Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Advies voor upgrade speakers/mediasetup bij TV

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Blokmeister
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 24-11 11:30
Ik zoek een?
Ik ben op zoek naar nieuwe speakers voor mijn mediacenter/TV. Op dit moment heb ik twee oude Bose 205s (ooit gekregen) met een Denon AVR1803. Het mag nieuw of tweedehands zijn. Het liefst zonder afzonderlijke sub. Floorstanders of boekenplankspeakers maak mij niet zo heel veel uit.

Wat is je budget?
Ik wil vooral een significante upgrade maken voor een niet al te hoog bedrag. Ik dacht zelf aan €200 tot max €500.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ik ga ze vooral gebruiken voor films en TV-series, maar ik wil soms ook muziek op kunnen zetten.

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik heb erg veel rondgekeken, maar ik zie door de bomen het bos niet meer. Er zijn zoveel verschillende types, merken en prijzen. Ik zat eerst te denken aan gewoon twee boekenplankspeakers, maar ik zie nu dat vloerstaanders zonder losse sub wel echt veel beter kunnen zijn. ChatGPT wees op tweedehands Q Acoustics 3050s, dat is ook wel een optie, maar ik zie dat die tweedehands duurder zijn dan de laagste nieuwprijs ooit in de pricewatch, dus misschien kan ik dan beter nieuwe zuilspeakers kopen?

Welke vragen heb je hier nog over?
Elke tip is welkom. Ik heb al heel veel rondgegoogled en veel met ChatGPT onderzocht, maar hoe meer ik erover lees, hoe meer ik me realiseer hoe weinig ik weet.

[ Voor 5% gewijzigd door Blokmeister op 24-11-2025 10:18 ]

Alle reacties

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 23:22
Elke tip is welkom. Ik heb al heel veel rondgegoogled en veel met ChatGPT onderzocht, maar hoe meer ik erover lees, hoe meer ik me realiseer hoe weinig ik weet.
Dan wordt het tijd om een aantal winkels te bezoeken en te gaan luisteren. Elke kamer heeft z'n eigen akoestiek, maar luisteren is nog altijd beter dan zonder shortlist een topic openen waarbij je anderen het werk laat doen en je een topic vol met persoonlijke voorkeuren krijgt.

• Eskimoo
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 13:59
Vind je budget wel erg laag hiervoor, ik zou eigenlijk zeggen, koop een soundbar...
als je toch speakers wil, dan kom je bij 2e hands wel uit voor uw budget.
Wat er dan zowel te koop is op marktplaats voor dit geld geen idee, stuur maar wat linkjes waar jij je ogen op hebt laten vallen. kunnen wij daar onderscheid in maken voor je.

• Taatort
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 21:23
Ik heb voor bij mijn vriendin thuis een paar vintage B&W DM110i via marktplaats gehaald. Daar vind je af en toe nog mooie exemplaren. Goed geluid op een Marantz versterker. Misschien niet de meest moderne speakers maar wat mij betreft nog steeds een prima geluid voor tv/audio. Bij 2e hands wel goed opletten dat de speaker units allemaal goed functioneren.

[ Voor 12% gewijzigd door Taatort op 24-11-2025 11:09 ]