Toon posts:

Harddisks niet uitschakelen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Na traumatische ervaringen met dataverlies na gecrashte harddisk.
Mijn computer bevat meerdere schijfen en staat meer aan dan uit.
Is het aan te raden om het energiebeheer in windows uit te schakelen zodat de hd's niet te vaak moeten opspinnen?

• Tony Vroon
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-06-2020

Tony Vroon

Werkt nu ergens anders

Ik weet niet of het voor de levensduur echt uit zal maken, maar ik heb het downspinnen van de schijven als ze lang niet in gebruik zijn ook maar gewoon uitgezet. Mijn PC's staan namelijk altijd 24/7 aan (}:O ook natuurlijk :)).

Ik kan me wel voorstellen dat het beter is, ik heb 'n onbetrouwbare disk gehad die niet zo'n ster was in opspinnen, volgens mij is dat wel "zwaarder" voor zo'n disk dan het gewone spinnen, lezen & schrijven.

"Wie is deesen figuur, hier ten topic aangheduidt als 'hij', wiens mededelinghe soo eenen consternatie weet te ontluycken :? " -- dion_b

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Is idd slecht voor je HDD. Beter is het om de hele dag te draaien dan een paar keer opnieuw op te spinnen. Ik heb eens gehoord dat je een HDD 15 jaar ofzo kon laten spinnen, dat ie dan paar uur uit moest en dat ie dan weer 10 jaar verder kon spinnen. :)

• picobyte
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14-05-2025

picobyte

MhIHIHI!

Bij stilstand zit er nog geen luchtkussentje onder de koppen waardoor je geleidelijk aan de platter beschadigd, daarvoor hebben ze ook de "landingszone" bedacht een stukje schijf waar geen data is opgeslagen en waar dus ook een krasje niet zoveel uitmaakt :)

Powered bij meergranenbrood.