Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Systeem zal worden gebruikt om te gamen (4K - Anno series, 7 days to die, Dayz, Arc Raiders, ...), fotobewerking, 3D ontwerp (CAD) en slicing software en voor zakelijke doeleinden (Office, GIS software, normale kantoorgebruik).
Wat mag het systeem gaan kosten?
€ 2.000,- tot € 3.500,-
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Neem een scherm (tweede scherm), standaard randapparatuur en een dataschijf mee. Scherm is een Asus ROG PG279Q (uitvoering: ASUS ROG Swift PG279Q Zwart)
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
zie onderstaande lijst
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Nee
Ga je overklokken?
Puur hobbymatig en uit nieuwschierigheid, niet om te min/maxen. Stabiliteit is belangrijker.
Wat verwacht je van ons?
Een gezonde controle en objectieve blik op samengesteld systeem aangezien ik dit niet dagelijks doe. (Zitten meerdere users op dit forum die hier veel meer verstand van hebben dan ikzelf
) De laatste jaren regelmatig met de gedachte gespeeld om een nieuw systeem te bouwen, dit werd echter steeds uitgesteld. Hierdoor ging ik automatisch steeds minder achter de pc zitten en speelde ik de laatste maanden bijna niets meer of was ik meer bezig met zaken naar beneden bij te stellen of te finetunen. Daarnaast ook een stukje angst dat alles straks veel duurder zal worden gezien de laatste ontwikkelingen qua prijzen en prognoses, denk aan geheugen etc. Mijn doel is om een systeem te bouwen dat er netjes uitziet (systeem komt op het bureau te staan) en de komende jaren kan worden voorzien van eventuele upgrades (GPU en voeding). Gezien de huidige prijzen en veranderingen hierin per uur heb ik onderstaand systeem besteld. Geheugen bestellen was bijvoorbeeld echt een drama. Kunnen jullie eens meekijken of onderstaande systeem een beetje klopt?
Zoals het er momenteel uitziet krijg ik alles geleverd, alleen het Kingston Fury Beast RGB stripje is niet gepicked. Ik wacht de komende dagen af of de prijzen misschien nog iets gaan doen i.v.m. black friday. Het RAM geheugen heb ik bijvoorbeeld voor € 220,- / € 225,- per strip kunnen kopen (gekkenwerk!). Wat is wijsheid? Nu 1x 32gb plaatsen en wachten op een eventuele daling van de RAM prijzen of gewoon de 2 strips plaatsen? In ieder geval alvast bedankt voor het meedenken!!
Systeem zal worden gebruikt om te gamen (4K - Anno series, 7 days to die, Dayz, Arc Raiders, ...), fotobewerking, 3D ontwerp (CAD) en slicing software en voor zakelijke doeleinden (Office, GIS software, normale kantoorgebruik).
Wat mag het systeem gaan kosten?
€ 2.000,- tot € 3.500,-
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Neem een scherm (tweede scherm), standaard randapparatuur en een dataschijf mee. Scherm is een Asus ROG PG279Q (uitvoering: ASUS ROG Swift PG279Q Zwart)
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
zie onderstaande lijst
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Nee
Ga je overklokken?
Puur hobbymatig en uit nieuwschierigheid, niet om te min/maxen. Stabiliteit is belangrijker.
Wat verwacht je van ons?
Een gezonde controle en objectieve blik op samengesteld systeem aangezien ik dit niet dagelijks doe. (Zitten meerdere users op dit forum die hier veel meer verstand van hebben dan ikzelf
| # | Categorie | Product | Prijs | Subtotaal |
|---|---|---|---|---|
| 1 | Processors | AMD Ryzen 7 9800X3D Boxed | € 419,90 | € 419,90 |
| 1 | Moederborden | Gigabyte X870E AORUS PRO | € 339,- | € 339,- |
| 1 | Videokaarten | Gigabyte GeForce RTX 5080 WINDFORCE OC SFF 16G | € 1.029,- | € 1.029,- |
| 1 | Behuizingen | be quiet! Light Base 600 LX Zwart | € 148,99 | € 148,99 |
| 1 | Monitors | ASUS ROG Swift OLED PG32UCDMR | € 892,01 | € 892,01 |
| 1 | Processorkoeling | Arctic Freezer 36 (Black) | € 31,39 | € 31,39 |
| 2 | Ventilators | be quiet! Light Wings LX 120mm PWM high-speed, Triple Pack, Zwart, 120mm | € 34,90 | € 69,80 |
| 2 | Geheugen intern | Kingston Fury Beast KF560C30BBE-32 | € 259,- | € 259,- |
| 1 | Geheugen intern | Kingston Fury Beast RGB KF560C30BBEA-32 | € 318,58 | € 318,58 |
| 1 | Voedingen | NZXT C850 Gold ATX 3.1, Zwart | € 129,63 | € 129,63 |
| 1 | Interne SSD's | WD_Black SN8100, geen heatsink, 2TB | € 193,19 | € 193,19 |
| Totaal | € 3.830,49 | |||