Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• praelyk
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 24-11 17:52
Beste Tweakers,

Ik zit inmiddels 6 jaar bij dezelfde werkgever. Begonnen als junior en kunnen doorgroeien naar medior / senior. Altijd naar mijn zin gehad en veel geleerd, alleen ben ik na 6 jaar echt toe aan iets nieuws. Het liefste een nieuwe organisatie. Vooral omdat ik dan ook opnieuw kan onderhandelen over salaris ;)

Het is binnen onze sector niet echt gebruikelijk om zolang op dezelfde plek te blijven. Vooral niet omdat ik niet ben kunnen doorgroeien naar manager o.i.d. Hoe kan ik het beste omgaan met kritische vragen bij een sollicitatie? Komt zolang bij dezelfde werkgever niet over als ambitieloos?

Groet Praelyk

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Wie zegt dat jij geen andere reden had om op dat moment niet van baan te wisselen? behalve dat je er 6 jaar hebt gezeten en mogelijk motivatieloos wordt genoemd?
reisafstand, huisje, boompje, beestje, etc etc?

404 Signature not found

• AnnaAnjo
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 15:39
Het laat toch vooral zien dat je 'loyaal' bent? Elk half jaar een nieuwe baan vinden ze volgens mij erger dan langere periode bij dezelfde werkgever?

Gewoon eerlijk zijn?
Altijd naar mijn zin gehad en veel geleerd, alleen ben ik na 6 jaar echt toe aan iets nieuws. <---- dit lijkt mij toch een prima reden?

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 14:24
Welke sector zit je? Uitzendbranche?

• President
  • Laatst online: 12:55
praelyk schreef op zondag 23 november 2025 @ 21:26:
Het liefste een nieuwe organisatie. Vooral omdat ik dan ook opnieuw kan onderhandelen over salaris ;)
Dit vind ik een leuke. Ben je toe aan een nieuwe uitdaging? Of voelt het leven teveel als sleur aan? Of vind je dat je minimaal 500 euro extra per maand waard bent?
Ik zit inmiddels 6 jaar bij dezelfde werkgever.

Komt zolang bij dezelfde werkgever niet over als ambitieloos?
6 jaar is toch niet zo lang?

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Plus na zes jaar nog geen manager zijn is wel erg laat bij jullie? Hoeveel managers lopen daar dan wel niet rond? Als iedereen binnen gemiddeld 5 jaar naar management doorstroomt?

En ja welke branche is dit? Bij ons is het niet bijzonders als iemand decennia bij één werkgever zit. Nu weet ik dat dat ook de uitzondering is, maar alsnog. Ik denk ook niet dat iemand Marco (https://www.linkedin.com/...157/?originalSubdomain=nl) heeft gevraagd of hij niet nogal ambitieloos is na 26 jaar bij dezelfde werkgever.

[ Voor 3% gewijzigd door Sissors op 23-11-2025 22:12 ]

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Vooral omdat ik dan ook opnieuw kan onderhandelen over salaris ;)
Daar zou ik niet mee openen.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• praelyk
  • Laatst online: 24-11 17:52
Ik werk binnen de ict-sector. Misschien dat ik een verkeerd beeld heb, maar wordt 6 jaar niet als heel lang gezien?

Geld is echt niet mijn belangrijkste drijfveer, meer dat ik gewoon niet mijn hele leven voor dezelfde werkgever gewerkt wil hebben. Na al die jaren ben ik gewoon toe aan iets nieuws. Dat ik opnieuw kan onderhandelen over salaris lijkt me mooi meegenomen. Ik mag echt niet klagen over wat ik nu krijg, maar ik merk dat vrienden die zijn overgestapt vaak een stuk meer gingen verdienen bij hun nieuwe werkgever.

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

praelyk schreef op zondag 23 november 2025 @ 22:13:
Ik werk binnen de ict-sector. Misschien dat ik een verkeerd beeld heb, maar wordt 6 jaar niet als heel lang gezien?
Het hangt er helemaal vanaf of je al die tijd op dezelfde positie hebt gezeten of niet. Maar zelfs dan, who cares? Het gaat erom wat jij de nieuwe werkgever te bieden hebt, en of dat overeenkomt met wat zij zoeken.
Ik mag echt niet klagen over wat ik nu krijg, maar ik merk dat vrienden die zijn overgestapt vaak een stuk meer gingen verdienen bij hun nieuwe werkgever.
Dan hadden ze wat te bieden. Het is geen garantie dat jij dat ook krijgt. Je denkt er wel erg naief over, dat gaat je niet helpen bij solliciteren.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Philip Ross
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 15:35
Over het algemeen is het vaak rond de 7 jaar dat mensen toe zijn aan verandering. 6 jaar lijkt me geen enkel probleem zolang je wel kan laten zien dat je gegroeid bent in je rol en verantwoordelijkheden.

Zelf (software engineer) werd ik zo rond de 7 jaar door een leger aan recruiters bestookt of het niet eens tijd werd voor iets anders.
Uiteindelijk ook de overstap gemaakt voor een mooi bedrag per maand meer.

• Aganim
  • Laatst online: 15:00

Aganim

I have a cunning plan..

Het zou voor mij geen rode vlag zijn, zeker niet als je in die tijd van junior naar senior hebt kunnen groeien.
Vooral niet omdat ik niet ben kunnen doorgroeien naar manager o.i.d.
Alsof iedereen uiteindelijk een manager kan worden. Afgezien van persoonlijke capaciteit, er zijn niet zoveel managers/product owners/Scrum Masters/etc nodig dat iedere IT'er automatisch zal kunnen doorgroeien.

