Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Schroefje op moederbord gevallen, reparatie mogelijk?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Bramzie
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 24-11 12:48
Beste Tweakers,

Ik heb gisteren tijdens het schoonmaken van mijn laptop iets stoms gedaan. Ik had de accu niet eerst losgekoppeld voordat ik bezig ging en heb een schroefje op het moederbord laten vallen. Ik zag een vonkje en dacht meteen: einde verhaal.

Toen dit gebeurde natuurlijk direct het schroefje van het moederbord gepakt en gekeken of de laptop nog aan ging en opstartte, dit was zo. Met een sisser afgelopen dacht ik!

Helaas; na het opnieuw assembleren en gebruik blijkt dat de laptop niet meer oplaad, er lijkt dus iets kapot te zijn met de stroomtoevoer. De adapter heb ik doorgemeten en geeft de juiste voltages.

Heeft iemand ervaring met een bedrijf wat moederbord reparaties doet?

Normaalgesproken zou je zeggen, koop een nieuw moederbord maar omdat dit een gamelaptop van 2000 euro betreft is dat wat lastig. Ik hoop dat iemand me een goede tip of verwijzing kan geven!

Alle reacties

• Jrz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-11 23:26

Jrz

––––––––––––

Uit je verhaal is je moederbord nog ok.

Ooit soort gelijk iets gehad met een MacBook Air. Joep was open, wilde stroom aansluiten, maar door magsafe trok de magneet zit over de rand heen.
Grote vonk. Uiteindelijk onderdeeltje van 10€ vervangen.

Ik zou dat even nakijken. Niet het hele moederbord.

Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)

• grasmanek94
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 10:14
Mogelijk een oplaadchip of een zekering ergens als je geluk hebt. Ik weet zo geen bedrijven die hiermee kunnen helpen in Nederland, maar een snelle zoekactie (laptop moederbord repareren) laat een paar bedrijven zien die voor 70-300 euro wel zoiets doen.