Ik kan door de bomen het bos niet meer zien, wat is een goede 1440p gaming monitor? Ik ga vooral RPG's en adventure games spelen, geen (online) shooters. Mijn voorkeur is een iets grotere monitor zodat ik niet met mijn neus op het bureau hoef te zitten. Ik heb een lijstje gemaakt maar sta open voor suggesties en eventueel een 27inch monitor mocht deze beter zijn.
Even een update, de MSI is onderussen 700+ euro geworden dus valt af voor een monitor die al bijna 3 jaar op de markt is.
EDIT 25 november:
Momenteel een shortlist gemaak, ik heb jaren Dell Ultrasharp monitoren gehad die mij nooit in de steek hebben gelaten dus deze vond ik ook wel interessant, is een IPS paneel, dus goede kijkhoeken ten koste van een iets minder diepe zwarte kleur (HDR zal er dus minder spectaculair uitzien denk ik?) En de Gigabyte heeft goede technieken echter is die alleen als 27 inch. Als de beeldkwaliteit wel vele malen beter is dan zal ik mij moeten schikken met een iets kleiner formaat.
Ik had de uitvoering: ASUS ROG Strix XG32AQ Zwart ook nog erbij staan maar als ik puur op specs af ga is de Dell voor 78,- euro net iets beter doordat deze wel 4K is ipv quad HD
| # | Categorie | Product | Prijs | Subtotaal |
|---|---|---|---|---|
| 1 | Monitors | ASUS ROG Strix XG32AQ Zwart | € 499,- | € 499,- |
| 1 | Monitors | Gigabyte M32QC Zwart | € 268,68 | € 268,68 |
| 1 | Monitors | MSI Optix MPG321QRF-QD Zwart | € 426,61 | € 426,61 |
| 1 | Monitors | Samsung Odyssey LS32BG650EUXEN Zwart | € 339,90 | € 339,90 |
| Totaal | € 1.534,19 | |||
EDIT 25 november:
Momenteel een shortlist gemaak, ik heb jaren Dell Ultrasharp monitoren gehad die mij nooit in de steek hebben gelaten dus deze vond ik ook wel interessant, is een IPS paneel, dus goede kijkhoeken ten koste van een iets minder diepe zwarte kleur (HDR zal er dus minder spectaculair uitzien denk ik?) En de Gigabyte heeft goede technieken echter is die alleen als 27 inch. Als de beeldkwaliteit wel vele malen beter is dan zal ik mij moeten schikken met een iets kleiner formaat.
| # | Categorie | Product | Prijs | Subtotaal |
|---|---|---|---|---|
| 1 | Monitors | Dell G3223Q Zwart | € 577,- | € 577,- |
| 1 | Monitors | Gigabyte MO27Q28G Zwart | € 519,- | € 519,- |
| Totaal | € 1.096,- | |||
[ Voor 33% gewijzigd door gebruikerfz1 op 25-11-2025 08:11 ]