Mijn vraag
In het UniFi dashboard kan ik de status zien van de verbinding tussen mijn router en de ISP (in mijn geval Ziggo). Als er een storing is, zie ik dit als een rode streep in de grafiek./f/image/iXXvqj6QEpnNjjtirgGpVK3F.png?f=fotoalbum_large)
ik kan hier alleen de geschiedenis niet van terug zien. Als ik naar het detailscherm ga, is er vrijwel geen geschiedenis van deze verbinding.
Het zou handig zijn om verder terug te kunne zien. Soms merk ik pas later dat bepaalde smart home apparatuur (bv slimme verwarming) niet goed werken, en soms gerestart moeten worden na een internet uitval. Het is dan handig om achteraf te kunnen zien of (en wanneer) er precies een storing is geweest die dit veroorzaakt heeft.
Is er een manier om deze geschiedenis langer in te zien?
Relevante software en hardware die ik gebruik
Unifi Gateway max
Unifi Cloudkey Gen 2 plus
Ziggo router(iets over een maand geleden geinstaleert, dus vrij nieuw)
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb ge-googled.
Het blijkt dat het niet mogenlijk is, maar ik heb geen concrete antwoord gevonden.
Ik heb wel suggesties gezien dat die informatie beschikbaar is in de logs, under critical, maar ik zou liever wel een grafiek hebben met een langere geschiedenis(waar ik bv kan filteren op datum, maar dat hoeft niet per se)
Dank!
In het UniFi dashboard kan ik de status zien van de verbinding tussen mijn router en de ISP (in mijn geval Ziggo). Als er een storing is, zie ik dit als een rode streep in de grafiek.
/f/image/iXXvqj6QEpnNjjtirgGpVK3F.png?f=fotoalbum_large)
ik kan hier alleen de geschiedenis niet van terug zien. Als ik naar het detailscherm ga, is er vrijwel geen geschiedenis van deze verbinding.
Het zou handig zijn om verder terug te kunne zien. Soms merk ik pas later dat bepaalde smart home apparatuur (bv slimme verwarming) niet goed werken, en soms gerestart moeten worden na een internet uitval. Het is dan handig om achteraf te kunnen zien of (en wanneer) er precies een storing is geweest die dit veroorzaakt heeft.
Is er een manier om deze geschiedenis langer in te zien?
Relevante software en hardware die ik gebruik
Unifi Gateway max
Unifi Cloudkey Gen 2 plus
Ziggo router(iets over een maand geleden geinstaleert, dus vrij nieuw)
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb ge-googled.
Het blijkt dat het niet mogenlijk is, maar ik heb geen concrete antwoord gevonden.
Ik heb wel suggesties gezien dat die informatie beschikbaar is in de logs, under critical, maar ik zou liever wel een grafiek hebben met een langere geschiedenis(waar ik bv kan filteren op datum, maar dat hoeft niet per se)
Dank!