• Aangeredenhond
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 25-11 08:46
Hallo vakmannen en vrouwen,

Wij hebben een Daikin lucht warmte pomp installatie laten installeren, 5 jaar terug alweer.

Nu het kouder word moet die wat harder werken oké, maar hij vriest nu zo dicht dat de ontdooi cyclus dit niet meer ontdooit krijgt en dus blijft de pomp maar doorgaan, en daarmee ook de energie rekening.

Nu ben ik vrij handig en heb zelf alles al 2 x ontdooid, ook de kappen eraf en van binnen al het ijs verwijderd maar het probleem blijft zich voordoen, dit was echter nooit zo.

- aan de instellingen en of de installatie is niets veranderd.

Wie kan mij hierbij helpen, kan ik bijv de instellingen aanpassen of is er een sensor defect bijvoorbeeld.

Zaken als de condens afvoer en dat soort zaken zijn getackeld, dat is het niet.

• arnoldniessen
  • Registratie: December 2009
  • Nu online
Welke model heb je? Ik herken wel dat de unit soms helemaal dichtvriest en nog een tijdje doorgaat met ijsvorming maar niet dat de volgende defrost het niet oplost, de defrost stookt makkelijk kortstondig 10-20kW warmte richting de buiten-unit. Produceert je unit nog wel warmte buiten tijdens een defrost? Anders zou de 4-weg-klep (soms) kunnen haperen.

Je kunt via de thermostaat handmatig om een defrost vragen. De unit zal dat verzoek soms honoreren, soms niet. Mijn hybride honoreert het meestal wel, mijn monoblock veel minder vaak, maar die heeft ook een beter defrost-algoritme.

Daikin 2x8kW EBLA08E3V3+EHYHBX08AAV3+EKHWS200D3V3 - P1P2MQTT bridge - HA - USBtin - Zehnder Q600 / gasloos

• Aangeredenhond
Ik heb een
ERGA06DV

• Aangeredenhond
Hoe kan je hem via de thermostaat in die stap krijgen? Op dat ijscristalletje zetten ipv zonnetje?

• arnoldniessen
  • Registratie: December 2009
  • Nu online
Aangeredenhond schreef op maandag 24 november 2025 @ 18:55:
Hoe kan je hem via de thermostaat in die stap krijgen?
Kun je doen onder installateursinstellingen (gebruikersprofiel code 5678), menu 9.H, meer info op p 72 van de installateurshandleiding.

Daikin 2x8kW EBLA08E3V3+EHYHBX08AAV3+EKHWS200D3V3 - P1P2MQTT bridge - HA - USBtin - Zehnder Q600 / gasloos

• revolution-nl
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 16:38

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

Niet een kwestie van te weinig koude middel?

Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler

Pagina: 1