Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Keukenkastjes ophangen aan gipswand + achterhout

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Jasper1818
  • Registratie: November 2025
  • Laatst online: 08:49
Ik wil 2 keukenkastjes ophangen aan de wand. Die bestaat uit een enkele laag gipsplaat met daarachter een OSB plaat. Die is daar neem ik aan ter versteviging aangebracht. Is dan het idee dat de kastjes direct (door de gipsplaat heen) in het hout geschroefd worden, of met een hollewandplug of -anker door beide lagen heen?
Of nog iets anders? Benieuwd naar jullie ideeën en ervaringen!

Alle reacties

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:19

CyBeRSPiN

sinds 2001

Als de gipsplaat zonder tussenruimte op OSB zit dan is er toch geen “holle wand”? Wat zit achter de OSB?

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20:06

orf

Weet je welke dikte osb? In 18mm zou ik het wel aandurven. Anders hollewandankers gebruiken:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-Cvccs_dSi6j59eBjU44roHVLu4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EbYlrF9MZUA7qnZ8vT2wx1lw.jpg?f=fotoalbum_large

• Ricko1
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 20:10
Een gipsplaat op osb is geen wand. Dat is een plaat die zonder verdere ondersteuning afbreekt.

Waar is dat osb op gemonteerd? Houten balken of metal stud? Als er houten balken achter zitten moet je daar je schroeven van je kastje inzetten.