Panasonic (P42VT30E) gaat soms uit en meteen weer aan

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• garathane
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 02-12 23:41

garathane

l'enfer, c'est les Autres

Topicstarter
Mijn vraag
...Ik heb een Pana plasma (P42VT30E) die het al een jaar of 15 geweldig doet. Sinds eaantal maandenr echter gaat er af en toe iets vervelend mis: ineens gaat de TV uit (met een hoorbare klik), het stand-by lampje knippert enkele seconden groen en de TV springt weer aan. De gehele duur is circa 15 seconden. Dit komt volkomen random voor: soms een week niet, dan weer tien keer op een avond, of vijf keer in kwartier en de rest van de avond niet, er is geen staat op te maken.
Ik weet niet of het ook zou kunnen gebeuren bij het kijken naar een blu-Ray. Ik heb het nog niet meegemaakt maar ik kijk veel minder Blu-Ray;s dan mijn vrouw naar de TV kijkt

Het is uitermate frusterend, en ik begrijp dat 15 jaar wel 'end of life' zou kunnen zijn, maar het is zo'n fijn apparaat en zo'n mooi beeld...ik wil hem niet kwijt....

Relevante software en hardware die ik gebruik
De TV zit met een HDMI-kabel aan de geluisinstallatie gekoppeld en met een vidoe kabel aan het antenne kastje. Alle bekabeling is nieuw (een jaar geleden heb ik een nieuwe installatie gekocht en nee, dat is niet de oorzaak, tenzij er een half jaar overheen kan gaan voordat het opspeelt)

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb een nieuwe antenne kabel gekocht, maar dat maakt geen verschil.
Ik heb de TV van de electriciteit afgehaald (30 seconden ongeveer_) en weer aangesloten, maar dat maakt uiteindelijk ook geen verschil.
Met enige onregelmaat maak ik de ventilatoren schoon (van buiten af, ik schroef hem zelf leiver niet open)
...

Beste antwoord (via garathane op 27-11-2025 22:35)

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:35

FreakNL

Well do ya punk?

Het heeft allemaal niks met je aansluitingen of content te maken.

Zo te lezen gaat er een printplaat kapot.

Is eenvoudig te repareren als je weet welke printplaat. Of je pakt een nieuwe plasma van VA.

Ik zit zelf ook in dubio. Geld zat voor een OLED maar niet mogelijk hier vanwege direct zonlicht op het scherm overdag… Dus dan moet ik naar LCD en zelfs de huidige modellen doen onder voor mijn ST50…

[ Voor 58% gewijzigd door FreakNL op 25-11-2025 05:51 ]

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:35

FreakNL

Well do ya punk?

Het heeft allemaal niks met je aansluitingen of content te maken.

Zo te lezen gaat er een printplaat kapot.

Is eenvoudig te repareren als je weet welke printplaat. Of je pakt een nieuwe plasma van VA.

Ik zit zelf ook in dubio. Geld zat voor een OLED maar niet mogelijk hier vanwege direct zonlicht op het scherm overdag… Dus dan moet ik naar LCD en zelfs de huidige modellen doen onder voor mijn ST50…

[ Voor 58% gewijzigd door FreakNL op 25-11-2025 05:51 ]

• garathane
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 02-12 23:41

garathane

l'enfer, c'est les Autres

Topicstarter
Ik hoop dat je ongelijk hebt. Gisteren en vandaag ging alles goed. Ik wacht nog even af of het vaker gaat optreden en anders.....moet ik mijn goede vrienden "Rreviews" en "Pricewatch" maar inschakelen.