16:9.
Ik denk dat ik 27 inch inderdaad als een stap terug zou zien. De redend at het genoemde 27 inch beeldscherm er tussen staat is omdat deze momenteel als een van de beste monitoren wordt aangerpijsd.
Gezien ik kom van een VA paneel klopt het geloof ik dat de kleuren van elke oled al enorm veel beter zullen zijn. Is het marginale verschil tussen dat tandem panel scherm van de Gigabyte MO27Q28G ten opzichte van een QD-oled het kleinere scherm dan waard?

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Nu online
maak maar eens een stuk karton ofzo van de grootte van een 27inch en houd die bij je huidige monitor als je geen 27 inch monitor hebt dan,is wel een erg groot verschil met een 34 inch monitor.

Als je deze grootte van 34 inch juist fijn vind,zou ik niet kleiner gaan als een 32 inch scherm

De verschillen is vind ik moeilijk te zeggen of je moet ze ooit naast elkaar gezien hebben,wel bv heeft de gigabyte en tandem als voordeel tekstweergave.En die monitors met tandem panel zijn echt net uit en beginnen net een beetje op voorraad te komen.

[ Voor 10% gewijzigd door freaky35 op 25-11-2025 21:03 ]

• Dekar
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:03
Voor competitive shooters is een Ultrawide niet ideaal, maar voor Horizon en Cyberpunk is het écht smullen. Het is maar wat je het liefste wil. Ik vind trouwens RT totaal niet de moeite. Het kost zo veel FPS en ik zie het verschil niet eens.
Pagina: 1