Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Ra Ra welke Schimmel / zwam ?

Pagina: 1
Acties:

• IkBenBen90
  • Registratie: November 2025
  • Laatst online: 15:52
Beste Tweakers,

Wij hebben thuis een vochtprobleem gehad in de kelder door een kapotte leiding, dit probleem is inmiddels verholpen.
Hierdoor is wel het volgende probleem ontstaan. We hebben in onze kelder een schimmel / zwam ontdekt, mijn vraag naar jullie is of iemand hier enig idee heeft met wat we precies te maken hebben?

We hebben de mening gevraagd van 2 firma's en beide antwoorden kunnen niet verder uiteenlopen dan nu, volgens de ene is het gevaarlijk en moeten mijn muren geïnjecteerd worden en bij de andere krijg ik te horen dat dit niets is en ik dit zelf kan afschrobben met een staalborstel.

Ik ben benieuwd naar jullie mening! Alvast bedankt.

• IkBenBen90
  • Registratie: November 2025
  • Laatst online: 15:52
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hOSEowSnlcrYBADVYHwOMxCSVmw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uNWUdzOgM92AjqK5mZh0q8A2.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DxwitXr_7pP_dXwjFNyXGR0icCU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mDOdAWFgZrfYZHSfsCH8NhTw.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FfftIWMtmVFuvF042d45en4kSf8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9to3Lq6kCeHVZR4pnVDR1F39.jpg?f=fotoalbum_large

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Edit: kruisende berichten.

Zijn die firma's langs geweest?

[ Voor 75% gewijzigd door gambieter op 24-11-2025 15:53 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18:09

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online

Roozzz

Plus ultra

Today I learned: mycelium wordt ook aangeduid als zwamvlok :+

Helpt TS nog niet om de schimmel te bepalen. Op basis van deze foto's is dat niet te doen wat mij betreft.

If you can see, look. If you can look, observe

• pman63
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16:07
genoeg apps voor op je telefoon die een (goed) idee geven Obsidentify komt terug met Gewone Hertenzwam, wat het dus niet lijkt te zijn, dus verder zoeken, met een schimmelreiniger kun je natuurlijk zelf ook al een goed begin maken, daarna in de gaten houden of het terugkomt en voorlopig blijven ventileren. Wegschrobben met een staalborstel is natuurlijk maar een deel van de oplossing. Vertrouw je het niet helemaal kun je altijd nog een masker opzetten.

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:35

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Ik zou zeker niet gaan schrobben; je verspreidt de sporen dan allen maar sneller. Een schimmeldoder (natriumhypochloriet, of desnoods soda) en riant ontvochtigen (bouwdroger) en ventileren is stap 1.

Wise enough to play the fool

Pagina: 1