Cooler op TNT2 M64

Pagina: 1
Acties:

• Byteripper
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-02 18:10

Byteripper

The bytes make the rip.

Topicstarter
De cooler op mijn TNT2 M64 kaartje is laatst kapot gegaan... Nu zit er nog wel een heatsink op.
Is het nodig de cooler te vervangen? Ik ken namelijk ook iemand anders met een TNT2 M64, en die heeft geen actieve koeling (ook alleen heatsink).

BvD,

Byteripper.

• Bene
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-08 11:59

Bene

list incomprehension

Je merkt het vanzelf: als grafisch intensieve programma's voor vastlopers gaan zorgen wordt je chip te warm.

• ThaDude
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-08 18:59

ThaDude

Hang Loose

ik had er een zonder. Nadat ik cooler erop had gezet liep die stabìeler en sneller :P

We're machines just like everything else in nature. (gasloos sinds 01-10-2020, WP: SW75YAA/ERSD-VM2D, DJG WPS 300, 18 hp CPC, 11,1 kWp

• blissard
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06:45
Stabieler kan ik me voorstellen. Maar sneller zonder dat je hem anders klokte? Dat geloof ik niet.

Verwijderd

Mijn ASUS 3800 Pure heeft ook alleen een heatsink, en daar doet ie het prima mee. Heatsink wordt wel vrij heet, maar er is prima mee te werken.

Zelfs met heet weer buiten, en geen extra fans in de kast.

• picobyte
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14-05-2025

picobyte

MhIHIHI!

Er zijn op mijn werk al diverse passief gekoelde TNT2 tjes uitgefikt, zeker waarneer je machine lang aanstaat is een waaiertje aan te raden!
Die chips zullen de eerste 500uur nog wel werken maar die hitte sloopt em toch wel heel langzaam.

Powered bij meergranenbrood.

• Tordek
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-11-2023
Nou ik heb dus ook een TNTII m64 zonder extra ventilator op de heatsink, maar sinds ik er een simpel 486 ventilatortje op heb geschroeft is m'n computer ineens vet stabieler geworden... Kreeg eerst nogal vaak lockups...

Verwijderd

* Zou er een 486 coolertje op zetten. :)

• Tordek
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-11-2023
Op woensdag 19 september 2001 18:02 schreef ExiRana het volgende:
* Zou er een 486 coolertje op zetten. :)
Oh zeker, zo'n 486-Fannetje is precies zo groot als de heatsink zelf en met een beetje grote schroefjes draai je hem zo tussen de koelribben van heatsink... Resultaat is dat mijn computer nog nauwelijks last heeft van lockups... Enigste nadeel is dat ik een PCI-slot kwijt ben... :'( Nou je liever stabiel dan een PCI slot meer... :D

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik heb op mijn TNT2 M64 kaartje ook een heatsink erop. De mijn loopt nu 175/150 :9 :P :)

Verwijderd

Ik heb zelf ook een TNT2 M64 in mijn server zitten. Nu heb ik de cooler met een schroef vastgezet en hij is nog niet een keer gecrasht.

Nu: 128 day's and 15:57 minuts uptime :>)
Pagina: 1