Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Ontvang geen wachtwoordherstel e-mail(s) op gmail adres.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• joris1234
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 25-11 15:10
Ik ben het wachtwoord vergeten van een website en probeer via een wachtwoordherstel email een nieuw wachtwoord aan te maken. De website geeft aan dat de wachtwoordherstel email correct is verstuurd naar het opgegeven gmail adres, maar ik heb de mail niet ontvangen (meerdere keren geprobeerd). Ik heb de spam folder, prullenbak, en alle andere mail mappen gecheckt. Ook alle filters en geblokkeerde adressen verwijderd en gecheckt of ik genoeg ruimte had in mijn account. En nog steeds de mail niet ontvangen.

Ik heb dit al eerder gehad waarbij ik de wachtwoordherstel email van Bol.com niet ontving op mijn gmail account en heb toen via bellen het email adres kunnen veranderen in mijn hotmail account, waarbij ik de wachtwoordherstel mail wel succesvol ontving. Bij het huidige bedrijf willen/kunnen ze mijn email adres helaas niet veranderen via de telefoon, dus ik zit vast.

Gegoogled op het probleem en het lijkt vaker voor te komen met gmail, maar helaas geen oplossing kunnen vinden. Iemand dit eerder gehad en een oplossing hiervoor gevonden?

Thanks!
Joris

Alle reacties

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Je geeft aan dat je een Gmail-adres opgeeft. Is het ook (direct) het Gmail-adres? Of heb je per ongeluk een vanity-domein met een mailforward? In dat geval zou het de DKIM kunnen zijn die de forward kapot maakt.

En anders: Google stelt tegenwoordig bij 'grootgebruikers' niet alleen SPF, maar ook DMARC verplicht. Misschien is daar een issue mee. (Dit zou je eventueel via (bijvoorbeeld) internet.nl kunnen checken).

Voor de rest: overweeg een wachtwoordmanager ;)

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

• joris1234
Het is inderdaad direct het gmail-adres. Ik gebruik geen mailforward.

Ik ben ook geen groot gebruiker op dit mail adres. De gmail account wordt enkel gebruikt voor wat zakelijke mails.

Ja, ik zal idd een wachtwoordmanager gaan overwegen.

Bedankt voor de reply. Iemand anders nog een idee?

• Trippy213
  • Registratie: November 2025
  • Laatst online: 28-11 13:28
Om welke website gaat het?

• DeTeraarist
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:37

DeTeraarist

#Boots2Asses

Met welk email adres heb je je geregistreerd bij 'het huidige bedrijf'? Ik krijg het idee dat je je op de websites hebt geregistreerd met een hotmail adres en nu je wachtwoord wil laten wijzigen via een ander adres. Ik mag toch hopen dat dat niet mogelijk is en dat Bol dat niet zomaar heeft gedaan zonder bewijzen te overleggen. Want dat is vragen om misbruik.

Soms, als ik heel stil ben, kan ik de zon horen schijnen

• joris1234
Het gaat om een buitenlands bedrijf. Ik ben geregistreerd met het gmail adres, het gmail adres staat op de rekeningen die ik ontvang en via de telefoon hebben ze ook bevestigd dat het gmail adres klopt. Ze konden me echter niet helpen met het niet ontvangen van de wachtwoordherstel email en verwezen me door naar de google helpdesk....

Via bol.com kon ik met telefoon verificatie het email adres veranderen van gmail naar hotmail. Daarna de wachtwoordherstel email gewoon ontvangen.

Edit: Ik had bij bol.com een ander gmail adres dan dat ik nu gebruik. Dus op twee verschillende gmail account kan/kon ik geen wachtwoordherstel mails ontvangen. En het lijkt vaker voor te komen als ik het probleem google, maar helaas geen oplossingen kunnen vinden.

[ Voor 21% gewijzigd door joris1234 op 25-11-2025 14:50 ]

Pagina: 1