[ Voor 0% gewijzigd door Aganim op 24-11-2025 09:05 . Reden: Typo ]

• Koos Werkloos
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12:42
Het klopt inderdaad dat in de ICT veel medewerkers, vooral de wat jongere, binnen 6 jaar weer vertrokken zijn. Maar het is niet zo dat werkgevers moeilijk gaan doen als iemand al langer dan 6 jaar bij dezelfde werkgever werkt. Ze zien dat vaak als teken dat je je werk goed doet en loyaal bent. Ze zullen juist eerder lastige vragen gaan stellen als je ergens maar kort hebt gewerkt. Want als je bij al je vorige werkgevers maar kort gewerkt hebt, waarom zou je bij je nieuwe werkgever dan wel lang in dienst blijven? Zelf ben ik na 10 jaar bij dezelfde werkgever gewerkt te hebben gaan solliciteren en echt geen enkele wergever stelde daar lastige vragen over.

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

En waarom zou zes jaar (te) lang zijn? Bij mij in het bedrijf werken mensen zelfs 10+ jaar en een paar zelfs 20+, ook in de ICT, trouwens.

[ Voor 5% gewijzigd door CH4OS op 24-11-2025 07:28 ]

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Nu online
Ik zou het als ik iemand zoek juist eerder een voordeel dan een nadeel vinden.
Aganim schreef op zondag 23 november 2025 @ 22:26:
Het zou voor mij geen rode vlag zijn, zeker niet als je in die tijd van junior naar senior heb kunnen groeien.
[...]

Alsof iedereen uiteindelijk een manager kan worden. Afgezien van persoonlijke capaciteit, er zijn niet zoveel managers/product owners/Scrum Masters/etc nodig dat iedere IT'er automatisch zal kunnen doorgroeien.
Inderdaad. En waarom moet iemand überhaupt altijd maar groeien en carrière maken. Ik heb teamleden die goed zijn in hun werk, het naar hun zin hebben, zorgen dat ze qua kennis bij de tijd blijven, maar geen behoefte en/of skills hebben om een volgende stap te maken. Niks mis mee.

• delpit
  • Registratie: Mei 2007
  • Nu online
Zes jaar als junior functioneren, dat is best lang. Zes jaar aan hetzelfde stukje code prutsen ook. Maar beide heb je niet gedaan toch?

Zo te lezen heb jij het perfecte verhaal om juist nu van werkgever te veranderen. Eerst goed in je werk worden in een enigszins stabiele omgeving daarna verandering van omgeving. Van junior naar bijna senior, en nu jezelf verbreden.

“Doorgroeien naar manager” moet je nog eens goed over nadenken. Teveel mensen begrijpen niet dat manager een heel ander beroep is. Daarom zie je ook zoveel waardeloze managers. Wil je ooit richting management, ga je dan vooral verdiepen in hoe mensen functioneren, in groepsdynamiek, in modern leiderschap.

• Koos Werkloos
Vooral niet omdat ik niet ben kunnen doorgroeien naar manager o.i.d.
Zo dacht ik (en vele andere pas afgestudeerden) ook toen ik vers van de universiteit kwam. Binnen 5 jaar heb ik een leidinggevende positie, zit ik in het buitenland, etc. etc. etc. Vergeet het maar, veruit de meesten blijven gewoon hun hele werkzame leven in een niet-leidinggevende rol.

• Bschnitz
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14:18
Koos Werkloos schreef op maandag 24 november 2025 @ 07:40:
[...]

Zo dacht ik (en vele andere pas afgestudeerden) ook toen ik vers van de universiteit kwam. Binnen 5 jaar heb ik een leidinggevende positie, zit ik in het buitenland, etc. etc. etc. Vergeet het maar, veruit de meesten blijven gewoon hun hele werkzame leven in een niet-leidinggevende rol.
Dat is ook helemaal niet erg en waarschijnlijk ben je er gelukkiger van, manager zijn is niet leuker dan met techniek bezig zijn.

Het loon verschil tussen een senior in de ict techniek en een manager is ook veel kleiner dan vroeger.

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Leapmotor B10 Design Pro Max 67,1 kWh

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online
VidaR-9 schreef op maandag 24 november 2025 @ 07:35:

[...]

Inderdaad. En waarom moet iemand überhaupt altijd maar groeien en carrière maken. Ik heb teamleden die goed zijn in hun werk, het naar hun zin hebben, zorgen dat ze qua kennis bij de tijd blijven, maar geen behoefte en/of skills hebben om een volgende stap te maken. Niks mis mee.
Ik vind de vraag ‘waar zie je jezelf over 5 jaar staan’ ook altijd zo’n leuke. Ik ben absoluut niet carrière gericht. Ik werk om te leven. Mijn antwoord op deze vraag de laatste keer; een betere werk- prive balans. Op het doorvragen wat ik daarmee bedoelde; minder uren werken 😅

Met als toevoeging; zodra mijn hypotheek afbetaald is ga ik terug naar 24 uur per week lol.

Nu zit ik niet in de IT, en groeien in salaris zou natuurlijk leuk zijn! Maar dat betekent dat ik andere keuzes zou moeten maken en méér moet gaan werken, meer verantwoordelijkheid ga krijgen, en daar heb ik helemaal geen zin in. Met 32 uur heb ik het prima zoals het nu is.

PS: bij mijn vorige werkgever heb ik bijna 15 jaar gewerkt. Dus 6 jaar klinkt voor mij ook niet echt lang. Maar wanneer ik de openingspost lees dan komt het op mij meer over dat TS toe is aan een hoger salaris dan daadwerkelijk een nieuw uitdaging.

Managers zijn voor mijn gevoel ook vrij vaak een relatief nutteloze laag. Niet zozeer de functie, maar de personen die deze rol bekleden..

