Koop je een huis van bijna honderd jaar oud, dan kom je nu eenmaal verrassingen tegen. In mijn geval o.a een vloer die scheef loopt en drie oude vloerlagen bleek te hebben. Alles eruit gehaald om opnieuw vlak te kunnen opbouwen. De muur is meteen verstevigd, maar mijn huidige timmerman blijkt weinig kennis te hebben van isolatie, waardoor ik zelf veel ben gaan uitzoeken. Daarnaast ben ik ook belazard door wat werklui, dus wil graag hier even wat advies ophalen.
Ik wil graag wat tips over de muur aan de dakzijde en de muur bij het raam. De oude kieren zijn inmiddels met PUR dichtgezet. Onder het dak ligt nog glaswol die er goed uitziet, dus die laat ik zitten. Ik lees alleen overal over dampdicht en dampopen werken, en de adviezen lopen uiteen. De kamer wordt verwarmd met een airco, als dat nog relevant is.
Mijn plan is om PIR platen tegen de muren te zetten en daarna te stucen. Alleen twijfel ik of dit rechtstreeks kan of dat er toch nog een folie tussen moet. Ik lees een hoop over dampopen en dampdicht. Kom er niet helemaal aan uit merk ik. Hoe zou ik dit aan moeten pakken? Of is isoleren helemaal niet nodig omdat er glaswol zit?
En tot slot zouden jullie de vloer ook nog isoleren? Ik verwacht dat de meeste kou uit de muren komt, dus ik vermoed van niet?
:strip_exif()/f/image/6BQ7DM24FQgKlMq9fQpz3hdW.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/819Ckh0rUHtHGePzIAI1SB3H.jpg?f=fotoalbum_large)
Alvast dank voor het advies.
Ik wil graag wat tips over de muur aan de dakzijde en de muur bij het raam. De oude kieren zijn inmiddels met PUR dichtgezet. Onder het dak ligt nog glaswol die er goed uitziet, dus die laat ik zitten. Ik lees alleen overal over dampdicht en dampopen werken, en de adviezen lopen uiteen. De kamer wordt verwarmd met een airco, als dat nog relevant is.
Mijn plan is om PIR platen tegen de muren te zetten en daarna te stucen. Alleen twijfel ik of dit rechtstreeks kan of dat er toch nog een folie tussen moet. Ik lees een hoop over dampopen en dampdicht. Kom er niet helemaal aan uit merk ik. Hoe zou ik dit aan moeten pakken? Of is isoleren helemaal niet nodig omdat er glaswol zit?
En tot slot zouden jullie de vloer ook nog isoleren? Ik verwacht dat de meeste kou uit de muren komt, dus ik vermoed van niet?
:strip_exif()/f/image/6BQ7DM24FQgKlMq9fQpz3hdW.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/819Ckh0rUHtHGePzIAI1SB3H.jpg?f=fotoalbum_large)
Alvast dank voor het advies.
:strip_exif()/f/image/pY1cLd0YbyO6EGYizDzkJxn0.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/w3l45p4bLmvEJUGx0gG1BOcC.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/A3rUCTiOEOqnvlOV2OkXKO9W.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Ypu889qAZR2r9MYlueo8kWQb.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/5FlfMvjzqBy00fEVf0v4jyUG.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/x5EgZq9796pKEqv3ndEe6rOa.jpg?f=fotoalbum_large)