Zware werklaptop gezocht.

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• L00k1ng4L4pt0p
  • Registratie: November 2025
  • Laatst online: 22:47
Ik zoek een werklaptop van rond de €1200 die lichte videobewerking en administratie kan doen. Ook wil ik ermee veel foto’s en video’s opslaan.

Wat ga je met je laptop doen?
99% is gewoon office-activiteiten, maar de andere 1% is video’s bewerken en opslaan, maar dat hoeft dan ook dus niet in seconden te gebeuren.

Wat is je budget?
Budget maakt niet veel uit, vooral een goede prijs-kwaliteit verhouding is belangrijk, maar de absolute max is rond de €2000.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Nee, maximaal 5 à 6 keer per jaar verplaatsen.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ik heb het liefst een dedicated gpu, 32 gb ram en minimaal 1 TB ssd. Qua processor heeft een amd de voorkeur. Hij moet ook goede ai-capabilities hebben. Wat ook nog belangrijk is, is dat hij zeer lang (10 jaar) mee moet gaan om nog foto’s te kunnen bekijken en office-zaken te gebruiken.

Ik heb met name naar Lenovo yoga’s en thinkpads gekeken, maar en HP kan ook fijn zijn omdat wij thuis al veel HP-adapters hebben.

[ Voor 8% gewijzigd door L00k1ng4L4pt0p op 23-11-2025 22:47 ]

Alle reacties

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Als je weet wat je wilt, dan vul je dat toch in in de PriceWatch? En 10 jaar, dat kan je zeker met laptops niet garanderen.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• 42dpi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 02:55

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

Huidige nieuwe generatie laptopa hebben usb c voornamelijk,heb je niks aan dat je hp laders al hebt.

Zoals boven 10 jaar voor een laptop is heel veel, levensduur is 6 a 7 jaar met een kwaliteit laptop (accu keer vervangen), tuurlijk zijn er nu nog laptop van 10 jaar oud in gebruik maar die komen niet efficiënt mee vertonen gebreken en zijn niet betrouwbaar.

[ Voor 58% gewijzigd door 42dpi op 23-11-2025 22:53 ]

Si vis pacem, para bellum

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 01:29
na jaartje of 4 - 5 is de batterij wel op. Zeker als je die erin laat zitten als je hem aan de oplader hebt.
Is het geen optie om een desktop te pakken en een goedkope laptop voor die paar keer onderweg? Dan kan je namelijk ook makkelijk een onderdeel upgraden als over aantal jaar meer kracht nodig is.