Mandrake wil X-Windows installeren?

Pagina: 1
Acties:
  • 110 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• ge-flopt
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:03
Hoi Allen,

Ik wilde gisteren (na veel geklooi aan de hardware van mijn 2e pc), Mandrake 8.1 B2 gaan installeren.

Aangezien dat ik deze als server wil gaan gebruiken en veel dingen wil gaan doen via Samba en Apache dacht ik ik hoef geen x-windows.

Ik deselcteer alls wat met Xfree, KDE gnome en verder nog wat met x te maken heeft. Toen de installatie vorderde en hij bij het gedeelte aankomt voor X, worden er wat rpm's geinstalleerd en wil meneer beginnen met configureren.

IS dit normaal, dat als je overal waar het x maar uit kunt zetten je het uitzet en dat hij dan toch x gaat installeren/configureren?

MVG

Verwijderd

Nope...
Maar dat soort dingen krijg je met een 'vieze' distributie.
Bij bijv. SuSE worden er spelletjes mee geïnstalleerd, terwijl ik die helemaal niet geïnstalleerd wil hebben! :(
Duuussss...Debian *D
gheghe...uitermate geschikt als server, klein (min 30 of 40 Meg -> incl. servers), schoon, stabiel en kewl!
er is bijna nix dat je niet kan apt-getten...
gewoon goed lezen bij de installatie en als je iets niet snapt op <enter> drukken ;)

• Sjonny
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:16

Sjonny

Fratser

Als je zegt dat je alle pakketjes zelf wilt selecteren (dan krijg je nog niet eens allemaal te zien die er zijn, zoals gpm (want wie wil er nou muis control in een console?) |:()) en dan moet je maar zoveel mogelijk x related programma's niet selecteren. wanneer je dependency errors krijgt en mdk erom vraag om Xlibs en andere dependancies te installen klik je op 'No' en als het ff meezit het je geen X. Maar mijn garantie heb je niet 8-)

The problem is in the part of your brain that handles intelligence.

• ge-flopt
Ja maar logischer wijs, als ik alles deselecteer, dus ook de libs van x etc, dan moet zo'n install programma toch begrijpen hij/zij wil geen x dus hoef ik ook niets te installeren/configureren wat met x te maken heeft.

toch?

Verwijderd

Ik kan me voorstellen dat Mandrake X 'verplicht' installeert omdat veel config programma's grafisch zijn. En ja, het is windows-achtig en vooral makkelijk te installeren; neem alsjeblieft LFS als je daar niet van houdt :+ .

• ge-flopt
Ben nu Dabian aan het downen, eens kijken of dat wel "lekker" werkt (de installatie dan!)

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

deadinspace

The what goes where now?

Op woensdag 19 september 2001 13:07 schreef e-forze het volgende:
Duuussss...Debian *D
gheghe...uitermate geschikt als server, klein (min 30 of 40 Meg -> incl. servers), schoon, stabiel en kewl!
30 of 40 meg? mja.... alleen na heeeel hard snoeien hoor.
Default (potato) install is 130 meg ofzo, en na weggooien tex en emacs en installen servers + beetje homedir-zut + logfiles 150 - 200 meg ofzo.
Op woensdag 19 september 2001 13:44 schreef ge-flopt het volgende:
Ben nu Dabian aan het downen, eens kijken of dat wel "lekker" werkt (de installatie dan!)
Je kunt overigens ook van ftp installen.

• ge-flopt
Op woensdag 19 september 2001 15:08 schreef deadinspace het volgende:
Je kunt overigens ook van ftp installen.
Weet ik maar thuis geen internet verbinding. :(

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Slackware (voor de echte DHZ'er) ;)

• Platypussy
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-08 16:18
Op woensdag 19 september 2001 17:29 schreef warp het volgende:
Slackware (voor de echte DHZ'er) ;)
En een DHZ'er is? :?

Verwijderd