Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

5080 upgrade van 4080 super, specifiek voor VR?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• MoominPapa
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 29-11 10:52
Voor gewone 'platte' games is de 5080 geen grote stap vooruit ten opzichte van voorganger 4080 Super. Gemiddeld 10% meer frames, op enkele Nvidia optimized games na. Dus niet echt de moeite.

Maar sommigen beweren dat voor VR games de sprong vooruit veel groter is. Blijkbaar is de architectuur verbetering meer performant voor VR toepassingen en de video encoders zijn ook beter, wat voor gestreamde VR ook weer performance verbetering meebrengt.

Alleen kan ik nergens echt een echte rechtstreekse vergelijkingstest vinden. Vandaar mijn vraag hier: is er iemand die de upgrade gedaan heeft en wat zijn je ervaringen?

Beste antwoord (via MoominPapa op 26-11-2025 17:01)

• Dekar
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:12
Nee, totaal niet waard. Zoals je zegt is het verschil vrij minimaal. De mensen (of bots) die zeggen dat er wel een groot verschil is zijn gewoon hun aankoop aan het relativeren. Koop de RTX 5090 als je een groot verschil wil opmerken.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord

• Dekar
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:12
Nee, totaal niet waard. Zoals je zegt is het verschil vrij minimaal. De mensen (of bots) die zeggen dat er wel een groot verschil is zijn gewoon hun aankoop aan het relativeren. Koop de RTX 5090 als je een groot verschil wil opmerken.

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22:25

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Een 4080 super is nagenoeg een 5080, heb je helaas echt niks aan om zo'n upgrade te doen. Relatief echt te prijzig.

youtube.com/@hisrep

• MoominPapa
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 29-11 10:52
Ik vermoedde het al. Maar meet BF en de geruchten dat de prijzen gaan stijgen deed me toch even de zaak goed te bekijken. Ik hou mijn oude 4080S zoals gepland tot minstens de volgende generatie maar bij. 5090 is zowel in kostprijs als stroomverbruik voor mij een stevige no way. Spaar mijn centjes op voor een hopelijk goede Steam Frame.

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22:25

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Ja joh, je hebt echt al een topkaart nu. Bovendien is de 5090 nu weer echt naar bizarre hoogtes gestegen.

youtube.com/@hisrep