Laptop voor dochter.
Wat is het doeleinde van de laptop?
- gebruik voor school. (boeken, word, powerpoint, browsen en mailen)
- Thuis is het haar homebase. Dus er wordt muziek vanaf gedraait, films op gekeken en gegamed.
- Games: Roblox, minecraft & Fortnite. Ik verwacht geen tripple A games. Misschien nog een soort van theSims achtige spellen.
- AI, ik verwacht wel dat ze foto/video bewerking wil gaan doen met daarbij de nodige AI functies.
Wat is je budget?
Ik heb een bedrag van max €1300,- in mijn hoofd. Het liefst tussen de 11 en 1200 euro.
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Laptop beland elke werkdag in de schooltas en eind van de dag weer op haar bureau.
We zoeken dus een laptop die echt niet zwaarder is dan 1.5 Kg en het liefst zo'n 14 a 15 inch.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ik ben geen merkengeil om het maar zo te noemen. Echter vind ik een gerenommeerd merk wel belangrijk.
Eigen onderzoek welke een beetje strand
Als eerst ben ik begonnen met laptops met een snapdragon X elite processor.
Dit schijnt een zuinige processor te zijn waardoor de laptop lang op een acculading kan.
Ik kwam uit op de Microsoft Surface 7 Ik heb zelf ook een oude surface laptop van Microsoft en hier ben ik heel tevreden over. Echter kwam ik ergens op bol.com tegen dat deze processor niet goed zou werken op bepaalde software. Hierdoor ben ik afgehaakt te zoeken naar Snapdragon processoren laptops.
Daarna kwam ik uit op:
Asus Expertbook B5
Asus Zenbook S16
Asus Zenbook S14 Oled
Asus Tuf gaming A14
Maar vanaf hier loop ik echt vast. Te zwaar, te groot, te oud en soms ook waarom zo duur?
Ik zie door de bomen het bos niet meer om het maar zo te zeggen.
Het liefst:
14"
max. 1.5kg
Robuuste behuizing. (wordt mishandeld in een pubertas)
Accuduur.
Vooral een goed studentenlaptop waar ook lichte spellen op gespeeld kan worden.
Ik ben benieuwd naar jullie mening over snapdragon apparaten en of het wel of niet kan met games/bepaald software.
Wanneer dat echt niet kan, wat dan wel.
Alvast bedankt mede-tweakers.
Wat is het doeleinde van de laptop?
- gebruik voor school. (boeken, word, powerpoint, browsen en mailen)
- Thuis is het haar homebase. Dus er wordt muziek vanaf gedraait, films op gekeken en gegamed.
- Games: Roblox, minecraft & Fortnite. Ik verwacht geen tripple A games. Misschien nog een soort van theSims achtige spellen.
- AI, ik verwacht wel dat ze foto/video bewerking wil gaan doen met daarbij de nodige AI functies.
Wat is je budget?
Ik heb een bedrag van max €1300,- in mijn hoofd. Het liefst tussen de 11 en 1200 euro.
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Laptop beland elke werkdag in de schooltas en eind van de dag weer op haar bureau.
We zoeken dus een laptop die echt niet zwaarder is dan 1.5 Kg en het liefst zo'n 14 a 15 inch.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ik ben geen merkengeil om het maar zo te noemen. Echter vind ik een gerenommeerd merk wel belangrijk.
Eigen onderzoek welke een beetje strand
Als eerst ben ik begonnen met laptops met een snapdragon X elite processor.
Dit schijnt een zuinige processor te zijn waardoor de laptop lang op een acculading kan.
Ik kwam uit op de Microsoft Surface 7 Ik heb zelf ook een oude surface laptop van Microsoft en hier ben ik heel tevreden over. Echter kwam ik ergens op bol.com tegen dat deze processor niet goed zou werken op bepaalde software. Hierdoor ben ik afgehaakt te zoeken naar Snapdragon processoren laptops.
Daarna kwam ik uit op:
Asus Expertbook B5
Asus Zenbook S16
Asus Zenbook S14 Oled
Asus Tuf gaming A14
Maar vanaf hier loop ik echt vast. Te zwaar, te groot, te oud en soms ook waarom zo duur?
Ik zie door de bomen het bos niet meer om het maar zo te zeggen.
Het liefst:
14"
max. 1.5kg
Robuuste behuizing. (wordt mishandeld in een pubertas)
Accuduur.
Vooral een goed studentenlaptop waar ook lichte spellen op gespeeld kan worden.
Ik ben benieuwd naar jullie mening over snapdragon apparaten en of het wel of niet kan met games/bepaald software.
Wanneer dat echt niet kan, wat dan wel.
Alvast bedankt mede-tweakers.
[ Voor 37% gewijzigd door klaaspyro op 24-11-2025 11:16 ]