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

• Cordon
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12:51

Cordon

Lievelings jankert

Heb zelf 8,5 jaar bij dezelfde werkgever gezeten (ook een beetje dezelfde branche). Ook nooit naar 'manager' doorgegroeid omdat daar mijn passie niet zat. Bij sollicitaties nooit de vraag gehad of ik ambitieloos was dat ik daar lang zat. Ze vonden het juist vaak een beeld dat je betrouwbaar bent en een vaste toevoeging bent. :P

Echt gewoon lekker rondshoppen en gesprekken aangaan.

• SmashCruiser
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 12:25
CH4OS schreef op maandag 24 november 2025 @ 07:27:
En waarom zou zes jaar (te) lang zijn? Bij mij in het bedrijf werken mensen zelfs 10+ jaar en een paar zelfs 20+, ook in de ICT, trouwens.
Dat ligt natuurlijk heel erg aan de mogelijkheden en kansen binnen het bedrijf en de eigen ambitie. Als er geen tot weinig mogelijkheden zijn, dan kan je nog zo hard in een junior functie werken. De titel met vraag van TS is dan ook niet waar alleen om gaat.

6 jaar in dezelfde functie is naar mijn idee wel erg lang, zeker als je de potentie en ambitie hebt om door te groeien. Zoals ik het begrijp is dit bij dezelfde werkgever, maar in verschillende functies. Als je nu al een tijd senior bent
en het idee hebt dat je;

- Niet verder kan groeien naar/in een volgende functie
- Weinig nieuwe vaardigheden ontwikkeld, dezelfde werkzaamheden/projecten draait

Dan kan je beter verder kijken, los van de salarisonderhandeling. Dat salaris komt vanzelf, de eerste 10 jaar zou ik vooral inzetten op ontwikkelen. Afhankelijk van de sector en eigen groeipotentie niet langer dan 2 jaar blijven zitten als bovenstaande het geval is. Daarbij moet ik wel toegeven dat ik niet in de ICT sector werkzaam ben.

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Cordon schreef op maandag 24 november 2025 @ 08:29:
Heb zelf 8,5 jaar bij dezelfde werkgever gezeten (ook een beetje dezelfde branche). Ook nooit naar 'manager' doorgegroeid omdat daar mijn passie niet zat. Bij sollicitaties nooit de vraag gehad of ik ambitieloos was dat ik daar lang zat. Ze vonden het juist vaak een beeld dat je betrouwbaar bent en een vaste toevoeging bent. :P

Echt gewoon lekker rondshoppen en gesprekken aangaan.
Loyaliteit is wat anders dan betrouwbaar zijn... Betrouwbaar ben je wanneer de manager als het ware met de ogen dicht erop kan vertrouwen dat je je werk (foutloos?) doet, loyaal ben je wanneer je lang bij een werkgever kunt werken.

• superkoex9
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 14:07
Koos Werkloos schreef op maandag 24 november 2025 @ 07:40:
[...]

Gelukkig wel.
Daarnaast, managen is een vak en het is zeker niet gezegd dat de beste inhoudelijke mensen de beste leidinggevenden zijn. Mijn ervaring laat eerder een omgekeerd beeld zien. Mijn beste managers hadden een redelijk beeld van wat ik deed maar bemoeiden zich inhoudelijk totaal niet met mijn inhoudelijke werk.

• freshy98
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:29

freshy98

Atari

Ik heb ergens 12 jaar intern gewerkt en had dat graag door willen laten gaan, maar door fusie liep dat anders.
Als het werk uitdagend blijft heb ik geen reden om wat anders te zoeken.
Dat had ik wel bij mij vorige werkgeven waar ik 4 jaar ofzo heb gewerkt.

Het is dus heel erg aan jouzelf hoe je er in staat. Als jij uitdaging zoekt omdat je dat nu niet meer hebt dan moet je vooral op zoek naar een nieuwe baan.

Je schrijft ook dat je wil doorgroeien naar een manager positie. Dat heb ik nooit gehad en wil ik juist ook voorkomen. Gelukkig kennen mijn werkgevers mij daar ook goed genoeg voor.
Ik geef altijd aan dat ik wil blijven doen wat ik leuk vind, en dat is technisch met IT bezig blijven.

• Thompson
  • Nu online

Thompson

Beeromaniac

Ik werk dan wel in een hele andere branche (productiebedrijf) maar ik zit hier nu 12,5 jaar waarvan bijna 9 jaar in huidige rol. Dat is bij ons maar heel gemiddeld, genoeg collega's die hier ~20 jaar werken (bedrijf bestaat 26 jaar). Degenen die bij ons met sollicitaties positief opvallen zijn juist degenen die ook al een keer elders "hun strepen hebben verdient" met 5+ jaar in dienst. Degenen die elke 1~3 jaar een andere werkgever hebben willen wij juist niet; schijnbaar zijn die, vanuit werkgever of werknemer, niet interessant genoeg voor een langere periode en een vast contract.

Dus nee maak je zeker geen zorgen over dat 6 jaar bij een werkgever "te lang" zou zijn. Het spreekt m.i. eerder voor dan tegen je.

Beeromaniac

• Stanzi
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 12:25
Ik had ooit een sollicitatiegesprek na mijn eerste fulltime baan waar ik vijf jaar had gewerkt. Er zaten iemand van HR en een manager tegenover mij. De HR-medewerker zei dat ik nog niet echt een cv had opgebouwd, omdat ik maar één werkgever had gehad na mijn opleiding. De manager reageerde daarop naar de HR-vrouw: Wat had je dan gewild? Een jobhopper met een lang cv? Ik heb die opmerking verder niet echt beantwoord, want het was eigenlijk wel klaar na die opmerking.

Ambitieloos is iemand die meer gaten of verschillende beroepen in zijn cv heeft dan maanden in een jaar.

