Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Nieuwe PC, wat zijn goeie samenstellingen?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Z3R0X
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 21:00
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Over het algemeen gewoon gamen, wil games kunnen spelen op goede (hoge) performance.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ehhh, geen idee wat normale prijzen zijn deze dagen. Jaren geleden 1500 betaald voor een toen der tijd 8/10 systeem dus beetje waarvoor je een 8/10 systeem hebt nu.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Op misschien een van m'n SSD's na niet.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ehhh, eigenlijk alles dus. Videokaart, processor, ram, mobo, voeding

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Gewoon de standaard voorkomende merken.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Nee niet echt, alleen goede performance i guess. x3d processor denk ik.

Ga je overklokken?
Misschien maar wil een systeem hebben waar dit niet perse nodig is.

Wat verwacht je van ons?[i]
Wil vooral qua videokaart/CPU/RAM een goeie samenstelling hebben wat goed is deze dagen, er is zoveel nu dat het een beetje chaos is om uit te zoeken.

Alle reacties

• Z3R0X
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5jtqzYZmrnowwq_y5Al08V_bl7E=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/6fH4f61HSmD2OzcGNjIjjW7b.png?f=user_large
Is iets als dit goed?

• Z3R0X
Hi,

Ik heb dit gister bij elkaar gezet, zou dit een goeie build zijn? de Kast is alleen als prijs indicatie ik moet nog een mooie en goeie zoeken.

Als er enige tips met verbeteringen van componenten of tips over een mooie (zwarte) kast zijn hoor ik het graag.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GcXK90FoHoCCqz5U4-1A5ExSKfU=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/GLHIcWQOrxKQ6VTBqklpOjSh.png?f=user_large

• Jorissie87
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 00:20

Jorissie87

No diggity

Ten eerste is het voor de sanity check goed om aan te geven waarvoor je de PC wil gaan gebruiken. Er is niet voor niets een topic start beschikbaar met de nodige vragen om te beantwoorden.

Mijn eerste indruk is dat je dure RAM hebt gekozen, geheugen is momenteel niet goedkoop maar er zijn goedkopere setjes te vinden met RGB.
Ook zijn er goedkopere 9070XTs te vinden (notabene 100+ euro goedkoper dan deze met vergelijkbare clocks) dus ben benieuwd waarom je voor deze bent gegaan.

[ Voor 7% gewijzigd door Jorissie87 op 24-11-2025 19:14 ]

9800X3D | MSI RTX 3080Ti | GigaByte X870 Gaming Wifi | 32GB@6000Mhz | NH-D15 | 990 Pro 2TB | FD Define R6 | Acer 28" 4K 60Hz Gsync | Acer 27" 1440P 165Hz Gsync | KB: Ducky one 2 RGB | HP: HyperX Cloud II | M: Zowie FK1

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21:51

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

@Z3R0X lees hierboven ook. Er is echt meer info nodig om je goed te kunnen helpen. Als dit een pc wordt voor oma om de administratie op te doen is het een dramatische samenstelling, wordt dit je nieuwe game pc dan is het een stuk beter ;)

Belangrijk is even welke games je wil spelen, op wat voor resolutie je wil spelen, ook simpelweg wat je budget is. In principe staan in het opzetje bij het openen van een topic alle dingen die handig/relevant kunnen zijn.

youtube.com/@hisrep

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 08:21

br00ky

Moderator Harde Waren
Pagina: 1