Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[BBG server] totaalprijzen kloppen niet

Pagina: 1
Acties:

• Salvatron
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Topicstarter
Vermeld de URL waar het probleem zich bevindt
boven upgrades bij totaalprijs: Best Buy Guide: De beste thuisserver
...
Geef aan welke stappen je uitvoert om het probleem te kunnen reproduceren
nagerekend kom ik bij "Totaalprijs bij opstellen BBG" op 922,58€ en bij actuele prijs op rond de 748€ en niet op 1042€. De BBG zegt echter: "Totaalprijs bij opstellen BBG € 907,99 € 1.042,09"
...
Beschrijf wat je zou verwachten als het probleem zich niet voordeed
dat de optelsom klopt

Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Dit is de onderliggende wenslijst:
https://tweakers.net/pricewatch/bestelkosten/3546908/

Daarin zit 2x een 12TB WD Red Plus in zit, ik vermoed dat jij die maar 1x meerekent?

Het is wel wat verstopt in de tekst, de nieuwe BBG-weergave houdt niet echt rekening met dat je meer dan 1 component kan kiezen :/

• willemdemoor
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online

willemdemoor

Redacteur
Ik leer net (opnieuw) dat we in de pid-code een 2 ipv 1 kunnen doen om met 2 hdd's te rekenen :)
Er zitten idd twee harde schijven in (zie ook de tekst "Deze twee WD Red Plus-hdd's," en dan kom je netjes op het opgegeven bedrag.

Fixed dus, dank!

• Salvatron
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Topicstarter
willemdemoor schreef op dinsdag 25 november 2025 @ 08:58:
Ik leer net (opnieuw) dat we in de pid-code een 2 ipv 1 kunnen doen om met 2 hdd's te rekenen :)
Er zitten idd twee harde schijven in (zie ook de tekst "Deze twee WD Red Plus-hdd's," en dan kom je netjes op het opgegeven bedrag.

Fixed dus, dank!
OK, er zit nu in de eerste lijst nog een klein verschil van 14,59€, ik kom uit op 922,58€, echter staat er € 907,99, hoe komt dit?

Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.

• willemdemoor
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online

willemdemoor

Redacteur
Salvatron schreef op dinsdag 25 november 2025 @ 09:16:
[...]

OK, er zit nu in de eerste lijst nog een klein verschil van 14,59€, ik kom uit op 922,58€, echter staat er € 907,99, hoe komt dit?
Omdat dat statische prijzen zijn die golden bij de publicatie van deze BBG. De actuele prijzen staan in de rechterkolom. Die zijn ter indicatie, en vermoedelijk anders omdat we diverse onderdelen (ram en casefan) aangepast hebben en in die linkerkolom wel de prijs van die onderdelen hebben aangepast, maar niet het statische totaal. Ik heb dat nu maar even rechtgetrokken, maar nogmaals: die prijzen zijn ter info: de rechterkolom is de huidige (soms treurige) stand van zaken.

Kijk bijvoorbeeld naar die prachtige prijs van het geheugen: in betere tijden kostte dat minder dan zestig euro, nu betaal je daar bijna honderzestig euro voor :(