• Marcel a
  • Registratie: November 2025
  • Laatst online: 12:38
Je moet eerlijk zijn over je motieven. Als jij een ambitieloos argument had om even wat langer bij dezelfde werkgever te blijven, dan geef je die. Kan van alles zijn. Het is helemaal geen schande om even een paar jaar gewoon je werk te doen zonder dat je allerlei promoties nastreeft. Misschien had je prive genoeg aan je hoofd op dat moment? Misschien was er net even een betere kandidaat intern die je voor de voeten liep? Misschien was je net verhuist en had dat even je aandacht? Mijn ervaring is dat je van te voren denkt dat ze er enorm over gaan doorzagen, terwijl als je gewoon antwoord geeft, het gewoon geaccepteerd wordt. Ik kom ook mensen tegen met een 'gat' in hun CV. Als dat gat ontstaan is door een burn out kan je wel roepen dat je een sabbatical hebt genomen, maar juist dan gaan ze doorvragen. Oh ja? Waarom? Wat heb je gedaan?

• CASNS
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 15:49
Veel geleerd zeg je zelf, klinkt toch juist goed dan? Misschien kun je dat zinsdeel nog uitsplitsen in verschillende projecten. Ik werk straks zeven jaar bij mijn werkgever (2e baan na één van 1 kalenderjaar), maar heb daar zoveel projecten gedaan dat ik daar prima de cv pagina mee kan vullen die een ander misschien met nog een andere werkgever opvult. Succes!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:56
VidaR-9 schreef op maandag 24 november 2025 @ 07:35:
[...]
Zelf ben ik een stap terug gegaan per 1 oktober, uit leadership/management team, en weer lekker gaan doen wat ik leuk vind want daar kreeg ik de kans niet toe de afgelopen jaren. Gelukkig met dezelfde voorwaarden als ik daarvoor had. Enige wat ik wel blijf doen is elk half jaar de budgetten en headcount maar dat vind ik zelf ook leuk om te doen.

Mentale rust en vrijheden (ik werk waar ik wil wanneer ik wil bijvoorbeeld) worden op een gegeven moment belangrijker dan die paar honderd euro extra die je elke maand krijgt gegireerd. Ik zit inmiddels bijna 15 jaar bij hetzetlfde bedrijf (meerdere overnames meegemaakt).

Aan OP: Niks mis met langere tijd ergens zitten; nu weet je wat je hebt en dat is niet altijd een knakenkwestie.

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

• hollandnick
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14:16
Het jobhoppen is echt iets van de nieuwere generaties schijnbaar en wordt niet echt gewaardeerd door (oudere) werkgevers. Daarnaast vind ik 6 jaar waarbij je gegroeid bent van junior naar medior gewoon een net dienstverband. Als je gaat solliciteren zal geen enkel werkgever je daar op aankijken, ik denk zelfs dat ze er positief naar kijken.

Ik ben zelf nu pas 8 jaar werkzaam in de IT en ben van de SD + minimumloon doorgegroeid naar (binnenkort) senior consultant en een prima salaris. Echter wordt lang bij 1 werkgever blijven niet altijd ook goed beloond. Zo weet ik dat collega's die na mij zijn ingestroomd op dezelfde of lagere functie eenzelfde of veel beter salaris hebben (35% hoger). Daardoor zie je eigenlijk, afhankelijk van het bedrijf, dat je inderdaad beter vaker kan jobhoppen. Want om mezelf geen veren in de reet te steken vind ik mezelf echt wel competenter dan directe collega's ook al krijgen ze 35% meer betaald. Dat was puur omdat het bedrijf mensen nodig had en ze door vaker te hoppen steeds salaris erbij kregen

A hero need not speak. When he is gone, the world will speak for him

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:17

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Het is binnen onze sector niet echt gebruikelijk om zolang op dezelfde plek te blijven. Vooral niet omdat ik niet ben kunnen doorgroeien naar manager o.i.d. Hoe kan ik het beste omgaan met kritische vragen bij een sollicitatie? Komt zolang bij dezelfde werkgever niet over als ambitieloos?
Welke kritische vragen dan over ambitie?

Je zegt zelf:
Ik zit inmiddels 6 jaar bij dezelfde werkgever. Begonnen als junior en kunnen doorgroeien naar medior / senior. Altijd naar mijn zin gehad en veel geleerd, alleen ben ik na 6 jaar echt toe aan iets nieuws.
Verwacht eerder vragen als:

Waarom ga je weg? Wat bevalt je daar niet, je hebt een mooie groei doorgemaakt?
Het zal eerder gaan dat je daar aan je plafond zat vanwege bijvoorbeeld de omvang van de organisatie, en meer wilde bijvoorbeeld wat ze daar niet konden bieden?
Alleen geld? Waarom heb je dat daar dan niet voorgelegd aan je manager? 'Ik vind dat ik meer waard ben. Dit lever ik op, deze taken voor ik uit, ikl denk dat 500 euro extra per maand fair is.'

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• DjoeC
  • Registratie: November 2018
  • Nu online

Geld is echt niet mijn belangrijkste drijfveer, meer dat ik gewoon niet mijn hele leven voor dezelfde werkgever gewerkt wil hebben. Na al die jaren ben ik gewoon toe aan iets nieuws. Dat ik opnieuw kan onderhandelen over salaris lijkt me mooi meegenomen. Ik mag echt niet klagen over wat ik nu krijg, maar ik merk dat vrienden die zijn overgestapt vaak een stuk meer gingen verdienen bij hun nieuwe werkgever.
Hmmm, of 6 jaar lang of niet lang is hangt van heel veel factoren af.... In mijn carriere tot nog toe 2x vast werk: 6 jaar van junior naar senior, jaren ZZP en weer 15 jaar vast.

Toen ik begon ook het beeld van manager worden maar dan in een vorm als bij kleine organisatie als meewerkend voorman zodat je nog weet wat er echt speelt. Is er nooit van gekomen. Nu zou ik nooit meer manager willen worden. Vergaderen, papierschuiven, functioneringsgesprekken met mensen die je nauwelijks nog kent, etc. Nee, dank u.

