Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Nieuwe Pc niet voor gaming

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Fresno
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 01:05
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik zoek voor mijn vrouw een niet grote pc voor algemeen gebruik (kantoor applicaties, browsen), maar ook voor photoshop en lightroom. Ik heb gekekeken naar een mini pc zoals Gmtek, Minisforum, Beelink e.d. maar lees hier toch ook wel over dat de levensduur niet altijd is wat je bij zo'n uitgave mag verwachten en dat herstel of garantie niet altijd eenvoudig is. Besloten om zelf een niet al te dure pc samen te stellen, die vlot meekomt, niet te groot is en ook wat prijs betreft rond die van een mini pc zit.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Wat ik wil uitgeven zal tussen de €650-800 zitten

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wordt een nieuwe built

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb op basis van de prijs geprobeerd een samenstelling te maken en zou hier graag feedback op krijgen. Voor de duidelijkheid er zullen absoluut geen games op gespeeld worden. Ik weet dat een videokaart kan helpen bij gebruik van photoshop, maar ik vermoed dat een goede ingebouwde GPU in een processor ook zal voldoen Correct me if I' am wrong..

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Wat ik op basis van mijn beperkte kennis heb samengesteld is:
proc: AMD Ryzen 7 8700G Tray
mobo: Gigabyte B650M D3HP
M2: Lexar NM790 (zonder heatsink) 1TB
Mem: Corsair Dominator Platinum RGB CMT32GX5M2B5200C40W
Voeding: Zalman ZM550-GVII
Behuizing: Jonsbo D32 PRO white of Kast Lian Li & DAN Cases A3-mATX White
CPU koeler: ntb

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Kortom, niet te groot en niet te duur, maar toch in verhouding tot de prestaties van bijvoorbeeld een Beelink SER9

Ga je overklokken?
Nee

Wat verwacht je van ons?
Wil de de kosten gewoon zoveel mogelijk terugbrengen en zo veel mogelijk bang-for-buck krijgen. Pc moet wel aantal jaren mee kunnen komen. Heb echter zelf te weinig kennis om te weten of mijn keuzes de juiste zijn, of dat er betere opties zijn. Ik ga niet zelf de pc bouwen, maar laat dit aan mijn zoon over.

Alle reacties

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 01:29
Deze SSD is hard in prijs gestegen, misschien beter verder kijken... ps - als je fotos en video's gaat bewerken zit 1 tb zo vol.
arctic 36 is prima koeler.