Ik was bezig met het samenstellen van een 1440p game PC, toen ik de onderstaande pre-build PC tegenkwam. Die lijkt heel redelijk geprijsd, en grotendeels te voldoen aan wat ik zocht. Ik vroeg me af of ik een addertje onder het gras over het hoofd zie.
https://www.bol.com/nl/nl...dEeQ.4_41.42.ProductImage
Voeding: 750W 80+
Moederbord: Gigabyte B650M Gaming Plus WiFi
Processor: AMD Ryzen 7 7800X3D
Processorkoeler: DeepCool AG400 RGB 12CM
Geheugen: 32GB DDR5 6000MHz RGB6
Opslag: 1TB SSD M.2 NVMe met 6000MB/s
Grafische Kaart: AMD Radeon RX 9060 XT 16GB
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil nieuwe en toekomstige PC games op 1440p resolutie kunnen spelen. Meer dan 60fps is niet heel nodig. Ik wil ook wat taken als videobewerken kunnen uitvoeren
Wat mag het systeem gaan kosten?
Deze PC is aangeboden voor 1475. Toen ik zelf PCs samenstelde kwam ik standaard hoger uit, al koos ik daar misschien net wat optimalere onderdelen
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik wil een AMD processor, en bij voorkeur een Radeon videokaart.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik ben geen handige bouwer, en meestal kocht ik een PC systeem, die ik na een paar jaar upgraden met meer geheugen en een nieuwe videokaart. Als het bovenstaande systeem een GPU bottleneck heeft is dat niet zo erg, zolang het de eerste paar jaar maar afdoende is.
Ga je overklokken?
Waarschijnlijk niet
Wat verwacht je van ons?
Zie ik iets over het hoofd waarom dit systeem niet goed zou werken voor 1440p 60 fps gaming voor de aankomende paar jaren, met een upgrade van de videokaart en mogelijk het geheugen over een jaar of 4?
Het moederbord heeft geen PCI-e 5.0 sloten voor SSD of de videokaart. Voor zover ik heb uitgevonden is dat momenteel voor gamen geen groot gebrek. Klopt dat?
De SSD schijf is niet heel duidelijk omschreven, maar zal niet heel speciaal zijn. Als ik er Samsung 990 Pro 2TB bij stop, is het dan verstandig de OS te (her)installeren op die SSD om de voordelen van de de DRAM-cache te krijgen?
https://www.bol.com/nl/nl...dEeQ.4_41.42.ProductImage
Voeding: 750W 80+
Moederbord: Gigabyte B650M Gaming Plus WiFi
Processor: AMD Ryzen 7 7800X3D
Processorkoeler: DeepCool AG400 RGB 12CM
Geheugen: 32GB DDR5 6000MHz RGB6
Opslag: 1TB SSD M.2 NVMe met 6000MB/s
Grafische Kaart: AMD Radeon RX 9060 XT 16GB
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil nieuwe en toekomstige PC games op 1440p resolutie kunnen spelen. Meer dan 60fps is niet heel nodig. Ik wil ook wat taken als videobewerken kunnen uitvoeren
Wat mag het systeem gaan kosten?
Deze PC is aangeboden voor 1475. Toen ik zelf PCs samenstelde kwam ik standaard hoger uit, al koos ik daar misschien net wat optimalere onderdelen
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik wil een AMD processor, en bij voorkeur een Radeon videokaart.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik ben geen handige bouwer, en meestal kocht ik een PC systeem, die ik na een paar jaar upgraden met meer geheugen en een nieuwe videokaart. Als het bovenstaande systeem een GPU bottleneck heeft is dat niet zo erg, zolang het de eerste paar jaar maar afdoende is.
Ga je overklokken?
Waarschijnlijk niet
Wat verwacht je van ons?
Zie ik iets over het hoofd waarom dit systeem niet goed zou werken voor 1440p 60 fps gaming voor de aankomende paar jaren, met een upgrade van de videokaart en mogelijk het geheugen over een jaar of 4?
Het moederbord heeft geen PCI-e 5.0 sloten voor SSD of de videokaart. Voor zover ik heb uitgevonden is dat momenteel voor gamen geen groot gebrek. Klopt dat?
De SSD schijf is niet heel duidelijk omschreven, maar zal niet heel speciaal zijn. Als ik er Samsung 990 Pro 2TB bij stop, is het dan verstandig de OS te (her)installeren op die SSD om de voordelen van de de DRAM-cache te krijgen?