Als je nu 6 jaar op dezelfde stoel zit dan ben ik het met je eens: zoek een andere stoel binnen of buiten je organisatie. Aan de andere kant: als die stoel elke keer een andere uitdaging krijgt en je je daar senang bij voelt - wat is het probleem? Hoe groter het bedrijf/de organisatie, hoe meer moge;ijkheden. Ik wissel veel tussen projecten/teams in dezelfde "functie", neem kennis, kunde en contacten mee en functioneer dus ook vaak als smeerolie. Prima werk en ik blijf zover mogelijk weg van "geneuzel". En toch weet op een bepaald moment iedereen je te vinden omdat je vanwege de breedte van je werk veel kent en weet. NB: Kunde staat natuurlijk altijd voorop.

Enneh, meer geld leidt lang niet altijd tot meer plezier. Denk ja, bespreek je eventuele gevoelens eens met je leidinggevende en zie hoe het bedrijf tegen je aankijkt buiten functioneringsgesprekken om.

• njitter
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik ben benieuwd naar de leeftijdscategorie van de TS. Want in iedere levensfase heb je andere behoeften.

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13:38
Ben van 2.5 in dienst bij de eerste werkgever, naar 6.5 jaar in dienst, naar 9.5 jaar in dienst, naar mijn huidige werkgever gegaan waar ik nu 3 net maanden werk. Bij elke sollicitatie heb ik aangegeven toe te zijn aan iets nieuws. Nul nada vragen daarop gekregen. Ze snapten het allemaal. Het toont loyaliteit aan. Dat vinden werkgevers fijn.

Meer salaris krijgen bij een overstap is een kans, maar geen garantie. Hangt er puur vanaf wat de potentieel nieuwe werkgever denkt dat je waard bent.
En na 6 jaar geen manager zijn is geen faal of iets dergelijks. Sterker nog. Ik ben nooit manager geweest in al die jaren. Altijd software developer geweest.

[ Voor 4% gewijzigd door PdeBie op 24-11-2025 11:05 ]

• Rob SOS
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 13:11
Ik werk al 22 jaar bij dezelfde werkgever, me constant bewogen in de organisatie:

- Klantenservice medewerker
- Klantenservice incasso
- Coach klantenservice
- Coach zakelijke markt klantenservice
- Software tester
- Test coordinator
- Test manager
- Sr. Test Manager

Geen enkel probleem om dit uit de doeken te doen tijdens een sollicitatie gesprek. Gewoon trots op!

• silencedkill
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09:37
Deze vraag gaf mij zo'n grote glimlach, en dat is absoluut positief bedoeld!

Ik heb tientallen juniors gehad over de jaren heen en dit is een opmerking/vraag die talloze keren voorbij gekomen is - gelukkig had ik veelal het vertrouwen waardoor die vraag ook kwam - en waar ik zelf persoonlijk ook mee te maken heb gehad. Ik heb veel geluk gehad om goede werkgevers te hebben (give or take, ze deden het niet als goed doel)

Héél simpel gezegd kun je zeven richtingen uit, er zijn er meer maar dat is voor 95+% van de gevallen.
  • Horizontaal groeien: meer technieken leren. Stel je daar bij voor naast programmer in taal X ook Y, design/architectuur, specialisatie
  • verticaal groeien: meer management/leidinggevend
  • Diagonaal groeien: een combinatie van bovenstaande maar trager. Zie dit als teamlead met een technische skillset/achtergrond
  • Circulair/spiraal groeien: Jack of all trades, knowledge of everything, expert of none.
  • De groeiende stip: specialisatie, specialisatie en meer specialisatie in dezelfde materie
  • De stip:Iemand die goed is in wat hij/zij doet en daar bij blijft. Velen noemen dit huisje boompje tuintje en dat komt soms negatief over maar hoeft niet zo te zijn. Veel bedrijven klagen over rotatie in bepaalde afdelingen, neem callcenter/helpdesk als voorbeeld. Je kan het ook als peace of mind zien en betrouwbare mensen zijn nu eenmaal belangrijk.
  • Zig-zag: Iemand die een compleet andere richting uitgaat. Je kan het een dromer noemen, maar deze mensen zijn over het algemeen enorm persistent en gedreven. Wat niet altijd resulteert in een resultaat, maar in veel gevallen wel. Zie het als een verpleger/verpleegster die gaat programmeren en dan tot de conclusie komt dat hij/zij opleidingen gaat geven in programmatie
Maar... En hier komt de clou van alles, één van die stappen, of meerdere, en dat hoeft niet voor de rest van je carriere te zijn, het is het doel, het (potentieel) resultaat. Wat wil jij, wat zie jij jezelf doen, vergeet niet je zal mogelijks één van die trajecten nog voor de komende 30-40 jaar doen. Sommigen komen terug op de keuze, en veelal voor een goede reden. Niet omdat ze niet capabel zijn, het nam hun plezier weg en geloof mij vrij, dat is goud waard.
6 jaar bij dezelfde werkgever, voor mij persoonlijk (iedere manager/HR/whatever heeft uiteraard hun eigen mening), whatever. Dat is noch goed noch slecht, het is gewoon, iedereen zal wel hun deelse mening hebben. Wat belangrijk is wat je toont.
En laat je niet uit je lood slaan door opmerkingen zoals jobhoppers, jonge generatie, vastgeroest, geen ambitie en al dat soort onzin. Wat is het dat jij wil, weet dat en ga ervoor en dat zal je uitstralen.

Heb je iemand om tegen te spreken, privé, op het werk, want die kunnen die informatie uit je trekken en zien hoe je reageert. Wat is jouw droom? Zijn er andere (potentiële) posities in dezelfde firma, heb je al eens je oor gelegd bij externen, (oud-) collega's.

