Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

iPhone 16e eenzijdige audio. Wordt opgelost in ios 26.2?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• maffe
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online
Op de zaak heeft een gebruiker een iPhone 16e en wanneer deze gebeld wordt door zakelijke lijnen (niet van 06 naar 06) dan hoort hij niks. Eenzijdige audio wordt dit genoemd.
Hij belt dan meteen terug naar het nummer dat hem belde en heeft dan wel geluid.
Om te proberen hebben we zijn 16e al gewisseld. Probleem bleef. Maar ook van Sim naar eSim gegaan, zonder resultaat.
We hebben onze leverancier gebeld en via KPN begrepen we dat er een iOS 26.2 onderweg is die dat probleem gaat oplossen. We hadden 26.1 en nu 26.2 beta. Tot nu toe nog zelfde issue.
Hier is eigenlijk niets over te vinden...
Zijn er meer gebruikers met dezelfde ervaring. Laat me weten please.

Alle reacties

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14:33
@maffe heb je Apple zelf al gecontact? Dat levert je doorgaans een serieus en zinvol antwoord op.

Ik kan er online werkelijk niets over vinden, anders dan probeer wifi-calling nog even uit te zetten. Ook geen voorspelling dat het in iOS 26.2 is opgelost. Vandaar, check ook zelf even bij Apple support.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

• maffe
  • Nu online
Ik heb zojuist Apple gebeld en een incident nummer gekregen.
Gebruiker moet met zijn 16e terugbellen en dan gaan ze diagnostics op afstand doen o.i.d.
Als ik meer weet, meld ik dat uiteraard

• maffe
  • Nu online
update: Apple helpdesk heeft op onze iPhone 16e diagnostics gedraaid. Niets kunnen vinden.
En bij Apple zijn ze niet op de hoogte van deze (audio routering) issues en dat hiervoor ook niets wordt opgelost in die 26.2.
Apple geeft het advies om een simkaart van een andere provider erin te stoppen en kijken wat die dan doet.
Wij doen er een Youfone sim in, en probleem is weg.
En met onze KPN sim erin: eenzijdige audio.

Via leverancier hebben we contact met KPN, en die beweren dat de 26.2 versie (niet de beta) die in december uitkomt deze eenzijdige audio oplost. En ze zeggen: Doe de sim in een Samsung en je zal zien dat het probleem is verdwenen.