Ik veronderstel dat je in NL woonachtig bent, ik heb daar weinig ervaring (klein jaartje), maar in België kan ik je quasi verzekeren - uitzonderingen daar gelaten - als je een goede opslag wilt/betere firmawagen, betere voordelen, dan is van werkgever veranderen bijna de enige oplossing. Doorgroeien is over het algemeen voor de grote(re) firma's. En die zijn best pittig maar bijleren is er een ding en veelal zelfs verplicht. Maar dat kan ook een motivatie zijn en iets om naar te grijpen. Komen we terug op, wat wil jij?

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:13

Qwerty-273

Meukposter

Je hebt afdelingen waar je eigenlijk voornamelijk met jobhoppers zit, of snelle doorgroei naar medior -> senior (bijvoorbeeld detachering omdat ze dan meer voor je kunnen vangen). Of korte projecten waardoor je maar relatief kort ( < 2 jaar ) ergens zit en dan weer bij nieuwe collega's komt te zitten.

Je hebt aan de andere kant ook afdelingen en organisaties waar de gemiddelde collega er jaren en jaren zit (al dan niet met een doorgroei in label maar eigenlijk nog steeds het zelfde takenpakket).

Let er wel op, dat de overstap van engineer (technische inhoud) naar manager (aansturen van mensen/afdelingen) ook daadwerkelijk een complete verandering is van de werkinhoud (en verantwoordelijkheden). Het is prima om niet het management in te stromen en je eigen hoek te zoeken in het technische spectrum, wellicht al dan niet als een architect in een later stadium.

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

• eagle00789
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 00:53

eagle00789

Est. November 2005

Schaam je niet dat je vind dat je lang bij een werkgever werkt, echter is dat natuurlijk wel iets dat jou gevoel is. Ik werk intussen zelf al bijna 13 jaar bij dezelfde werkgever naar eigen volle tevredenheid, ook al heb ik uit andere topics hier wel andere dingen gehoord over mijn functie/verloning, maar ik ben gewoon tevreden dus blijf ik voorlopig ook bij deze werkgever werken.
Je moet vooral je gevoel achterna gaan. als jij het gevoel hebt dat het een sleur begint te worden, laat je dan vooral niet tegenhouden door wat mensen hier zeggen.

• Cheezborger
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 14:48
Als je prima zit, is dat toch goed? Ik zit nu zes jaar bij mijn werkgever, maar voelde dat het tijd was voor een nieuwe stap. Toen ik hier kwam, was ik twintiger, nu ben ik begin dertiger. Tijden veranderen. Maar als dat voor jou niet zo is, dan is dat helemaal prima. En ja, ik maak nu inderdaad ook een behoorlijke salarisstap, maar dat was niet mijn motivatie om rond te kijken.

• aap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 15:59

aap

Alk ik kandidaten mag interviewen (in mijn rol als technisch leider, geen manager), zie ik het als een minpunt als een kandidaat een lange lijst met werkgevers heeft. Ik vraag me dan meteen af hoe lang die kandidaat bij ons wil blijven.
In mijn tak wordt je pas na een of twee jaar ervaring echt waardevol voor het project, dus ik wil iemand die het commitment heeft om ook zo lang te blijven.

Om dezelfde reden neem ik niet graag mensen aan voor een technische rol als die uitgesproken managementambities hebben, want die zitten daar dan denk ik vooral om hun ervaringsjaren op te bouwen.

Zolang je kunt laten zien dat je in die zes jaatr wel progressie gemaakt hebt in je ervaring en vaardigheden, zou ik juist graag zo'n cv zien. En uit het feit dat je nu solliciteert, laat je toch zien dat je wel degelijk ambitie hebt?

En je zegt natuurlijk dat je toe bent aan een nieuwe uitdaging of een andere omgeving. Niet dat je toe bent aan meer salaris.

• matty___
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 24-11 13:16
Het is langer dan normaal maar ook niet gek lang.
Enige is dat je job title weinig zegt. Je marktwaarde en title wordt toch beetje bepaald bij overstap vind ik.

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:05

St@m

@ Your Service

Werkgever 1: 12 jaar
Werkgever 2: 10 maanden
Werkgever 3: inmiddels 7 jaar en als er geen gekke dingen gebeuren zie ik me mijn pensioen hier ook wel halen. Nog 25 jaar te gaan :P

Overigens verander ik wel iedere ~3 / 4 jaar van functie. Vind ik zelf ook leuker.

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

• Valandil
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14:40

Dus een ander logo bovenaan je loonstrook gaat alles veranderen ?
6 jaar bij dezelfde werkgever is helemaal niks mis mee. Als je voldoende uitdagingen krijgt en je nog steeds inhoudelijk kan groeien, dan kan je prima daar blijven zitten.

Liever iemand die 6 jaar of langer bij een werkgever zit dan iemand die elke 1 a 2 jaar weer vertrokken is omdat het gras bij de buren groener is.

Maak voor jezelf eerst duidelijk: WAAROM wil je weg.
Veel zaken kunnen vaak prima bij een huidige werkgever vervuld worden, alleen vergeet men vaak dan wel even het gesprek aan te gaan.

Is het geld?
Voor een werkgever is het financieel vaak aantrekkelijker om iemand te behouden en daarbij een flinke boost in salaris te geven, dan iemand nieuw aan te nemen tegen al een hoger salaris.

Is het uitdaging?
In 6 jaar heb je al de nodige stappen gemaakt en waarschijnlijk ook de nodige credits opgebouwd. Tijd om die te verzilveren. Ga het gesprek aan en spreek je ambitie uit.

Soms is het ook gewoon een gevoelskeuze, maar onderaan de streep is er niks mis mee om 6 jaar of langer bij 1 werkgever te zitten. Zeker niet als je het gewoon goed naar je zin hebt.

wijze woorden

• edwinvn
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 24-11 17:38
Doe mij maar nieuwe collega's die ongeveer 5 tot 10 jaar bij dezelfde werkgever blijven! Ideaal. Uiteraard zal ik in een sollicitatiegesprek wel kritisch bevragen waarom je van baan wisselt. Niet omdat ik dat raar vind, maar vooral omdat ik er zeker van wil zijn dat je niet tegen dezelfde reden van vertrek aanloopt bij onze organisatie :)

Een antwoord als: na 6 jaar bij dezelfde werkgever, mijn eerste baan, heb ik behoefte om eens ergens anders te werken. X, Y en Z kan ik al goed en kan ik jullie brengen. A, B en C wil ik graag nog leren en dat lijkt bij jullie perfect te kunnen.

Dan kunnen we het daarna lekker over de inhoud gaan hebben. Zowel qua werk als wie jij bent. Dat je na 5 tot 10 jaar behoefte hebt aan wat anders is helemaal logisch. Heb ik zelf na 9 jaar (pas) gedaan.

[ Voor 7% gewijzigd door edwinvn op 24-11-2025 14:54 ]

evn

• Van der Berg
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 12:33
Ik ben bijna 9 jaar bij dezelfde werkgever en ga iedere keer omhoog qua salaris. Ik zit in een onbepaalde tijds contract en zal niet zomaar weg gegaan omdat ergens anders misschien een hogere salaris is. Ik ben heel zuinig op mijn onbepaalde tijds contract. Misschien een idee om met jou leiding even om de tafel te zitten voor een hogere salaris. Succes.

Afgelopen April had ik een verhoging gekregen bij mijn beoordelingsgesprek van 1%. Je kon maximaal tot 3%. Ik had een zeer goede beoordeling gehad. Ik liep met een vervelende gevoel en ben het gesprek aangegaan en uiteindelijk heeft dat gelijd dat ik 2% verhoging heb gekregen. Als ik niks had gezegd was het nu 1%

[ Voor 31% gewijzigd door Van der Berg op 24-11-2025 16:40 ]

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Geld is echt niet mijn belangrijkste drijfveer <--> maar ik merk dat vrienden die zijn overgestapt vaak een stuk meer gingen verdienen bij hun nieuwe werkgever.
Dus geld is wel je drijfveer om over te stappen. Misschien niet hoeveel er bijkomt maar wel dat je het er over gehad hebt tijdens het solliciteren.

Ik werk nu bijna 10 jaar voor dezelfde werkgever en heb het nog steeds naar mijn zin. Per 1-1-2026 ga ik wel ander werk doen maar dat komt omdat wij privé (verhuis)plannen hebben gemaakt waarbij het praktisch onhaalbaar is om voor dezelfde werkgever te blijven werken, omdat die toch wel regio gebonden is. Zou dat niet zo zijn geweest dan had ik het nog wel eens 10 jaar uitgehouden.

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Van mijn directe collega's bij mijn eerste baan (IT-consultancy) doet nog steeds >80% hetzelfde consultancy-werk (uiteraard wel met 10+ jaar aan nieuwe ervaring en tehcnologie)

Wat doet je denken dat iedereen manager wordt? Dat zou vrij desastreus zijn voor de productiviteit.

Daarnaast, manager moet je niet willen worden voor het geld, het werk moet je liggen. Het is ook niet per definitie zo dat een manager meer verdient dan een goede engineer. Maar vooral, een goede engineer is niet per definitie een goede manager.

[ Voor 11% gewijzigd door pagani op 24-11-2025 17:23 ]

• mister_S
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12:28
Waarom gaat het steeds om meer salaris als dat niet je drijfveer is? Zes jaar binnen een rol is lang, al is daar helemaal niets mis mee, zes jaar binnen de organisatie is helemaal niet lang. Als er bij een sollicitatie hier moeilijk over wordt gedaan, zou ik ze uitlachen. Ik zou juist vragen hebben bij iemand die elk jaar overstapt, tenzij het een echte starter is dan. Of iemand aan het einde van zijn carrière, met veel ervaring en kunde, die andere dingen wil zien/doen.
Manager zijn moet je niet willen om het geld, dat dekt de extra shit en verantwoordelijkheid echt niet. Je moet het willen, ik vind het bijvoorbeeld best leuk.

Eventueel extra loon bij een overstap is trouwens best leuk, maar rust en plezier (met je collega's) tijdens je werkuren is veel meer waard.

[ Voor 10% gewijzigd door mister_S op 24-11-2025 21:10 ]

• Drum
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Ik zou werkelijk niet weten wat qua CV het probleem is van 'lang' bij een enkele werkgever werken. Als dit een probleem zou zijn dan zou ik met 18jaar+ niet meer ergens anders aan de bak kunnen komen (maar wees gerust, zelfs aan zo'n vastgeroest stuk meubilair als ik wordt nog genoeg getrokken :P ).

Zeker wanneer iemand (zich) blijft ontwikkelen zou ik een lang dienstverband als een pluspunt zien. Dit kan ontwikkeling in de diepte, breedte, persoonlijk, teamontwikkeling, etc. zijn, maar ook puur het opdoen van véél ervaring in een complex domein. Een capabel persoon die niet van baan naar baan racet, en bereid is om iets op te bouwen is zeer waardevol voor een organisatie.

“But all history has taught us the grim lesson that no nation has ever been successful in avoiding the terrors of war by refusing to defend its rights – by attempting to placate aggression.”

• dfbt
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 14:44
Van der Berg schreef op maandag 24 november 2025 @ 16:36:
Ik ben bijna 9 jaar bij dezelfde werkgever en ga iedere keer omhoog qua salaris. Ik zit in een onbepaalde tijds contract en zal niet zomaar weg gegaan omdat ergens anders misschien een hogere salaris is. Ik ben heel zuinig op mijn onbepaalde tijds contract. Misschien een idee om met jou leiding even om de tafel te zitten voor een hogere salaris. Succes.

Afgelopen April had ik een verhoging gekregen bij mijn beoordelingsgesprek van 1%. Je kon maximaal tot 3%. Ik had een zeer goede beoordeling gehad. Ik liep met een vervelende gevoel en ben het gesprek aangegaan en uiteindelijk heeft dat gelijd dat ik 2% verhoging heb gekregen. Als ik niks had gezegd was het nu 1%
Als je geen CAO verhogingen krijgt, is 1 of 2% toch een stapje achteruit ipv vooruit?
Verder vind ik een contract voor onbepaalde tijd ook wel meerwaarde hebben, maar meestal als je overstapt kan je zoiets wel bijna ''afdwingen'' of afspreken dat als t bevalt dat je na half jaar of jaar gewoon onbepaalde tijd contract krijgt ipv 2 a 3x jaarcontract.

[ Voor 4% gewijzigd door dfbt op 25-11-2025 10:42 ]

• Van der Berg
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 12:33
dfbt schreef op dinsdag 25 november 2025 @ 10:41:
[...]

Als je geen CAO verhogingen krijgt, is 1 of 2% toch een stapje achteruit ipv vooruit?
Verder vind ik een contract voor onbepaalde tijd ook wel meerwaarde hebben, maar meestal als je overstapt kan je zoiets wel bijna ''afdwingen'' of afspreken dat als t bevalt dat je na half jaar of jaar gewoon onbepaalde tijd contract krijgt ipv 2 a 3x jaarcontract.
Wij hebben een CAO en qua uurloon ben ik er op vooruit gegaan en ik werk 8 uur per dag 5 dagen in de middag tot middennacht. Bij ons krijg je een toeslag na 22:00 tot einde dienst door de weeks 150%, en op de zondagen en de fesstdagen de gehele dag 200% en daarom ik werk op 2 zondagen in de maand vast. Daarnaast krijgen wij €10 netto aan maaltijdvergoeding en reiskosten op onze werkdagen.

Hier bij mijn huidige werkgever kreeg ik eerst 2 keer jaarcontract en dan vast. Dus ook daarover kan je afspraken maken? Want ik dacht dat overal hetzelfde is.

Ik kan ook overdag werken, heb ik bijna nooit gedaan wegens de toeslag.

[ Voor 6% gewijzigd door Van der Berg op 25-11-2025 12:10 ]

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

• Koos Werkloos
Een veelgehoorde tip is om altijd minstens 3 jaar bij een werkgever te blijven. Daar zit je met 6 jaar toch ruim boven.

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:53

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Van der Berg schreef op maandag 24 november 2025 @ 16:36:

Tja het is maar wat je "verhoging" vind. 1% is minder dan de inflatie. Dus je gaat er nog steeds op achteruit.

En vast contract kan je overal bedingen tijdens het solliciteren. Als je goed bent en ze willen je dan krijg je die wel.

[ Voor 6% gewijzigd door Tylen op 25-11-2025 12:47 ]

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:53

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Koos Werkloos schreef op dinsdag 25 november 2025 @ 12:42:
Een veelgehoorde tip is om altijd minstens 3 jaar bij een werkgever te blijven. Daar zit je met 6 jaar toch ruim boven.
Idd, na 3 jaar is het jobhoppen om weer een grotere sprong te maken.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• Philip Ross
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 15:35
Van der Berg schreef op dinsdag 25 november 2025 @ 12:00:
[...]

Wij hebben een CAO en qua uurloon ben ik er op vooruit gegaan en ik werk 8 uur per dag 5 dagen in de middag tot middennacht. Bij ons krijg je een toeslag na 22:00 tot einde dienst door de weeks 150%, en op de zondagen en de fesstdagen de gehele dag 200% en daarom ik werk op 2 zondagen in de maand vast. Daarnaast krijgen wij €10 netto aan maaltijdvergoeding en reiskosten op onze werkdagen.

Hier bij mijn huidige werkgever kreeg ik eerst 2 keer jaarcontract en dan vast. Dus ook daarover kan je afspraken maken? Want ik dacht dat overal hetzelfde is.

Ik kan ook overdag werken, heb ik bijna nooit gedaan wegens de toeslag.
Alles is over te onderhandelen bij een overstap. Ik ben. Gewoon van vast naar vast gegaan. Was voor mij een harde eis.
Bij mijn vorige werkgever ook CAO verhogingen gehad met daarbovenop individuele verhogingen. Maar die individuele eerder steeds minder vanwege "slechte bedrijfsresultaten" en vandaar dat ik overgestapt ben voor een dikke ~15% meer.

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:03

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Als ik iemand zie met een aantal banen van elk drie jaar, dan denk ik toch eigenlijk dat er iets stinkt. Is iemand eindelijk echt op vlieghoogte, gaat 'ie ervandoor. Dat is een slecht renderende investering (en riekt naar iemand die een vaste aanstelling heeft gekregen, een jaartje heeft gelanterfant en zijn hielen licht voordat grove incompetentie blijkt). Maar goed, misschien verschilt dat per beroepsgroep/vakgebied.

In elk geval: vakexperts zitten in mijn vakgebied veel langer dan zes jaar in een functie. Sommige organisaties hanteren het 3-5-7 model.

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
@Thijsmans als je na 3 jaar ( losse contracten dus ) nog niet door hebt dat iemand incompetent is, dan is er toch ook een manager/collega die heeft zitten slapen?

Strava | AP | IP | AW

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:03

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

@Webgnome In mijn branche volgt de vaste aanstelling in de regel na één jaar. Ik heb meegemaakt dat iemand net-aan de lat haalde en daarna geen sodemieter meer uitvoerde en toen de moeilijke gesprekken begonnen, haar biezen pakte.

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

Pagina: 1